Kot Italijana ga zelo boli položaj Ferrarija

Formula ena: vodja italijanske ekipe Marco Mattiacci si je za letvico postavil prehiteti Mercedes.

Objavljeno
07. september 2014 01.49
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Ljubljana – V Ferrarijevem moštvu formule 1 vse od leta 2007, ko se je z naslovom svetovnega prvaka ovenčal Kimi Räikkönen, čakajo na novo lovoriko. Zanjo se že peto zaporedno sezono z »rdečo boginjo« neuspešno poteguje tudi Fernando Alonso, ki se je konec leta 2009 z velikim pompom preselil k ekipi iz Maranella.

Čeprav si 33-letni Španec in leto starejši Finec s 7. oziroma 11. štartnim položajem niti na Ferrarijevem »dvorišču« v Monzi nista zagotovila najboljših izhodišč za današnjo VN Italije, ostaja vodja italijanskega moštva Marco Mattiacci – kakor je razvidno tudi iz njegovega pogovora za nemški časnik Die Welt – optimist.

Kakšna je vaša vizija?

Najprej bi rad dodobra spoznal sposobnosti, prednosti in slabosti ekipe, moja prioriteta pa so prednosti, na katerih bi rad zgradil zdrave temelje. Dejstvo je, da naš celoten »paket« ni na ravni tekmečevih. Pa pri tem nimam v mislih le zmogljivosti našega dirkalnika.

Temveč?

Zadeva celotno Ferrarijevo ekipo, torej tudi ljudi v Maranellu. Vseh pomanjkljivosti seveda ni mogoče rešiti naenkrat, jih pa moramo odpraviti čimprej. Za najhujšimi konkurenti zaostajamo približno 1,2 sekunde na krog. Zato ne smemo odlašati. Pred vsemi nami je še ogromno dela.

Kako dolgo boste potrebovali, da nadomestite zaostanek?

Pomembno je, da zdajšnje obdobje »preživimo« kar najbolj samokritično in se zatem posvetimo novim metodam in postopkom dela.

Ali predsednik Luca di Montezemolo podpira vašo strategijo?

Popolnoma. Od mene in ekipe zahteva ogromno.

Še enkrat: obstaja kakšen rok za vas in moštvo?

Da, imamo predstavo, ki pa je ne bomo razkrili javnosti.

Mar ne morete biti malce konkretnejši?

Koliko časa so potrebovali pri Mercedesu, da so tam, kjer so zdaj?

Tri do štiri leta.

Mi se želimo na vrh vrniti hitreje kot Mercedes. To je naša letvica.

In kje je težava?

Da imamo nadvse represiven pravilnik brez testiranj, kar zelo otežuje naš (tehnični) lov za tekmeci. V sezonah 2000 in 2001, v katerih je Ferrari odpeljal po skoraj 150.000 testnih kilometrov, smo bili glede tega v precej ugodnejšem položaju.

Kaj vam vliva optimizem?

Ferrari ima kljub omejitvam tiste osnovne tehnične pogoje in zmožnosti, da postane boljši. Dejstvo je, da smo z novim pravilnikom zaostali za našimi sposobnostmi. Preprosto nismo bili dovolj dobri kot drugi.

Kako velika je – ker ste Italijan – vaša čustvena bolečina zaradi zdajšnjega Ferrarijevega položaja?

Kot Italijana in poslovneža me zelo boli. Ferrari je fantastična znamka in ima čudovito zgodovino. Formula 1 je srce celotnega podjetja.

Kakšno vlogo igrata pri tem dirkača?

Imamo težave pri razvoju dirkalnika. Nikjer drugje.

Ali ste potem zadovoljni s predstavami Kimija Räikkönena?

Kimi je krasen fant in izvrsten dirkač. Kadar ima zaupanje v dirkalnik in mi dobro opravimo nalogo, lahko dirko odpelje tako, kot to od njega pričakujemo.

Kako pomemben je za vas Fernando Alonso?

Izjemno.

Bo potemtakem za Ferrari vozil tudi po sezoni 2015?

Zdaj lahko rečem le to, da bo za nas dirkal tudi prihodnje leto.