F1: Hamilton na skrajšani dirki v Suzuki do osme zmage letos

VN Japonske se je začela in končala za varnostnim vozilom. Ponovna dvojna zmaga Mercedesa, huda poškodba Bianchija.

Objavljeno
05. oktober 2014 00.14
Posodobljeno
05. oktober 2014 07.00
MOTOR-RACING-PRIX/
J. P., Delo.si
J. P., Delo.si

Suzuka - Veliko nagrado Japonske na dirkališču v Suzuki, petnajsto preizkušnjo v letošnjem koledarju svetovnega prvenstva formule ena, so zaznamovali trije ključni poudarki: nova dvojna zmaga Mercedesa, Lewis Hamilton je bil že osmič v sezoni prehiter za vso konkurenco; spolzka steza ob občasnih nalivih, zaradi česar se je morala dirka začeti in končati za varnostnim vozilom na progi; in huda nesreča Marussiinega Francoza Julesa Bianchija, ki je ob zdrsu grdo treščil v dvigalko in pri tem utrpel hude poškodbe, zaradi česar so morali šest krogov pred koncem preizkušnjo prekiniti in predčasno končati.

Na zmagovalni oder sta se ob Otočanu zavihtela še njegov moštveni sotekmovalec Nico Rosberg in njegov rojak Sebastian Vettel, ki je v internem dvoboju za tretje mesto ugnal Red Bullovega kolega Daniela Ricciarda in še drugič zapored končal na stopničkah. Najkrajšo je potegnil Ferrarijev Španec Fernando Alonso, ki je pred leti na Japonskem že zmagal, tokrat pa ga je že v prvih krogih na cedilu pustila elektronika.

V skupnem seštevku je zdaj vodilni Hamilton prednost pred Rosbergom povečal na 10 točk, tretji je Ricciardo, ki pa zaostaja že ogromno, na četrtem mestu je branilec naslova Vettel, ki je prav v Suzuki potrdil govorice o slovesu od Red Bulla, švignil mimo Alonsa. V konstruktorskem seštevku se je Mercedes po še osmi dvojni zmagi »srebrnih puščic« v sezoni še učvrstil v udobnem vodstvu in ga niti teoretično ne more več sklatiti s prestola nobeden od moštvenih tekmecev. Zdaj se dirkaška karavana seli v Rusijo, kjer bo 16. preizkušnja sezone na avtodromu v olimpijskem Sočiju na sporedu že prihodnjo nedeljo.

 

POTEK DIRKE

Prirediteljem in dirkačem jo je že pred začetkom zagodlo vreme. Dež je v hudem nalivu namočil progo, ki je bila prenevarna, da bi se konjenica nemoteno pognala s štarta, zato so se odgovorni odločili, da bodo izbrisali krog za ogrevanje in začeli za varnostnim vozilom v vrstnem redu s kvalifikacij. Po dveh krogih počasnega drsenja po progi v Suzuki je rdeča zastava voznike pognala v bokse in začasno prekinila preizkušnjo, ki lahko po pravilih traja kvečjemu štiri ure. V kolikor ne bi mogli nadaljevati, bi si nastopajoči razdelili polovične točke glede na razplet kvalifikacij. Že tedaj je bilo jasno, da se dirkači lep čas ne bodo vrnili na stezo, pa čeravno je naliv počasi pojenjal.

Nekoliko manj kot pol ure so vozniki bivakirali v boksih, preden so dobili navodilo, naj se vrnejo na progo. Nevihtni oblak je odpihnilo, gledalci so zaprli dežnike, dirkači pa so z nujnimi modrimi gumami za močan dež spet počasi peljali za varnostnim avtomobilom po stezi. Le nekaj zavojev je storil Ferrarijev španski as Fernando Alonso, ki se je kar naenkrat - z okvaro elektronike - ustavil na progi in moral zelo zgodaj podpisati kapitulacijo.

Tudi po osmem krogu je bilo varnostno vozilo še kar na progi, pa čeravno so dirkači, med njimi tudi vodilni v skupnem seštevku svetovnega prvenstva Lewis Hamilton, že glasno zahtevali, naj se umakne. No, v desetem krogu se jim je želja uresničila, pravo dirkanje se je končno začelo. Sprva sprememb pri vrhu ni bilo: Nico Rosberg je zadržal Hamiltona za seboj, za obema srebrnima puščicama sta se podila Williamsova asa Valtteri Bottas in Felipe Massa, ki pa sta hitro zaostala že debelih pet sekund.

Domala vsi vozniki z izjemo vodilne četverice so šli v dvanajstem krogu v bokse na preobuvanje v gume za rahel dež. Pri Mercedesu so prvega s steze poklicali Nemca, Otočana, ki ga je vmes za kratko celo izstrelilo s steze, pa krog pozneje. Na progo se je vrnil dobro sekundo za Rosbergom, ki je še vedno držal vodstvo. Za oba favorita se je prebil Jenson Button, za njim pa sta oba Red Bulla - zmagovalec treh letošnjih dirk Daniel Ricciardo in najhitrejši na prejšnjih dveh preizkušnjah v Suzuki Sebastian Vettel - švignila mimo Williamsov.

