Dirkači bodo na štartu spet prepuščeni sami sebi

VN Belgije prinaša spremembo, ki utegne še povečati Mercedesove težave. Ricciardo vabi na pivo in krompirček.

Objavljeno
20. avgust 2015 16.15
Peter Zalokar, Šport
Peter Zalokar, Šport

Spa-Francorchamps – Lanska dirka za VN Belgije je bila na nek način prelomna, saj je Lewis Hamilton po trku in sporu z Nicom Rosbergom nanizal pet zmag in postal prvak v formuli 1. Tudi letošnja bi lahko bila takšna, zlasti, ker dirkačem na štartu odslej ne bo več v pomoč tehnologija. Rosberg v tem vidi priložnost za revanšo.

Rosberg je bil lani kralj kvalifikacij, letos pa za Hamiltonom, moštvenim tekmecem pri Mercedesu, zaostaja kar z 1:9 po številu osvojenih »pole-positionov« in tudi v tem je mogoče iskati razlog, zakaj v seštevku zaostaja za 21 točk. Toda odslej bo najboljše izhodišče še manj jamčilo dobro uvrstitev na dirki, saj bodo začele veljati spremembe, s katerimi se je FIA odzvala na kritike, češ da F1 postaja preveč predvidljiva, dolgočasna in odvisna od sodobne tehnologije. Tako bo radijska zveza z mehaniki, ki na podlagi podatkov iz računalnikov določajo optimalne nastavitve sklopke in drugo, onemogočena od trenutka, ko bodo avtomobili zapustili garažo, pa do štarta, na katerem bodo dirkači prepuščeni sami sebi.

»Več bo spremenljivk, ki jih bo težje predvideti. To mi je všeč, saj mi bo dalo priložnost premagati Lewisa. Doslej je bilo to težko, saj pravzaprav nič ni bilo odvisno od voznika,« je spremembo pozdravil Nemec, ki mu je trčenje z Danielom Ricciardom ob koncu dirke na Madžarskem preprečilo skok na zmagovalni oder: »Nobenega inženirja ne bo zraven. Če bo štart dober, bo to samo zaradi voznika in obratno. Tako je tudi prav.« Tudi branilec naslova prvaka Hamilton se strinja, da so takšne novosti dobrodošle: »Ideja je v osnovi dobra. Malce se bojim, da bo preveč vožnje 'cik-cak' v boju za najboljše položaje po štartu, a kdo bi vedel?«

Slab štart je sicer že kar resna težava Mercedesa. Hamilton in Rosberg sta bila na zadnjih dveh dirkah kot običajno najhitrejša v kvalifikacijah, a potem še pred prvim zavojem zapravila vso prednost. »Zelo me skrbi. V Silverstonu sta pred nas skočila williamsa, na Madžarskem ferrarija,« z glavo zmajuje šef moštva Toto Wolff, ki prav tako podpira novo pravilo, četudi naj bi šlo vsaj v teoriji v škodo njegovim »srebrnim puščicam«: »Raje vidim, da napako na stezi stori dirkač kot računalniški program. To je dobra poteza, tako je bilo v preteklosti. Naredili smo majhen korak nazaj v smislu tehnološkega razvoja na račun zabavnosti.«

Lani je incident med Hamiltonom in Rosbergom, po katerem je Britanec tedaj vodilnega Nemca obtožil, da je vanj trčil namerno, nakar se je vnel hud spor, zasenčil dirko v Spa-Francorchampsu in Avstrijec Wolff si nikakor ne želi, da bi se odnosi med dirkačema znova skrhali do te mere, da bi ogrozili naslov svetovnega prvaka. Zmagovalec zadnje dirke Sebastian Vettel ne zaostaja prav veliko, 42 točk … »Vsaka naša napaka je darilo tekmecem in tega si ne smemo privoščiti. Čeprav imamo po desetih dirkah več točk kot lani, je naše vodstvo manjše. Madžarska je pokazala, da se v formuli 1 nikdar ne smeš preveč sprostiti, saj konkurenca vsako priložnost zagrabi z obema rokama.«

Potem ko se je čez poletje na Barbadosu in v New Yorku družil z zvezdami iz filmskega in glasbenega sveta, je 30-letni Hamilton spet poln elana, a že ko pomisli na štart, se mu obraz v hipu zresni. Nič čudnega, zamočil je že trikrat zapored, saj ga je že v Avstriji prehitel Rosberg, ki je bil tudi najboljši v kvalifikacijah lanske dirke v Spaju, toda tedaj ga je premagal Ricciardo. Ta je sezono začel z željo po naslovu, zdaj pa tiči šele na sedmem mestu s 151 točkami zaostanka. Madžarska (3. mesto) je Avstralcu iz Red Bulla vlila nekaj dobre volje, ki jo je zadržal tudi pred izzivom v belgijskih Ardenih, kjer je krog najdaljši (7 km), povprečna hitrost pa kar 230 km/h: »To je pravo dirkališče za prave navdušence. Pravo vzdušje, pravi navijači, super pivo in če imaš rad pečen krompirček, je to pravo mesto zate. No, če se lahko sprijazniš, da je v enem trenutku 30 stopinj in modro nebo, čez minuto pa že lije kot iz škafa.«