Ljubljana – Mercedesovi inženirji so potrebovali tri dni, da so v svoji tovarni v Brixworthu vendarle odkrili vzrok, zakaj je Lewisu Hamiltonu minulo nedeljo v 41. krogu dirke formule 1 v Sepangu odpovedal pogonski agregat in ga na ta način – potem ko je dotlej zanesljivo vodil – prisilil k odstopu. Kakor so včeraj sporočili javnosti, je 31-letnega Angleža na poti do zmage na VN Malezije ustavil pokvarjen ojnični ležaj.
Odgovorni v moštvu svetovnih prvakov so si po razburljivi sepanški preizkušnji, na kateri so že imeli pripravljen šampanjec za slavje ob (novi) predčasno osvojeni konstruktorski lovoriki, dolgo razbijali glave, zakaj je povsem nepričakovano razneslo motor. Po vsega 618 prevoženih kilometrih!
Uganka je bila zanje toliko večja, ker predtem ni bilo prav nobenega znaka, da bi lahko šlo kaj po zlu. Okvara se je zgodila povsem nenapovedano; šele ob začetku 41. kroga je namreč Hamiltonu na štartno-ciljni ravnini prvič padel pritisk olja, nekaj trenutkov pozneje pa se je že pokadilo iz zadka njegove »srebrne puščice« W07, zaradi česar je moral zaviti na travo. Zanimivo, da se je ojnični ležaj pokvaril le na enem od šestih valjev; preostali naj bi bili brezhibni.
Da se jim na 17. letošnji postaji za svetovno prvenstvo v formuli 1 ne bi zgodilo kaj podobnega, pri Mercedesu na nedeljski veliki nagradi Japonske (z začetkom ob 7. uri po srednjeevropskem času) ne bodo tvegali. Angleški šampion bo v Suzuki dirkal s pogonskim agregatom iz Singapurja, Force India, Manor in Williams pa bodo za zdaj ostali še pri drugi razvojni stopnji Mercedesovega motorja; tretjo, ki jo že imata na voljo tovarniška dirkača, naj bi dobili šele v Austinu (23. t. m.).
Rosberg ni zaskrbljen
Nico Rosberg, vodilni v skupnem seštevku za SP, se bo sicer na štart VN Japonske odpeljal s svojim agregatom iz Malezije, ki pa ga bodo pristojni v moštvu še natančno pregledali, ker pač ničesar nočejo prepustiti naključju. Nemški as si zaradi tega, ker bo v nedeljo vozil s podobnim motorjem, kakršen je v Sepangu pustil na cedilu njegovega moštvenega tekmeca, ne dela skrbi.
»Ne, zaradi tega si že ne belim glave. Naučil sem se pač, kako ravnati v določenih primerih, na katere tako ali tako nimam vpliva. Popolnoma zaupam svoji ekipi, verjamem, da daje vse od sebe in da si prizadeva na vse pretege preprečiti, da bi se kaj takega ponovilo. A bolj kot o tem, kar se je zgodilo Lewisu, razmišljam o tem, kaj moram sam narediti za uspeh,« je ob prihodu v Suzuko poudaril Rosberg, ki ima pred zadnjimi petimi letošnjimi dirkami v skupni razvrstitvi 23 točk naskoka pred najbližjim zasledovalcem Hamiltonom.
Angleški zvezdnik, ki je lani na VN Japonske zmagal pred Rosbergom in Sebastianom Vettlom (Ferrari), je sicer na včerajšnji novinarski konferenci deloval popolnoma nezainteresirano. Ves čas se je igral s svojim prenosnim telefonom, svoj pogled pa je proti navzočim predstavnikom »sedme sile« za trenutek ali dva uperil šele takrat, ko so ga kaj vprašali. Kaj si misli o druženju z njimi, je dal jasno vedeti na družbenem omrežju snapchat, na katerem je Carlosa Sainza, dirkača Tora Rossa, spremenil v srnjaka, sebe pa v zajca. Ob tem je pripisal: »To sranje me ubija.«
Nad njegovim početjem so se najbolj hudovali zlasti britanski novinarji, za katere je bilo Lewisovo vedenje skrajno neprimerno in nespoštljivo do njih. Hamilton se jim je pozneje »opravičil«, češ da osebno nima nič proti njim, moti pa ga format novinarske konference, ki je že deset let isti. Ob tem je predlagal, da bi morali dirkače spraševati navijači. Na vprašanje, kaj je mislil s tistim stavkom (»To sranje me ubija.«), pa je odvrnil, da na »tehnične težave, ki jih je imel pri oblikovanju fotografij«. Vendar s svojim odgovorom pravzaprav nikogar ni prepričal.