Ilirska Bistrica bo dva dni središče dirkaške Evrope

Na 19. avtomobilistični GHD Petrol Ilirska Bistrica je udeležbo najavilo kar 127 voznikov, med njimi 31 s formulami in prototipi.

Objavljeno
31. avgust 2013 00.17
lvu_FERRARI 2009
Janez Porenta, šport
Janez Porenta, šport

Ljubljana - Če je vsakoletni reli Saturnus nesporno največji avtomobilistični dogodek na slovenskih tleh, pa je gorsko-hitrostna preizkušnja Petrol Ilirska Bistrica, ki bo letos doživela že 19. izvedbo, brez dvoma najštevilčnejša. Letos je udeležbo najavilo 127 voznikov z vseh koncev stare celine, med njimi tudi 31 s formulami in prototipi.

Prireditev, ki jo je svojčas tlakoval neutrudni lokalni entuziast Miro Gardelin, je sinonim za vrhunsko gostoljubje in odlično organizacijo, zaradi česar se tekmovalci, predvsem tuji, rade volje vračajo na petkilometrsko progo iz Ilirske Bistrice proti Šembijam. Med njimi bo tudi letos prvi magnet za gledalce evropski prvak, Italijan Simone Faggioli, z zmogljivo osello FA30, ki je tudi predlanski zmagovalec in rekorder steze (2:00,20). Lani je z vsemi tekmeci opravil Čeh Milan Beneš v enakem bolidu, tudi njega bo letos znova videti na dirki.

Pa Slovenci? Manjkal bo naš najhitrejši avtomobilist Vladimir Stankovič, ki ima nemalo težav z dirkalnikom. »Moja nova dvolitrska formula je letos povsem nekonkurenčna, zato sem se raje osredotočil na prihodnjo sezono. Letošnja zasedba v Ilirski Bistrici je malenkostno slabša kot prejšnja leta, znova bo prvi favorit Faggioli.« Ljubljančan je bil predlani tretji v generalni razvrstitvi dirke, edino domačo zmago doslej pa je ob krstni izvedbi leta 1995 - odtlej je bila preizkušnja na sporedu prav vsako leto, le 1998. so jo morali prekiniti po hudi nesreči Martina Črtaliča, v kateri jo je skupil eden od gledalcev - vpisal Stojan Pirjevec z BMW M3.

Letos bo tako prvi slovenski favorit za najvišja mesta prekaljeni Pivčan Marjan Smrdelj z lolo F3000, ki bo dirkal domala pred domačim pragom: »Teren odlično poznam, v Ilirski Bistrici sem pustil mladost, neštetokrat sem prevozil tisto cesto. Ne potrebujem treningov, temveč le dobro voljo in suho cesto.« Smrdelj, tudi njegova hči je zaprisežena bencinska navdušenka, poudarja, da mu dirkanje vse bolj postaja konjiček: »Niti ne tekmujem, temveč se bolj peljem. Na cilj želim priti s celim bolidom, navožen nisem, vrhunsko dirkanje zahteva veliko prakse in dosti kilometrov.«

Nepogrešljiv ljubljenec bistriških gledalcev je tudi Smrdeljev »sosed« iz Klenika Milan Bubnič z večno lancio delto HF integrale, hiter utegne biti znova nekdanji gorski evropski prvak v svoji kategoriji, Vrhničan Aleš Prek, z izjemno zmogljivim in atraktivnim porschejem 997 GT3. »Ta dirka vsako leto množično privablja gledalce, proga je po mojem okusu, upam, da bo prirediteljem letos naklonjeno tudi vreme. Sam sem sicer vesel lastnega napredka v primerjavi s preteklo sezono. Spoznavam dirkalnik, vedno bolj jaz vozim njega in ne več obratno,« zatrjuje Prek.

Omeniti velja še nastope izseljenskih bratov Aleksandra in Patrika Zajelšnika z normama M20F, ki bosta prav tako resna kandidata za vrh, predstavnika dirkaške dinastije Dekleva Igorja za volanom mitsubishija lancerja evo 9, krožno-hitrostnega državnega prvaka Zorana Poglajna (renault clio) ... V državnem prvenstvu sicer generalno vodi Aleš Prek (160 točk), v razredu I pa je v najboljšem položaju Daniele Trani (citroën AX GTi) s popolnim izkupičkom 180 točk. Danes (od 11. ure naprej) bosta na sporedu treninga, jutrišnji glavni vožnji pa bodo skušali prireditelji pod streho speljati ob 10. in 13. uri.