Da bo Räikkönen pri Ferrariju, je dobro za Vettla

»Ledeni mož« se bo po letošnji sezoni vrnil k moštvu iz Maranella, Alonso ga je pozdravil kot »sopotnika«.

Objavljeno
12. september 2013 10.56
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Ljubljana – Kar se je v krogih formule 1 namigovalo že dalj časa, se je včeraj tudi uresničilo. Kimi Räikkönen se bo po koncu te sezone vrnil k Ferrariju, s katerim je leta 2007 osvojil svoj edini naslov svetovnega prvaka. V italijanskem moštvu bo zamenjal Felipeja Masso, ki je že v torek zvečer prek družbenega omrežja twitter sporočil, da se poslavlja od Ferrarija.

»Dobrodošel nazaj, Kimi,« so včeraj zgodaj popoldne vrnitev 33-letnega Finca uradno potrdili v Maranellu, nakar se je oglasil tudi Räikkönen. »Zelo sem vesel, da se vračam k Ferrariju, pri katerem sem preživel tri fantastične sezone. Nanje me vežejo številni lepi spomini, med katerimi seveda prednjači lovorika iz leta 2007. Bilo je res nepozabno,« je po podpisu dveletne pogodbe poudaril »ledeni mož«.

Ob tem je pristavil, da že komaj čaka na prvi odpeljani krog z »rdečo boginjo« in na vnovično sodelovanje z ljudmi, s katerimi je kljub odhodu po koncu sezone 2009 ohranil tesne vezi. »Obenem se veselim tudi sodelovanja s Fernandom, ki ga cenim kot vrhunskega dirkača. Skupaj si bova prizadevala ekipo obdariti z uspehom, ki si ga tudi zasluži,« je še pribil Räikkönen, čigar prihod je – resda precej zadržano – komentiral tudi Alonso: »Pozdravljam svojega novega sopotnika.«

Ferrarijevi vodilni možje so očitno sklenili spremeniti svojo »politiko«, po kateri so zasloveli s prihodom Michaela Schumacherja v sezoni 1996, ko so začeli vse staviti le na enega dirkača. Z odhodom Masse, ki je rdeče barve branil vse od leta 2006, se tako končuje obdobje »vodonoscev« v italijanski ekipi, ki ga je – pa naj to še tako zanika – ob Schumacherju začel Eddie Irvine in nadaljeval Rubens Barrichello. Z Alonsom in Räikkönenom bodo imeli pri Ferrariju po dolgem času dva prvorazredna dirkača, ki naj bi v moštvu uživala enak(ovreden) status. Mimogrede: »rdeči« bodo imeli tako prvič po letu 1953, ko sta zanje dirkala Alberto Ascari in Giuseppe Farina, v svojih vrstah dva svetovna prvaka.

V Maranellu so se torej odločili za popolni napad na Red Bullovega asa Sebastiana Vettla, ki se bo – kot vse kaže – letos veselil še četrtega zaporednega naslova svetovnega prvaka. Ali bo domnevno sanjski dvojec le potešil visoke apetite »tifozov«, bo pokazal čas, jih pa med spremljevalci kraljevskega avtomobilističnega razreda ni malo, ki menijo, da pri Ferrariju ogromno tvegajo. Naveza Alonso-Räikkönen naj bi bila namreč »eksplozivna«. Ker nobeden od njiju ni pripravljen popuščati, so mnogi prepričani, da bo med njima prej ali slej počilo.

Niki Lauda, svetovalec pri Mercedesu in strokovni komentator pri nemški televizijski postaji RTL, ne dvomi, da 32-letni Španec niti najmanj ni navdušen nad prihodom hladnokrvnega Finca. Sploh ker je svoj prestop k Ferrariju po koncu sezone 2009 pogojeval z odhodom Räikkönena. Že tedaj mu je bilo še kako jasno, da je »ledeni mož« na dirkališču povsem drugačen »kaliber« kakor Massa. Ker je finski zvezdnik popolnoma samosvoj in neuklonljiv ter povrhu naredi bistveno manj napak kot 32-letni Brazilec, bo toliko težje ohranil vlogo št. 1 v kateri uživa že četrto sezono.

Odgovorni v Maranellu se nadejajo, da bo Kimi – zlasti v kvalifikacijah – gnal Fernanda do skrajnih zmogljivosti. In obratno, pri čemer ne dvomijo, da bo Räikkönen točke osvajal pogosteje kakor Massa. To bo nadvse dobrodošlo predvsem v boju za konstruktorsko lovoriko, česar se zavedajo tudi pri Red Bullu. »Da bo Kimi dirkal za Ferrari, je za nas slabo, ker bodo imeli 'rdeči' več točk v moštveni razvrstitvi, po drugi strani pa dobro, ker si bosta kradla točke in bo imel zato Vettel lažje delo,« je ocenil Helmut Marko, vodja za motošport pri »rdečih bikih«.

In kje bo športno pot nadaljeval Massa, čigar cilj ostaja naslov svetovnega prvaka? Glede na to, da so se pri Räikkönenovi zdajšnji ekipi Lotusu ogreli za Nica Hülkenberga, mu bo očitno ostala le možnost vrnitve k Sauberju, pri katerem je leta 2002 tudi začel svojo kariero v formuli 1.