GHD: Aleš Prek že prvak

Na 32. izvedbe gorsko-hitrostne preizkušnje Buzetski dani so med Slovenci izstopali brata Zajelšnik, Aleš Prek in Andrej Prelc.

Objavljeno
17. september 2013 23.11
pavsic/ales prek
Janez Porenta, šport
Janez Porenta, šport

Buzet - Predzadnja gorsko-hitrostna preizkušnja slovenskega avtomobilističnega državnega prvenstva je že postregla z novim šampionom. To je postal 32-letni nekdanji alpski smučar Aleš Prek, ki je pred tednom dni že drugič postal ponosni očka, mali Kris je dobil sestrico. Da je bilo razlogov za odprt šampanjec resnično dovolj, je poskrbel še na 32. izvedbi preizkušnje Buzetski dani, ki je štela tudi za evropsko prvenstvo, saj je na njej vnovič - že petič v sezoni - opravil z vso konkurenco v slovenskem DP. Pri tem sta mu izdatno pomagala kar glavna tekmeca Milan Bubnič, ki je moral vselej atraktivno lancio delto HF integrale že po treningih naložiti na prikolico, in zmagovalec Gorjancev izpred tedna dni Rado Raspet, ki mu je ponagajal motor mitsubishija lancerja osme evolucije.

Prek se je dirke udeležil, čeravno mu je na Gorjancih poslušnost odpovedal sekvenčni menjalnik zmogljivega rumenega porscheja 997 GT3. Vpisal je 24. čas v generalni razvrstitvi, prvega izzivalca Petra Marca z mitsubishijem lancerjem devete evolucije pa pustil za seboj za skoraj 14 sekund. Tretji je bil Marko Mlakar z MME golfom. V razredu I se je že tretje zaporedne zmage v sezoni veselil Andrej Prelc s suzukijem swiftom GTi, ki se je povzpel tudi na čelo v skupni razvrstitvi, kjer ima zdaj pred zadnjo preizkušnjo, ki jo bo sredi oktobra gostil Čedad, pičle tri točke zaloge pred Gregorjem Jurakom in še 21 več pred Danielejem Tranijem, ki je po treh zaporednih zmagah v Ilirski Bistrici ostal brez zmagovalnega odra, na Gorjancih zaradi službenih obveznosti ni nastopil, v Buzetu pa naj bi nehote prevozil rdečo zastavo in ostal brez točk.

V generalni razvrstitvi dirke, na kateri je nastopilo kar 157 voznikov, od katerih jih 31 ni videlo cilja (tudi pet Slovencev), je v boju za češko zmago Miloš Beneš (osella FA 30), sicer najhitrejši tudi v Ilirski Bistrici, za sekundo in pol ugnal Otakarja Kramskega (reynard K13). Slovenski pečat pri vrhu sta pustila v Nemčiji živeča brata Zajelšnik, ki sta oba končala v udarni deseterici: Alexander jo je ujel za rep, Patrik pa je - kot že v Ilirski Bistrici - stopil celo na zmagovalni oder za tretje mesto. Za Kramskim, ki ga je na osrednji slovenski preizkušnji celo ugnal za sekundo in pol, je tokrat zaostal manj kot osem desetink in vnovič vpisal vrhunski rezultat, s katerim je le potrdil, da se lahko povsem spodobno kosa z evropsko smetano. Sreča je hrbet tokrat obrnila Marjanu Smrdelju, saj je na njegovi loli F3000 odpovedala polgred.

32. Buzetski dani, predzadnja gorsko-hitrostna dirka slovenskega DP

Generalno: 1. Beneš (osella FA 30) 4:35,188, 2. Kramsky (reynard K13, oba Češ) 1,448, 3. P. Zajelšnik 3,677, 9. A. Zajelšnik (oba V-Racing, norma M20F) 37,870, 24. A. Prek (Atom, porsche 997 GT) 1:06,294, 37. Marc (Slovenija Avto, mitsubishi lancer evo 9) 1:20,191, 39. Mlakar (Zvezda, MME golf) 1:22,080, 45. Ivič (Jazon, nissan 200 SX) 1:24,681, 50. Udovč (Udovč, renault clio R3) 1:27,438; slovensko DP - generalno: 1. 1. A. Prek 5:41,482, 2. Marc 13,897, 3. Mlakar 15,786, 4. Ivič 18,387, 5. Udovč 21,144, 6. Prelc (Elektrodekleva, suzuki swift GTi) 28,412, 7. M. Prek (Atom, MG ZR 105) 30,055, 8. Grossi (V.R.T., citroën AX GTi) 33,122, 9. M. Huber (Buhc, peugeot 206 RC) 33,518, 10. Dessardo (MGM Postojna, peugeot 106) 39,877; razred I: 1. Prelc 6:09,894, 2. M. Prek 1,643, 3. Grossi 4,710, 4. Dessardo 11,565, 5. Savič (Topmotors, peugeot 106 rally) 11,898.

Skupni vrstni red (6/7) - generalno: 1. A. Prek 280 (že prvak!), 2. Raspet (Cerkno, mitsubishi lancer evo 8) 200, 3. Marc 193,7, 4. Jurak (V.R.T., suzuki swift GTi) 122,7, 5. Prelc 110,3, 6. Zorman (Gas Kras, renault clio williams) 98,3, 7. Trani (V.R.T., citroën AX GTi) 86,3, 8. Grossi in Vouk (Carst 04, subaru impreza WRC STi) po 85, 10. M. Prek 67; razred I: 1. Prelc 234, 2. Jurak 231, 3. Trani 210, 4. Grossi 145, 5. M. Prek 125.