Ravno na polovici dirke, v 27. od 53 krogov, sta bila Mercedesa že povsem drug za drugim. Lewis je pritiskal na vso moč, znižal zaostanek na zgolj pol sekunde, a se mu je brezglavo tveganje maščevalo, saj ga je na še vedno nekoliko spolzki progi malce spodneslo, zato je bil prisiljen storiti obvod po izletni stezi in razlika je spet narasla na debelo sekundo. Kljub vsemu pa je bilo jasno, da Otočan v ogorčenem moštvenem obračunu še ni rekel zadnje.

No, že krog pozneje je vendarle prišlo do spremembe v vodstvu, saj je Hamilton s spretnim manevrom švignil mimo Rosberga, tako da pred njim ni bilo nikogar več. Razlika je v hipu, v krogu ali dveh, narasla na že več kot tri sekunde. Button se je na postanku v boksih zadržal nekoliko dlje, kar sta izkoristila oba Red Bulla in ga izrinila s tretjega mesta. Ko je bilo med najhitrejšima srebrnima puščicama že več kot pet sekund razmaka, je šel na drugo menjavo gum najprej najhitrejši s kvalifikacij Rosberg, ki je po vrnitvi na stezo za kratko zaostajal za Ricciardom. Avstralec je nato celo prevzel vodstvo, potem ko je šel še drugič v bokse tudi Hamilton.

Ricciardu poznejši postanek ni koristil, saj ga je oviral promet za krog počasnejših tekmecev, zato se je po vrnitvi iz boksov zavihtel zgolj na peto mesto, tudi za Vettla in Buttona. Vodil je spet Mercedesov Britanec pred Nemcem. Deset krogov pred koncem pa je bil vse močnejši naliv spet moteč za tekmovalce, zato je na stezo vnovič zapeljal varnostni avto, kar je večina dirkačev izkoristila za še en postanek v boksih. Obstajala je celo realna možnost, da se bo preizkušnja tudi končala za varnostnim vozilom, tudi zato, ker je bil tik ob stezi parkiran razbit bolid Julesa Bianchija, ki ga niso mogli takoj rešiti. To je bil tudi glavni razlog za prekinitev.

Da nima smisla nadaljevati v takšnih razmerah, so prireditelji odločili v 47. krogu (od 53), ko je ob stezi spet zaplapolala rdeča zastava, kar je pomenilo vnovično prekinitev dirke. Že tedaj je bilo jasno, da bodo nastopajoči tudi tokrat dobili polne točke, saj so že prevozili več kot 75 odstotkov preizkušnje. Le dve minuti pozneje je vodstvo dirke sporočilo, da je dogajanja na stezi konec, česar se je najbolj razveselil zmagovalec Lewis Hamilton, nov dvojni uspeh Mercedesa je z drugim mestom potrdil Nico Rosberg, tretje mesto je v Red Bullovem internem obračunu z Danielom Ricciardom zasedel Sebastian Vettel.

Takoj po dirki so se hitro razširile tudi informacije o hudi poškodbi Marussiinega Francoza Julesa Bianchija, ki je tik pred prekinitvijo preizkušnje zletel s steze in pri tem z veliko hitrostjo trčil ravno v dvigalko, s katero so skušali odstraniti dirkalnik Sauberjevega Nemca Adriana Sutila, ki je ravno tako odstopil. Po prvih neuradnih podatkih naj bi nesrečni Bianchi utrpel poškodbe glave in so ga morali nezavestnega s helikopterjem prepeljati v zdravstveni center, zaradi česar so bili tudi nasmeški najboljše trojice na slavnostni podelitvi dosti bolj kisli.

 

REZULTATI VN JAPONSKE V SUZUKI

1. Lewis Hamilton (VB, mercedes) 1;51:43,021
2. Nico Rosberg (Nem, mercedes) + 9,180
3. Sebastian Vettel (Nem, red bull-renault) 29,122
4. Daniel Ricciardo (Avst, red bull-renault) 38,818
5. Jenson Button (VB, mclaren-mercedes) 1:07,550
6. Valtteri Bottas (Fin, williams-mercedes) 1:53,773
7. Felipe Masa (Bra, williams-mercedes) 1:55,126
8. Nico Hülkenberg (Nem, force india-mercedes) 1:55,948
9. Jean-Eric Vergne (Fra, torro rosso-renault) 2:07,638
10. Sergio Perez (Meh, force india-mercedes) - 1 krog

SKUPNI VRSTNI RED (15/19)

Dirkači

1. Lewis Hamilton 266
2. Nico Rosberg 256
3. Daniel Ricciardo 193
4. Sebastian Vettel 139
5. Fernando Alonso (Špa, ferrari) 133
6. Valtteri Bottas 130
7. Jenson Button 82
8. Nico Hülkenberg 76
9. Felipe Massa 71
10. Sergio Perez 46

Konstruktorji

1. Mercedes 522 (že konstruktorski prvak!)
2. Red Bull-Renault 332
3. Williams-Mercedes 201
4. Ferrari 178
5. Force India-Mercedes 122
6. McLaren-Mercedes 121
7. Toro Rosso-Renault 29
8. Lotus-Renault 8
9. Marussia-Ferrari 2