Dali so mu vedeti, da si mora izboriti avtoriteto

Klemen Gerčar je bil v MXGP edini novinec, ki je redno nabiral točke vso sezono. Po poškodbi na dirko za pokal narodov.

Objavljeno
22. september 2014 01.40
Mojca Finc, šport
Mojca Finc, šport
Ljubljana – Lanski naslov svetovnega prvaka v razredu MX3 je motokrosista Klemna Gerčarja izstrelil v najvišjo kategorijo MXGP. Pričakali so ga za dve ravni boljši tekmeci. »Izboriti si moraš avtoriteto. Bil sem novinec in vsi so vozili prek mene,« je opisal boj na nož. Po končani sezoni za SP ga čaka nastop za slovensko reprezentanco na dirki za pokal narodov.

Sezono za SP je v skupni razvrstitvi končal na 29. mestu, med dobitniki točk – mednje se je vpisalo 77 dirkačev – je prehitel več kot polovico izkušenejših tekmecev.

»Bil sem edini novinec, ki sem dirke odpeljal od štarta do cilja. Razred MXGP je ogromen preskok,« se je k premierni sezoni med najboljšimi motokrosisti na svetu ozrl Gerčar. Koledar MX3 je štel devet preizkušenj, pri MXGP ga je čakalo 17 tekem. Polovica dirkališč, na katerih je tekmoval, je bila zanj popolna neznanka, drugačna je bila tudi priprava terena. »Preden gre zares, progo preorjejo in jo zmehčajo, kanali, ki nastanejo med dirko, so globlji kot v MX3, proga je veliko bolj uničena, skoki so drugačni,« je Gerčar vlekel vzporednice med razredoma. Treninge pred dirkami so v MXGP časovno skrajšali, kar je bilo za novinca, ki je na neznanih terenih iskal ustrezne linije, še dodatno zahtevno. »Veliko motivacije sem dobil v Španiji. Proga je bila nova za vse, na prostem treningu sem postavil tretji čas,« je 23-letnik potrdil, da je iz pravega testa.

Tekmeci so agresivnejši od tistih, ki jih je bil vajen v MX3. »Psihično moraš biti zelo trden, saj so dvoboji neizprosni. V Braziliji sem po treh krogih držal 6. mesto, dokler me ni eden od tekmecev podrl. Ves čas so mi dali vedeti, da si moram izboriti svoj prostor v tem razredu,« je eden od najmlajših dirkačev – le eden je mlajši od njega – opisal, kako se je privajal na konkurenco, ki je bila v letošnjem prvenstvu izjemno huda.

Skozi sezono, ki jo je zaznamovala tudi menjava ekipe – po polovici tekem je iz JTech, kjer so se usmerili na razred MX2, prestopil k 24MX; obe vodi in usmerja Honda –, je postajal vse bolj trden in si nabiral dragocene izkušnje. »Lanski zaostanek na krog sem zmanjšal za poldrugo sekundo,« je opisal napredek. Spodbudni so bili tudi rezultati testov, ki jih je opravil na inštitutu za šport v Angliji, ki so pokazali, da je eden najbolje telesno pripravljenih Hondinih dirkačev. Prostor za napredek vidi v piljenju tehnike in psihični pripravi.

V grobih stikih s tekmeci mu poškodbe niso prizanesle. Na dirki v Braziliji si je poškodoval zapestje, v Nemčiji zvil gleženj, zadnja diagnoza z dirke za državno prvenstvo v Šentvidu pri Stični pa je bila zvin gležnja in natrgana mečna mišica. »Po treh tednih okrevanja še čutim bolečine,« je opisal počutje, preden je včeraj po premoru končno spet sedel na svojo hondo.

V nedeljo bo v Latviji s Timom Gajserjem in Jernejem Irtom zastopal Slovenijo na tekmi za pokal narodov. Z mislimi pa je že pri prihodnjem letu in dirkah za SP. »V svoji premierni sezoni v MXGP nisem vedel, kaj naj pričakujem. Meril sem na redna uvrščanja med 15. in 20. mestom, spodletelo mi je dvakrat. V pripravljalnem obdobju sem bil zaradi pogajanj z ekipami tri mesece brez motorja, takšne nevšečnosti se ne smejo več ponoviti. Že zdaj se bom začel pripravljati za novo sezono,« je zaposleni v športni enoti Slovenske vojske, ki ga je sezona v MXGP stala trikrat več od tiste v MX3, potrdil, da je obdobje tipanja terena mimo. Prihodnje leto si želi več.