Novo mesto - V natrpanem urniku avtomobilističnega gorsko-hitrostnega državnega prvenstva so trojček preizkušenj na slovenskih tleh (po Lučinah in Ilirski Bistrici) sklenili Gorjanci. Slovita dirka, katere korenine segajo v daljnje leto 1969, se počasi vrača na pota stare slave, vse glasneje se govori, da naj bi v prihodnjih sezonah v koledarju gorskega evropskega prvenstva zamenjala bistriški spektakel. Tudi prvi mož pripravljalnega odbora Viktor Levec je potrdil, da bodo v kratkem začeli poprave in izboljšave na progi, ki bodo doprinesle k večji varnosti na progi in ob njej, s čimer si bodo sčasoma tlakovali tudi pot v koledar EP.
Letošnji Gorjanci so bili sicer žrtev prenatrpanega urnika, saj je pet od sedmih dirk strnjenih v mesec dni in pol, vozniki - marsikdo med njimi, denimo vodilni v razredu I Daniele Trani, ki je žerjavist v Luki Koper, dela tudi ob koncih tednov - si toliko zaporednih prostih vikendov v službi ne morejo izboriti. V bližini Novega mesta se je zato prikazalo zgolj 18 (!) slovenskih dirkačev z modernimi vozili, ob čemer je direktor preizkušnje Samo Golobič pikro pripomnil: »Že prihodnji vikend pa jih bo v hrvaškem Buzetu dvakrat več. Nimam komentarja!« Vseh udeležencev letošnjih Gorjancev je bilo sicer 59, torej pol manj kot pred tem v Ilirski Bistrici in Lučinah, od tega jih osem ni videlo cilja.
Med njimi je bil tudi vodilni v slovenskem DP Aleš Prek, ki tako ni nadaljeval serije nepremagljivosti, v prejšnjih štirih preizkušnjah namreč ni oddal niti točke. Že na treningih se je videlo, da z njegovim atraktivnim porschejem 997 ni vse v najlepšem redu, v prvi vožnji pa je moral zaradi tehnične okvare na menjalniku dokončno predčasno ugasniti motor svojega »jeklenega konjička«. Enaintridesetletni Vrhničan, ki je še naprej v veselem pričakovanju skorajšnjega drugega naraščaja (s partnerko Ano imata že sina Krisa), je sicer zadržal skupno vodstvo v DP, vendar pa mu zdaj za ovratnik z zgolj 20 točkami zaostanka diha včerajšnji zmagovalec v konkurenci slovenskega DP Rado Raspet z mitsubishijem lancerjem. Ta je izkoristil smolo Preka in odsotnost Milana Bubniča z vselej atraktivno lancio delto HF integrale, v boju za drugo mesto pa je hitri 28-letni Matej Grudnik (renault twingo R2) za pičlih 28 stotink ugnal izkušenejšega Alojza Udovča (renault clio R3). V razredu I je Trani, čeravno ga ni bilo na štartu, zadržal vodilni položaj v skupnem seštevku, Andrej Prelc s suzukijem swiftom GTi pa je vpisal še drugo zaporedno zmago v sezoni po Ilirski Bistrici. »Za nami je še en uspešen in hiter vikend s polnim izkupičkom,« je kratko strnil 26-letni Prelc iz Famelj pri Divači.
V generalnem seštevku je z vsemi tekmeci presenetljivo opravil Italijan Federico Liber (gloria formula C8F), ki je bil letos najhitrejši že v Lučinah. Tokrat je za zgolj pol sekunde odpravil lanskega zmagovalca, Čeha Vaclava Janika (lola B02/50 F3000), ki pa mu v uteho ostaja, da je v zadnjem nastopu popravil (svoj lanski) rekord proge, ki zdaj znaša 1:41,80. Najhitrejši Slovenec - tokrat zraven ni bilo hitrih zdomcev, bratov Patrika in Aleksandra Zajelšnika - je bil pričakovano Marjan Smrdelj (lola F3000).
Prihodnjo, predzadnjo dirko DP bo konec tedna gostil hrvaški Buzet, mesec dni pozneje pa bo sezono zaokrožila preizkušnja v Čedadu.
Gorsko-hitrostna preizkušnja Gorjanci 2013, peta dirka za DP
Generalno: 1. Liber (Ita, gloria formula C8F) 5:10,67, 2. Janik (Češ, lola B02/50) 0,51, 3. Nalon (Ita, leyton house formula) 13,57, 6. M. Smrdelj (Lamko, lola F3000) 20,07, 7. Raspet (Cerkno, mitsubishi lancer evo) 47,47, 11. Grudnik (V-Racing, renault twingo R2) 1:02,43, 12. Udovč (Udovčmotorsport, renault cio R3) 1:02,71, 17. Prelc (ElektroDekleva, suzuki swift GTi) 1:15,67, 19. Marc (Slovenija avto, mitsubishi lancer evo 9) 1:17,81, 22. Jurak (V.R.T., suzuki swift GTi) 1:21,60, 25. Pogačar (Jazon, VW golf I) 1:26,11, 26. Grossi (V.R.T., citroën AX GTi) 1:27,17, 29. Kovač (Top motors, zastava yugo) 1:47,06; slovensko DP: 1. Raspet 5;58:14, 2. Grudnik 14,96, 3. Udovč 15,24, 4. Prelc 28,20, 5. Marc 30,34, 6. Jurak 34,13, 7. Pogačar 38,64, 8. Grossi 39,70, 9. Kovač 59,59, 10. Konestabo (Ajdovščina, zastava yugo) 1:08,52; razred I: 1. Prelc 6:26,34, 2. Jurak 5,93, 3. Grossi 11,50, 4. Kovač 31,39, 5. Konestabo 40,32, 6. A. Žakelj (Zvezda, zastava yugo 65) 44,72, 7. S. Smrdelj (Abarth.si, zastava yugo) 55,35, 8. Buh (Slovenija avto, fiat seicento) 1:00,58, 9. Tavčar (Buhc, renault clio 1,4 16V) 1:01,40; pokal Yugo: 1. Kovač 6:57,73, 2. Konestabo 8,93, 3. A. Žakelj 13,33, 4. S. Smrdelj 23,96.
Skupni vrstni red v DP (5/7) - generalno: 1. A. Prek (Atom, porsche 997 GT) 220, 2. Raspet 200, 3. Marc 128,7, 4. Jurak 104,7, 5. Zorman (Gas Kras, renault clio williams) 98,3; razred I: 1. Trani (V.R.T., citroën AX GTi) 210, 2. Jurak 205, 3. Prelc 174.