Ko se je Kimi Räikkönen po dveh letih dirkanja v reliju letos vrnil v formulo 1, so mnogi menili, da bo njegova vrnitev podobno neuspešna kot pri Michaelu Schumacherju. A 32-letni Finec za razliko od 11 let starejšega Nemca od vsega začetka pridno zbira točke in po 13 dirkah v skupnem seštevku drži 3. mesto, tako da je še vedno v igri za lovoriko.
Z izjemo velike nagrade Kitajske, kjer so mu proti koncu povsem odpovedale gume in je iz ospredja zdrsnil na 14. mesto, se je Räikkönen z lotusom E20 na vseh preostalih preizkušnjah prebil med dobitnike točk. Od tega je že šestkrat stal na zmagovalnem odru, nazadnje kot tretji pred dvema tednoma v Spa-Francorchampsu, kjer je navdušil tudi z drznim prehitevalnim manevrom mimo Schumacherja pred znamenitim dvojnim zavojem Eau Rouge.
»Da se na tistem mestu odločiš za prehitevanje, moraš biti neverjetno pogumen. To je bil zame najboljši manever v letošnji sezoni. Kimi je z njim dokazal, da ga je veliko v hlačah,« s pohvalami na račun »Ledenega moža«, kakor se glasi vzdevek najbolje plačanega finskega športnika, ni skoparil nekdanji švicarski dirkač in zdajšnji strokovni komentator pri televizijski postaji Sky Sport Marc Surer.
Odkar se je vrnil v kraljevski avtomobilistični razred, Räikkönenu tako manjka le še pika na i – zmaga, s katero pa se ne obremenjuje. Bi pa se – če bi nadaljeval v takšnem slogu in se na koncu celo ovenčal z lovoriko – v zgodovino vpisal kot prvi dirkač, ki bi se naslova svetovnega prvaka veselil brez enega 1. mesta v sezoni. To se doslej v formuli 1 še ni zgodilo; je pa dvema uspelo s po eno zmago, in sicer Britancu Miku Hawthornu leta 1958 in Kimijevemu rojaku Kekeju Rosbergu (1982).
A »Ledeni mož« se ne bi prav nič pritoževal, če bi si šampionski pokal izbojeval brez zmage. »Tu ni nobene filozofije: lovoriko osvoji dirkač z največ točkami na koncu sezone. Meni je popolnoma vseeno, na kakšen način bi jo dosegel, naslov svetovnega prvaka je pač pomembnejši od sleherne zmage,« je pred dnevi razmišljal Räikkönen in obžaloval, ker je v Monzi, kjer je zasedel 5. mesto, izgubil nekaj točk v primerjavi s tam tretjeuvrščenim in skupno vodilnim Fernandom Alonsom.
Za Ferrarijevim zvezdnikom zdaj zaostaja za 38 točk, zato pa ga od drugouvrščenega Lewisa Hamiltona loči ena samcata. Tolikšna je sicer pred zadnjimi sedmimi dirkami tudi njegova prednost pred četrtouvrščenim Sebastianom Vettlom. Lotusov vodja Eric Boullier trdno verjame, da lahko hladnokrvni Finec, ki bo čez mesec dni (17. oktobra) zakorakal v Kristusova leta, nadomesti zaostanek za 31-letnim Špancem.
»Računam, da bo zaključek prvenstva še nadvse zanimiv, mi pa smo s Kimijem v dobrem izhodišču. Vse je še mogoče, tudi lovorika!« je presodil Boullier. Optimizem črpa iz stez, na katerih bodo preostale letošnje dirke – Marina Bay (23. t. m.), Suzuka (7. 10.), Jeongam (14. 10.), New Delhi (28. 10.), Abu Dhabi (4. 11.), Austin (18. 11.) in Sao Paulo (25. 11.), saj bi morale po njegovem zelo ustrezati lotusu E20. Že za ta konec tedna v Singapurju so povrhu napovedali tudi nove dele, s katerimi naj bi bil črni dirkalnik še hitrejši; pri moštvu iz Enstona pač v boju za naslov nočejo več ničesar prepustiti naključju.
Samozavesten je tudi Räikkönen, ki tudi v Marini Bayu meri visoko. »Moj cilj je znova zmagovalni oder. Doslej sem v tej sezoni že šestkrat stal na njem, za nameček na zadnjih preizkušnjah nisem osvojil nič manj točk kot vodilni. Nadejam se, da bomo tako tudi nadaljevali,« si je zaželel svetovni prvak iz leta 2007, ki ne vidi prav nobenega razloga, zakaj se v Singapurju ne bi prebil med najboljšo trojico.
»Eno od najboljših dirk smo letos odpeljali v Valencii, kjer je steza v marsičem zelo podobna tisti v Marini Bayu; konec koncev sta obe speljani po cestah. Ker pa je na takšnih progah težko prehitevati, je štartni položaj še toliko pomembnejši. Mi v kvalifikacijah doslej iz takšnih in drugačnih razlogov nismo ravno blesteli, zato upam, da bomo z novimi deli konkurenčnejši tudi v boju za najboljša štartna mesta,« je glavno Lotusovo hibo izpostavil »Ledeni mož«.
Na vprašanje, ali bo v primerjavi z najhujšimi tekmeci kaj prikrajšan, ker bo na VN Južne Koreje in Indije vozil sploh prvič, pa je le zamahnil z roko. »Ne, učenje novih prog ni nobena umetnost. To bi bil le slab izgovor, če mi tam ne bi šlo po željah,« je odvrnil Räikkönen, ki ne da prav dosti na računalniške simulatorje, s katerimi se drugi dirkači pripravljajo na določeno stezo. »Sam se raje zapeljem po dirkališču ...«