Ljubljana – Marcello Lippi je na Iberskem polotoku cenjeno nogometno ime, četudi je bila njegova trenerska kariera vezana na Italijo. Zato ne čudi, da so mu Španci prisluhnili, ko je dejal da je letošnji razplet motociklističnega SP fiasko, saj kar 50 odstotkov vrednosti razredu moto gp določa Valentino Rossi. A spremembe, ki so pred vrati, v eliti že za leto 2016 obetajo zasuk.
Da se bodo analize in razprave o dogajanju v letošnji jeseni kot jara kača vlekle še vrsto mesecev, ne dvomi nihče, konec koncev se dnevno javljajo tudi druga velika športna imena, ki se opredeljujejo za eno ali drugo stran, najpogosteje pa stopajo v Rossijev bran. Med njimi tudi »nori« Avstrijec Felix Baumgartner, ki je leta 2012 z višine 39.945 m na Zemljo skočil iz helijevega balona v stratosferi, jeza se je iz ušes naknadno pokadila tudi Andrei Iannoneju, ki se je letos prvič v moto gp zavihtel na zmagovalni oder. Na finalu je odstopil, po ogledu posnetka dirke pa stresel gnev na Marca Marqueza, češ da šele zdaj vidi, kako preračunljivo se je lotil finala. »Sramota!« je bruhal iz sebe Iannone. Tudi šef Ducatijevega moštva Gigi Dall'Igna se je nagnil na stran italijanske legende, a z zadržkom, da to lahko oceni le kot zunanji opazovalec.
Rossi je svoj bojkot sicer nadaljeval tudi pri tradicionalni svečani večerji ob koncu sezone, na kateri najboljši prejmejo priznanja. Ker ne zamudi nobene priložnosti, da bi pokazal svoje nestrinjanje s potezami vodilnih v SP – ki so ga kaznovali po predzadnji dirki – in z načinom, na kakršnega je po njegovem Marquez letos skrojil razplet v moto gp, je svečan sprejem zaobšel v velikem loku in tekmovalnemu direktorju Massimu Meregalliju prepustil »čast«, da prevzame njegovo nagrado. Ni pa zapustil Valencie, ki tudi po padcu zastora nad sezono ostaja gibalo motociklističnega sveta, saj v teh dneh že potekajo priprave in testiranja motorjev za novo sezono, ki prinaša predvsem dve pomembni novosti: uvedbo le enega dobavljalca pnevmatik (Michelin) in nadzora elektronske opreme, zaradi česar tudi najboljši stopajo v neznano.
Da gre za precejšnjo spremembo napram dosedanjemu režimu so včeraj pričali tudi številni padci, ki so jih nizali asi, med njimi tudi Marquez. Z Rossijem pa sta v razmaku ene ure celo našla skupni jezik, saj nista varčevala s kritiko na račun uvedbe nadzora elektronske opreme, češ da se z njo v elitni kategoriji vračajo za desetletje v preteklost. »Po preizkusu lahko trdim, da bo elektronika velika težava. Spominja me na programsko opremo, ki smo jo uporabljali leta 2008 in 2009,« je Rossi zavrnil možnost, da bo zato dirkanje bolj zabavno. »Tokrat sem bil sprva celo malo jezen in sem mislil, da motor ne dela. Bi pa znala biti razlika v izenačenosti dirkačev. Težje bo ohranjati stanovitne čase krogov, z njo je težje voditi motor.«
Elektronika je veliko bolj kot enotne pnevmatike spravila v skrbi tudi Marqueza, ki je prepričan, da bo delala težave predvsem motorjem, ki se ponašajo z veliko močjo, mednje pa za zdaj spada tudi Honda. »Vsekakor se vračamo v preteklost, zdajšnje ravni ne bomo mogli dosegati. Gre sicer za varno različico, ki pa za zdaj še ne deluje dovolj tekoče, preveč prekinitev je vmes,« je ugotavljal tudi mladi Španec.