GHD Ilirska Bistrica: češka zmaga, Zajelšnik na stopničkah

Za veselje domačih navijačev na gorsko-hitrostni dirki Petrol Ilirska Bistrica je s tretjim mestom poskrbel Patrik Zajelšnik.

Objavljeno
01. september 2013 21.41
pavšič dirka
Janez Porenta, šport
Janez Porenta, šport

Ilirska Bistrica - Nekoliko manjša udeležba voznikov kot prejšnja leta, kot vselej precejšnje število bencinskih navušencev ob progi, vnovična češka zmaga in grda nesreča Slavka Zormana na sobotnih treningih - to so glavni poudarki 19. izvedbe gorsko-hitrostne preizkušnje Petrol Ilirska Bistrica 2013, ki pomeni drugi (po Saturnusu) in zadnji vrh avtomobilistične sezone na slovenskih tleh.

O zmagovalcu ni bilo dvoma: Čeh Miloš Beneš z osello FA30 je bil najhitrejši na obeh progah in je ubranil lansko zmago, deloma tudi na račun tega, da Italijan Simone Faggioli, trenutno eden najboljših gorskih dirkačev na stari celini, v Ilirsko Bistrico ni pripotoval. Predlanski zmagovalec osrednje slovenske gorske preizkušnje ostaja tudi rekorder proge, tudi letos se ni nihče približal magični meji dveh minut, najhitrejši je bil Beneš v drugi vožnji s časom 2:05,60, torej je za rekordom zaostal približno sekundo na kilometer.

Manj kot tri sekunde je za njim zaostal Italijan Fausto Bormolini (osella PA30), še sekundo in pol več pa najboljši slovenski predstavnik Patrik Zajelšnik (norma M20F), ki si je kar nekoliko nenadejano zagotovil uvrstitev na zmagovalni oder, saj so bili v preteklih izvedbah domači dirkači na stopničkah bolj izjema kot pravilo. Ni pa Patrikova uvrstitev niti najmanjše presenečenje, če upoštevamo njegove dosežke na dosedanjih mednarodnih nastopih v tej sezoni.

Že maja je odpravil vso konkurenco s prototipi na preizkušnji nemškega državnega prvenstva v Eschdorfu, konec julija je prav tako privihral na zmagovalni oder za 3. mesto na dirki evropskega prvenstva v Glasbachu, pred slabim mesecem dni pa se je zmage veselil še na gorski preizkušnji FIA challenge v Osnabrücku. Ker je dosegal vrhunske rezultate daleč proč od oči slovenske javnosti, ga je tudi domača sedma sila nekoliko spregledala med možnimi slovenskimi kandidati za vrh v generalni razvrstitvi Ilirske Bistrice.

Kdo sploh je Patrik Zajelšnik? Izhaja iz povsem dirkaške izseljenske družine, ki živi v Nemčiji. Star je 32 let, v svet bencinskih športov pa ga je uvedel kar oče Jožef, dolgoletni aktivni dirkač, v zadnjem času pa bolj kot občasni udeleženec gorsko-hitrostnih preizkušenj znan predvsem kot vodja ekipe, odgovoren za pripravo dirkalnikov svojih dveh sinov, ob Patriku še 11 let starejšega Alexandra. Patrik se dirk na slovenskih tleh udeležuje že od leta 2007, ko je tudi postal član velenjskega V-Racinga, ki mu je zvest vse do danes.

Blizu vrha je bil pred domačim pragom tudi izkušeni Marjan Smrdelj z lolo F3000, v generalnem seštevku šesti, Patrikov brat Alexander Zajelšnik je zasedel 17. mesto, najboljši v slovenskem državnem prvenstvu Aleš Prek, predlanski evropski prvak v svoji kategoriji, pa je bil skupno 21. Prek, ki sicer nastopa z zelo atraktivnim porschejem 997 GT, ki je tudi vabil na bistriški spektakel z velikih obcestnih plakatov, je za tri sekunde pustil za seboj nepogrešljivega domačina Milana Bubniča z večno lancio delto HF, ki pozna vsako ped proge kot lasten žep, na zmagovalni oder je stopil še Rado Raspet. Omeniti velja še nadvse spodoben nastop dveh dirkačev z renaultom cliom, ki ju sicer ni (več) velikokrat videti na gorskih dirkah - Zorana Poglajna in Igorja Dekleve. V razredu I je v ostrem obračunu dveh tekmovalcev za volanom suzukija swifta Andrej Prelc za zgolj pol sekunde odpravil Gregorja Juraka.

Kot smo že poročali, pa je že na sobotnem prvem treningu hudo nesrečo doživel državni prvak v razredu II v paralelnem relikrosu Slavko Zorman, ki je temeljito pohabil svojega renaulta clia williamsa, tudi sam jo je odnesel s poškodbo rame in vretenc, a naj bi po zatrjevanju zdravniške službe lahko povsem okreval.

Slovenski dirkači bodo morali na nov gorski izziv počakati zgolj teden dni, prihodnjo nedeljo bo namreč na sporedu tretja zaporedna in zadnja letošnja preizkušnja na slovenskih tleh, sloviti Gorjanci, ki imajo menda lepe možnosti, da v prihodnji sezoni v koledarju gorskih dirk za evropsko prvenstvo zamenjajo Ilirsko Bistrico.

19. gorsko-hitrostna dirka Petrol Ilirska Bistrica 2013

Generalno: 1. Beneš (Češ, osella FA30) 4:12,29, 2. Bormolini (Ita, osella PA30) 2,95, 3. P. Zajelšnik (V-Racing, norma M20F) 4,56, 6. M. Smrdelj (Lamko, lola F3000) 16,07, 17. A. Zajelšnik (V-Racing, norma M20F) 33,10, 21. A. Prek (Atom, porsche 997 GT) 37,74, 24. Bubnič (Slovenija avto, lancia delta HF) 41,07, 28. Raspet (Cerkno, mitsubishi lancer evo) 46,33; slovensko DP - generalno: 1. A. Prek 4:50,03, 2. Bubnič 3,33, 3. Raspet 8,59, 4. Vouk (Carst 04, subaru impreza WRX STi) 26,92, 5. Poglajen (Lamko, renault clio) 34,71, 6. Marc (Slovenija avto, mitsubishi lancer evo 9) 35,59, 7. I. Dekleva (Elektrodekleva, renault clio) 35,69, 8. Čumurdžič (Plamtex Sport Lema, renault clio RS 2,0) 37,36; razred I: 1. Prelc (Elektrodekleva, suzuki swift GTi) 5:41,08, 2. Jurak (V.R.T., suzuki swift) 0,59, 3. M. Prek (Atom, MG ZR 105) 6,96, 4. Trani (V.R.T.) 9,46, 5. Štrekelj (Gas Kras, oba citroën AX GTi) 15,95; pokal Yugo: 1. Konestabo 6:09,01, 2. Uljančič (oba Ajdovščina) 2,29, 3. S. Smrdelj (Abarth.si) 21,97.

Skupni vrstni red DP (4/7) - generalno: 1. A. Prek 220, 2. Raspet 140, 3. Marc 100,7, 4. Zorman (Gas kras, renault clio williams) 98,3, 5. Trani 86,3; razred I: 1. Trani 210, 2. Jurak 160, 3. Prelc 114.