Bistrica že okronala prvaka

Avtomobilizem: Italijanska zmaga na dirkaškem prazniku.

Objavljeno
30. avgust 2015 23.59
Janez Porenta, šport
Janez Porenta, šport
Ilirska Bistrica – Tudi 21. izvedba avtomobilistične gorsko-hitrostne preizkušnje Petrol Ilirska Bistrica je imela vse, kar jo že nekaj let uvršča povsem v vrh v evropskem koledarju. Izvrstno udeležbo (manjkajoče najboljše evropske voznike bi lahko prešteli na prste ene roke), nepregledno množico bencinskih privržencev in brezhibno organizacijo.

In, ne prvič, zelo navdahnjenega Italijana Simoneja Faggiolija, ki je z normo M20FC že četrtič ukanil bistriško konkurenco in se predčasno že sedmič okitil tudi z lovoriko za evropskega gorskega kralja. Med slovenskimi vozniki se je še tretjič zapored najvišje zavihtel izseljenec iz Nemčije Patrik Zajelšnik (norma M207 V8), ki je dvema tretjima mestoma iz minulih sezon tokrat dodal četrto, za ponovitev podviga sta mu zmanjkali dve sekundi in pol. V generalni razvrstitvi se je v udarno deseterico prebil še devetouvrščeni domačin iz Klenika Marjan Smrdelj z lolo F3000, medtem ko Vladimir Stankovič (coloni JPV) in nekdanji evropski prvak Aleš Prek (honda civic type R) zaradi nekonkurenčnih konjičkov nista mogla poseči povsem po vrhu.

»Ko si enkrat na stopničkah, pri vrhu, se je zelo težko sprijazniti z nekoliko slabšimi dosežki. Zame je to precejšnja psihološka težava, a k sreči je dirkaški šport tak, da vselej iščeš meje pri sebi. Lahko imaš močnejši ali manj zmogljiv dirkalnik, vedno moraš iz sebe iztisniti vse, nobeno vozilo se sámo ne pelje. V vsakem primeru je treba vozit pogumno, s srcem in glavo. V tem smislu ni velike razlike, kaj krmariš, ko pa se ura ustavi nekaj sekund pozneje, kot bi si želel, ni ravno prijetno,« poudarja prekaljeni Ljubljančan Stankovič, ki se je letos odločil nastopiti na nekaterih slovenskih in avstrijskih preizkušnjah. »S tem dvolitrskim dirkalnikom visokih ambicij v EP niti ne morem imeti, v prvi vrsti skušam ostati v formi za prihodnje leto.«

Tudi Prek, nekdanji alpski smučar in kartist, se z veseljem spominja leta 2011, ko je za volanom zmogljivega mitsubishija lancerja devete evolucije postal celo gorski evropski prvak, prepričan pa je, da še ni rekel zadnje. »Pri meni se leta zagotovo poznajo, vsaj kar se tveganja tiče, a se to dobro uravnoteži z več izkušnjami. Še zmeraj lahko rečem, da sem na dokaj visoki dirkaški ravni,« poudarja Prek, ki je pred dnevi dopolnil 34 let. Letos nastopa na dirkah DP, na Gorjancih je v svojem razredu celo zmagal, v Lučinah je bil tretji, v Ilirski Bistrici pa je že vnaprej vedel, da je proga enostavno prehitra, da bi se na njej s hondo enakovredno kosal z dirkalniki, ki imajo po 200 »konjev« več. Zdaj ga čakata še dirki v Buzetu in Čedadu, prihodnje leto pa namerava dodati kakšen nastop več.