F1: hud poraz Mercedesa, Vettel drugič letos pil zmagovalni šampanjec

Na zmagovalnem odru v Hungaroringu sta Ferrarijevemu Nemcu družbo delala Red Bullova dirkača Kvjat in Ricciardo.

Objavljeno
26. julij 2015 00.36
Posodobljeno
26. julij 2015 13.00
Hungary F1 GP Auto Racing
J. P., Delo.si
J. P., Delo.si

Budimpešta - Na deseti letošnji dirki svetovnega prvenstva formule ena, veliki nagradi Madžarske na Hungaroringu, ki je elitno sezono prevesila v drugo polovico, je moral vodilni konstruktor Mercedes še drugič letos priznati kapitulacijo, vnovič pa se je zmage - tako kot konec marca v Maleziji - veselil nekdanji serijski šampion, Ferrarijev Nemec Sebastian Vettel. Vodstvo je prevzel že na štartu in ga nato brez slehernih preglavic mirno zadržal do konca, s tem pa ulovil še sedme stopničke v sezoni in 41. zmago v karieri.

Družbo sta mu na zmagovalnem odru delala oba voznika Red Bulla, ki mu madžarsko dirkališče s svojo specifiko že tradicionalno ustreza. Mladi, šele 21-letni Rus Danil Kvjat pred tem v karieri v najboljši trojici še ni bil, zato je bilo njegovo veselje še toliko večje. Moštveni uspeh je s tretjim mestom dopolnil lanski zmagovalec, Avstralec Daniel Ricciardo, ki pa je bil glavni krivec, da na stopničkah ni bilo tudi Mercedesovega Nemca Nica Rosberga, čeprav je po tem dišalo še nekaj krogov pred koncem.

Dirkača sta namreč po Avstralčevem prehitevanju trčila tik pred koncem preizkušnje, krajšo pa je potegnil dotlej drugouvrščeni Nemec, ki je moral s predrto gumo v bokse in se na stezo vrnil na robu deseterice, ob koncu pa se je moral zadovoljiti z osmim mestom. Namesto da bi močno znižal zaostanek za vodilnim v skupnem seštevku, moštvenim sotekmovalcem Lewisom Hamiltonom, je razlika še narasla.

Tudi Britanec, ki je zaman lovil rekordno peto zmago na tem prizorišču, bo to dirko želel čimprej pozabiti. Kljub najboljšemu kvalifikacijskemu času je na štartu zaspal in zdrknil na četrto mesto, višje pa se ni mogel prebiti vse do prihoda varnostnega avtomobila na stezo (po nesreči Nica Hülkenberga). Ko se je ta umaknil, je Lewis spet potegnil kratko in izgubil nekaj mest, po trku v Ricciarda je moral še na menjavo prednjega dela dirkalnika in nato tudi na kazensko vožnjo skozi bokse. Kljub temu je končal pred Rosbergom, na šestem mestu.

Kaotične razmere sta odlično izkoristila Toro Rossov mladoletni Nizozemec Max verstappen, ki je s četrtim mestom vpisal dosežek kariere, in petouvrščeni Fernando Alonso, ki po prestopu k McLarnu še ni bil tako visoko. Zdaj dirkače čaka skoraj enomesečni počitek, nato pa enajsta preizkušnja sezone, velika nagrada Belgije v slovitem Spaju.

POTEK DIRKE

Temni oblaki, ki so se nakopičili nad Budimpešto in spustili tudi že nekaj kapelj, so obetali negotovo in razburljivo preizkušnjo, vnovič pogojeno z vremenskimi okoliščinami. Gledalci so nestrpno čakali na jubilejno trideseto izvedbo dirke na Hungaroringu, ki sta jo z najboljših položajev začela oba Mercedesova voznika, ki pa sta na štartu zaspala, predvsem branilec naslova svetovnega prvaka Lewis Hamilton, ki je v prvi ovinek zapeljal šele kot četrti.

Tik pred njim je bil njegov moštveni sotekmovalec Nico Rosberg, pred obema srebrnima puščicama pa sta prvi krog zaključila oba Ferrarija - na čelu kolone je bil nekdanji serijski šampion Sebastian Vettel, za njegovim zadkom pa se je znašel tudi ledeni Finec Kimi Räikkönen. Nervozni Hamilton si je že v uvodnem krogu privoščil napako in zapeljal v pesek, a se je še pravočasno rešil, vendar pa izgubil mesto med deseterico, predvsem pa tudi precejšnje prgišče dragocenih sekund.

Otočan je v bokse potožil, da mu je Rosberg uvodoma zaprl pot, scenarij pa je bil v prvih krogih podoben kot na prejšnji preizkušnji v Silverstonu, le da sta takrat favorizirani srebrni puščici izzvala oba Williamsa, ki pa sta do konca britanske dirke vendarla morala nazaj spustiti predse oba Mercedesa. Tokrat je Lewis dolgo časa tičal zgolj na desetem mestu, saj nikakor ni mogel mimo prekaljenega Williamsovega Brazilca Felipeja Masse, nato pa do petnajstega kroga vendarle napredoval na osmo.

Tedaj so se dirkači - z izjemo najhitrejših - množično odločali za prvi postanek v boksih, na ta račun je Hamilton vendarle poskočil na peto mesto. Kljub temu pa si je nabral že polminutni zaostanek za vodilnim Vettlom, ki mu je še vedno dobro sledil moštven kolega Räikkönen, ki je bil zgolj dve sekundi zadaj. Mercedesov Nemec na tretjem mestu ni našel pravega ritma, zamujal je deset sekund in šel kot prvi od najboljših v 21. krogu v bokse.

