Hamilton se še zmeraj počuti kakor lovec

Mercedesova dirkača si želita v nedeljo prvič okusiti slast zmage v Suzuki. Ognjeni krst 17-letnega Verstappna.

Objavljeno
02. oktober 2014 11.17
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Ljubljana – Mercedesovemu dirkaču Nicu Rosbergu v zadnjem obdobju v formuli 1 ne gre po načrtih. Na zmago čaka vse od 20. julija, ko je sebi v prid odločil VN Nemčije. Zatem je bil četrti na Hungaroringu ter drugi v Spa-Francorchampsu in Monzi, pri čemer je v Belgiji dvignil obilo prahu s trkom v moštvenega tekmeca Lewisa Hamiltona, v Italiji pa je z napako zapravil prvo mesto. Sledil je še odstop v Singapurju.

Z drugo letošnjo ničlo po Silverstonu je Rosberg izgubil tudi vodstvo v skupnem seštevku za SP, zato je bilo njegovo razočaranje pred enajstimi dnevi toliko večje. »Že po dirki sem izjavil, da sem v Singapurju preživljal najhujše trenutke v tej sezoni; tako na tamkajšnji odstop gledam še zdaj,« je 29-letni Nemec ponovil ob prihodu v Suzuko, kjer bo v nedeljo (ob 8. uri po srednjeevropskem času) že 15. letošnja preizkušnja v formuli 1.

Rosberg pred zadnjimi petimi dirkami – ob VN Japonske še VN Rusije v Sočiju (12. t. m.), VN ZDA v Austinu (2. novembra), VN Brazilije v Sao Paulu (9. novembra) in VN ZAE v Abu Dhabiju (23. novembra) – za Hamiltonom sicer zaostaja le za tri točke, toda 29-letni Anglež je zdaj v naletu. Zadnji zmagi v Monzi in Marini Bayu sta mu vlili dodatno samozavest, ki so mu jo okrepile še številne pohvale vodilnih mož pri Mercedesu.

Tako je vodja ekipe Toto Wolff izjavil, da je Lewis v Singapurju pokazal, kakšna je razlika med zvezdniki in superzvezdniki, Niki Lauda, predsednik nadzornega odbora pri Mercedesu, pa je pripomnil, da je Hamilton vreden svojega denarja. Ob tem kaže omeniti, da bo v treh letih (2013, 2014 in 2015) pri nemškem moštvu zaslužil kar 75 milijonov evrov, še višjo plačo pa naj bi iztržil s pogodbo, ki jo bo – kakor je zatrdil Wolff – z 99-odstotno gotovostjo podaljšal.

Če bi res ostal pri Mercedesu, to ne bi bilo nobeno presenečenje; konec koncev ima s »srebrno puščico« letos z naskokom najhitrejši dirkalnik v kraljevskem avtomobilističnem razredu. Edina njegova hiba so okvare, na kar je po svojem odstopu v Singapurju (zaradi pretrgane žice v drogu, ki povezuje krmilo z osrednjo nadzorno elektronsko enoto) glasno opozoril že Rosberg, pred veliko nagrado Japonske pa še Hamilton. Oba samo upata, da njunega medsebojnega dvoboja za letošnji naslov svetovnega prvaka ne bodo odločile težave enega ali drugega.

To željo sta izrazila ob pravem trenutku, saj s preizkušnjo v Suzuki nimata najboljših izkušenj. Zanimivo, da nobeden od njiju na tamkajšnji stezi, ki velja za eno od najbolj spektakularnih v formuli 1, še ni okusil slasti zmage. Še več; Hamiltonova najvišja uvrstitev je tretje mesto iz leta 2009, Rosberg pa se je v Suzuki najvišje zavihtel s petim mestom na isti dirki. Oba imata – zanimivo – zelo slabe spomine tudi na lansko veliko nagrado Japonske, na kateri je Anglež odstopil, Nemec pa je izvlekel komaj osmo mesto.

Zato sta trdno odločena prekiniti črni niz na tej progi, na kateri naj bi – mimogrede – na jutrišnjih prostih treningih svoj ognjeni krst v kraljevskem avtomobilističnem razredu doživel komaj 17-letni Max Verstappen (Toro Rosso). Medtem ko si želi Rosberg z zmago znova prevzeti vodstvo v točkovanju za SP, pa bi rad Hamilton s podvigom še povečal naskok pred moštvenim sotekmovalcem.

»Suzuka je ena od tistih stez, na kateri so se pisale nepozabne zgodbe, če izpostavim zgolj znameniti dvoboj med Alainom Prostom in Ayrtonom Senno. Zato se želim tudi sam tu vpisati na seznam zmagovalcev. To je moj glavni cilj za ta konec tedna, zato bom od prvega prostega treninga prek kvalifikacij do dirke pritiskal, kolikor se bo dalo. Zaradi dirkalnika, ki ga imam, vem, da imam zelo dobre možnosti,« je presodil dirkač iz Stevenagea.

Ob tem je pristavil, da med nedeljsko veliko nagrado Japonske, na kateri je sicer že slavil zmago, vendar ne v Suzuki, temveč v Fudžiju (2007), ne bo imel v mislih skupnega vodstva. »Ne vem, zakaj, toda še zmeraj imam občutek, kot da zaostajam za dvajset točk. Še vedno se namreč počutim kot zasledovalec oziroma lovec, kar sploh ni – če dobro premislim – slabo,« je še priznal Hamilton.