Ljubljana – Spektakularna preizkušnja na Hungaroringu, na kateri so dirkači poskrbeli za več akcije kot na vseh prejšnjih postajah v sezoni skupaj, je bila prijetna osvežitev v tem prvenstvu formule 1. Enako velja za slovesno razglasitev najboljših, ki sta se je ob zmagovalcu Sebastianu Vettlu (Ferrari) udeležila tudi Red Bullova voznika – Rus Danil Kvjat (sploh prvič v karieri) in Daniel Ricciardo (prvikrat letos).
Razplet pri vrhu je bil toliko bolj presenetljiv, ker je še po kvalifikacijah, v katerih sta si prvo štartno vrsto vnovič »rezervirala« Lewis Hamilton in Nico Rosberg, vse kazalo na še eno prepričljivo dvojno zmagoslavje Mercedesa. A nov slabši začetek, po katerem ju je ob Vettlu prehitel tudi drugi Ferrarijev dirkač Kimi Räikkönen, je zvezdnika »srebrnih puščic« oddaljil od uspeha, vse njune upe pa so dokončno pokopale različne napake.
Zlasti Hamilton, ki je v cilj pridrvel šele kot šesti, dve mesti pred Rosbergom, si jih je kot branilec naslova svetovnega prvaka in vodilni v skupnem seštevku za SP privoščil nerazumljivo veliko, za kar si je tudi v britanskih medijih prislužil precej ostrih kritik. V dnevniku Daily Telegraph so njegovo dirkanje na veliki nagradi Madžarske označili za tako nepremišljeno, da si ne zasluži statusa veličine v formuli 1, še korak dlje pa je šel novinar časnika Daily Mail, ki je zapisal, da je Hamilton v nedeljo vozil kakor mož, ko se po osmih popitih vrčkih piva iz gostilne vrača proti domu.
Angleški zvezdnik se je tudi sam posul s pepelom. »Seveda ne morem biti zadovoljen s seboj, to je bil zelo slab delovni dan. Pravih odgovorov za napake nimam, zanje se moram opravičiti vsem v ekipi,« se je nase jezil 30-letnik iz Stevenagea nad Londonom, skorajda na jok pa je šlo tudi njegovemu moštvenemu sotekmovalcu, ki se ni strinjal z odločitvijo posebne komisije pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (FIA), po kateri je šlo pri trčenju med njim in Ricciardom za navadno dirkaško nesrečo. »Daniel je malce pretiraval, tisti ovinek je bil namreč 'moj'. Odločitev komisarjev moram sprejeti, kaj drugega mi niti ne preostane, se je pa pokazalo, kako krut oziroma ogaben zna biti šport,« je presodil Rosberg.
Kakor koli že; z dirko na Hungaroringu se je pred 73.000 gledalci končal izjemen niz Mercedesa, ki prvič po 28 zaporednih preizkušnjah (prvikrat v eri hibridnih motorjev) ni imel svojega dirkača na zmagovalnem odru. Še več; Hamilton in Rosberg prvič v tem obdobju (od velike nagrade Avstralije '14) med dirko nista vodila vsaj enega kroga. Slab dan nemškega moštva je hladnokrvno izkoristil Vettel, ki je znova pokazal, iz kakšnega šampionskega testa je. Z brezhibno vožnjo je slavil še drugo zmago s ferrarijem SF15-T in z njo že na polovici sezone izpolnil letošnji cilj ekipe iz Maranella.
Nemčev podvig ima toliko večjo težo, če vemo, da njegov »poskočni vranec« kljub vsemu ni deloval optimalno. »Uspel mi je odličen štart, kar je bilo izjemno pomembno, saj je na tej progi težko prehitevati. Moram priznati, da v nadaljevanju ni bilo lahko krotiti dirkalnika, vendar sem vseeno izjemno užival,« je omenil 28-letni šampion iz Heppenheima in pristavil, da je varnostni avtomobil, ki je v 43. krogu izničil vso njegovo prednost, močno popestril dirko.
»Zmotil je moj ritem, vendar pa me ni vrgel iz tira. Čeprav sem dosegel drugo zmago za Ferrari, je ta zame na nek način prav posebna in neprecenljiva. Zagotovo tudi zaradi nesrečnega Julesa Bianchija in Ayrtona Senne, s katerim sem se izenačil po številu prvih mest,« je še dejal Vettel, ki se je ob zmanjšanem zaostanku za vodilnim Hamiltonom, od katerega ga zdaj loči 42 točk, zelo razveselil tudi enomesečnega premora do naslednje dirke v Spa-Francorchampsu.