Pred svetovnim prvakom je bil na četrtem mestu še lanski junak Hungaroringa, Avstralec Daniel Ricciardo, njegovemu red bullu madžarska proga s svojo specifiko namreč zelo ustreza. V 22. in 23. krogu so šli na preobuvanje še preostali kandidati za najvišja mesta, po uvodnem postanku se razmerja niso spremenila, se je pa Hamilton prilepil na zadek četrtouvrščenemu Ricciardu. Po tretjini preizkušnje je bil vrstni red takšen: 1. Vettel, 2. Räikkönen, 3. Rosberg, 4. Ricciardo, 5. Hamilton ...

Zmagovalni poljub. Foto: Laszlo Balogh/Reuters.

 

Avstralec je Otočana kar nekaj časa vztrajno puščal za sabo, v 29. krogu pa je štirikratni zmagovalec madžarske dirke vendarle švignil mimo. Je pa v tem času zaostanku za vodilnim Vettlom dodal kar lepo število sekund, bil je že debelih 34 sekund zadaj. Vendar pa je bilo jasno, da najboljši tekmovalec letošnje sezone ne bo kar kapituliral brez boja, ravno sredi dirke je namreč postavil najboljši čas kroga in za Rosbergom zaostajal le še osem sekund.

Res pa je, da sta imela Mercedesova dirkača obute različne gume, Nico trše, Lewis pa mehkejše, kar se je na stezi precej poznalo. Räikkönen je 18 krogov pred koncem v bokse javil, da je njegov bolid začel spuščati nenavadne zvoke in izgubljati moč, v krogu in pol je bil namreč kar pet sekund počasnejši od moštvenega kolega Vettla. V 43. krogu je v varnostne gume izstrelilo Nica Hülkenberga (z njim je bilo vse v redu), na progi je bil virtualni varnostni avto, vozniki so šli drug za drugim v bokse.

Mercedesova tekmovalca sta šla na preobuvanje krog prej kot Ferrarijeva. Virtualni varnostni avto je odstopil mesto na progi pravemu, kar je bila voda na mlin obema srebrnima puščicama, saj je to pomenilo, da je bila razlika med najboljšimi spet nična. Dvajset krogov pred koncem se je varnostni avto umaknil, kar je najbolje izkoristil Rosberg in se mimo Kimija prebil na drugo mesto. Vettel je zadržal vodstvo, Hamilton pa je zadel Ricciarda in potegnil najkrajšo, saj je padel na šesto mesto, tudi za Danila Kvjata.

Red Bullov Avstralec je šel mirno mimo ledenega Finca, ki ni imel moči na ravnini, Lewis pa je moral prisilno v bokse po menjavo poškodovanega prednjega dela. Na stezo se je vrnil na trinajstem mestu, grozila pa mu je še kazenska vožnja skozi bokse zavoljo trka v Ricciarda. V 53. krogu je izgledalo, da je Räikkönen ob obisku boksov podpisal kapitulacijo, vendar pa so njegov dirkalnik še enkrat vžgali, Finec pa se je vrnil na rep vseh uvrščenih.

V ospredju se je vodilna trojica zelo zgostila, Nemca sta bila še manj kot sekundo narazen, Ricciardo pa jima je že dihal za ovratnik. Hamilton je hitro opravil kazensko vožnjo skozi bokse in nadaljeval na trinajstem mestu, Ferrarijevo veselico pa je v 57. krogu pokvaril Kimi, ki je svoj bolid dokončno parkiral v garažo. V nekaj krogih se je Britanec vrnil med dobitnike točk na osmo mesto, sreča pa je obrnila hrbet njegovemu moštvenemu sotekmovalcu Rosbergu, saj ga je med prehitevanjem obliznil Ricciardo, ki se ni imel kam umakniti, in mu prebil zadnjo levo gumo.

Nesrečni Nemec je moral v bokse in se na stezo štiri kroge pred koncem vrnil na robu deseterice, Hamilton pa je bil tedaj že sedmi. V vodstvu je bil Vettel pred Kvjatom, Ricciardo je bil z že več kot polminutnim zaostankom tretji, obetale so se torej dvojne stopničke za Red Bull. V zadnjih dveh krogih se razplet pri vrhu ni več spremenil, Vettel se je veselil druge zmage v sezoni, rdeča bika pa sta zadržala mesti na stopničkah. Hamilton je končal na šestem mestu, Rosberg dve mesti za njim, tako da se je razkorak v skupnem seštevku med njima še povečal.

IZIDI VN MADŽARSKE

1. Sebastian Vettel (Nem, ferrari) 1:46:09,985
2. Danil Kvjat (Rus, red bull) + 15,748
3. Daniel Ricciardo (Avst, red bull) 25,084
4. Max Verstappen (Niz, toro rosso) 44,251
5. Fernando Alonso (Špa, mclaren) 49,079
6. Lewis Hamilton (VB, mercedes) 52,025
7. Romain Grosjean (Fra, lotus) 58,578
8. Nico Rosberg (Nem, mercedes) 58,876
9. Jenson Button (VB, mclaren) 1:07,028
10. Marcus Ericsson (Šve, sauber) 1:09,130

SKUPNO (10/19), DIRKAČI

1. Lewis Hamilton 202
2. Nico Rosberg 181
3. Sebastian Vettel 160
4. Valtteri Bottas (Fin, williams) 77
5. Kimi Räikkönen (Fin, ferrari) 76
6. Felipe Massa (Bra, williams) 74
7. Daniel Ricciardo 51
8. Danil Kvjat 45
9. Nico Hülkenberg (Nem, force india) 24
10. Romain Grosjean 23

KONSTRUKTORJI

1. Mercedes 383
2. Ferrari 236
3. Williams 151
4. Red Bull 96
5. Force India 39
6. Lotus 35
7. Toro Rosso 31
8. Sauber 22
9. McLaren 17