Kako ohladiti motor na 2200 m?

Dirkači formule ena so se po 23 letih vrnili v Mehiko, kjer bo v nedeljo potekala 17. preizkušnja svetovnega prvenstva.

Objavljeno
29. oktober 2015 19.29
Peter Zalokar, šport
Peter Zalokar, šport

Ciudad de Mexico – Bernie Ecclestone bi si želel, da bi se vsaka sezona formule 1 odločila v zadnjem krogu zadnje dirke, a Lewis Hamilton je bil predober za konkurenco in bo na zadnjih treh dirkah, začenši z nedeljsko za VN Mehike, zgolj potrjeval premoč. Najbolj zagrizenega tekmeca bo imel v svoji garaži – Nica Rosberga.

Odnose med voznikoma Mercedesa že od nekdaj zaznamujejo vzponi in padci. Nazadnje sta se sporekla zaradi trka v prvem zavoju kaotične dirke v Austinu. Rosberg je zatem malo pred koncem zdrsnil s steze in Angležu »poklonil« tretji naslov svetovnega prvaka. Že takoj po dirki je bilo jasno, da so odnosi znova močno skrhani. Tudi po nekaj dneh se čustva niso kaj dosti ohladila in Nemec zahteva pojasnila. Hamiltonu je očital, da ja v svoji agresivnosti naredil korak preveč. Hamilton je zavrnil trditve in dejal, da si je z boljšim štartom prislužil notranjo linijo v zavoju, vendar se Nemec z njim ne strinja. »Mislim, da je bilo več kot očitno. Sredi zavoja sem bil spredaj in zato sem imel pravico do tega dela steze. On pa me je hotel izriniti. Bil je kontakt z gumami, in to precej močan. Lewis je šel predaleč in to ni dobro. To je stvar, ki jo je treba razčistiti, če se želimo v prihodnje izogniti takšnim nevarnim manevrom,« je dejal Rosberg, a ob tem priznal, da ni šlo za usodni dogodek na dirki: »Ključna je bila moja napaka. Res je težko na takšen način izgubiti dirko.«

Medtem ko dirkača še ne najdeta poti do sožitja, bodo njuni inženirji imeli obilico dela s pripravo za prvo dirko na takšni nadmorski višini v dobi turbo-motorjev. Autodromo Hermanos Rodriguez leži na 2200 metrih in bo hud preizkus hladilnih sistemov in zanesljivosti motorjev. »Ključno bo hlajenje, brez dvoma,« je za AFP povedal Renaultov inženir Remi Taffin. »Iz motorjev bo prihajala enaka moč, toda zraka bo precej manj. Druga reč je turbo-motor, ki bo moral biti navit precej bolj kot običajno. V simulatorjih smo sicer opravili veliko testov, ampak zdaj bo šlo zares. Podajamo se v neznano.«

Medtem ko vodilni pri Mercedesu tuhtajo, kako ponovno vzpostaviti moštveni duh v garaži in se hkrati odločajo o tem, ali bodo Red Bullu zares prenehali dobavljati motorje ali ne, ima v Mehiki, kamor se formula 1 vrača po 23 letih, še najmanj skrbi Hamilton, ki ga ne zanima kaj dosti, ali bo drugo mesto na koncu pripadlo Sebastianu Vettlu ali Rosbergu (ločijo ju štiri točke). »Ta konec tedna bom užival. Sicer uživam že vso sezono, vendar bom tokrat prvič zares sproščen. Dolgo ni bilo dirke v Mehiki in seveda hočem zmagati. Vsak dirkač želi zaznamovati novo dirkališče in to je moj cilj tukaj,« je povedal Hamilton, ki je na zanimiv način začel svoj »dopust« v Mehiki. Na dogodku sponzorja Pume je stopil v ring, kjer so ga pričakali zamaskirani rokoborci, nakar so mu podarili okrasno ročno izdelano lobanjo. V Mehiki namreč na svojstven način praznujejo dan mrtvih (Dia de Muertos), povsod so prisotni okostnjaki in lobanje. To je morda malce čudno darilo za nekoga, ki vozi z vratolomno hitrostjo, a Hamilton ni imel duhamornih misli: »Saj ni prava lobanja. Zelo lepa je, veliko dela je bilo vloženega vanjo. Mehičanom predstavlja čaščenje življenja. Tudi jaz vem, kako kratko je lahko življenje, zato je treba uživati vsak trenutek.«

VN Mehike, spored

Petek

17.00: prvi prosti trening

21.00: drugi prosti trening

 

Sobota

17.00: tretji prosti trening

20.00: kvalifikacije

 

Nedelja

20.00: dirka za VN Mehike