Nazaj v Avstralijo

Nova sezona in nova tehnična pravila. Mnogi se sprašujejo, ali je res treba vsako leto spreminjati pravilnike in tako povečevati izdatke moštev za razvoj in izdelavo novih tehničnih rešitev. Vsekakor so nujne in koristne spremembe, ki zagotavljajo večjo varnost dirkača.

Objavljeno
10. marec 2011 12.04
Franc Jerančič, polet.si
Franc Jerančič, polet.si
Nova sezona in nova tehnična pravila. Mnogi se sprašujejo, ali je res treba vsako leto spreminjati pravilnike in tako povečevati izdatke moštev za razvoj in izdelavo novih tehničnih rešitev. Vsekakor so nujne in koristne spremembe, ki zagotavljajo večjo varnost dirkača.

Med letošnje novosti na tem področju sodi dodatna pletena vrv, izdelana iz ogljikovih vlaken, ki preprečuje, da bi se ob trku obesa skupaj s kolesom dirkalnika ločila od njega. Že doslej so bili ti občutljivi in ob nesrečah potencialno zelo nevarni sklopi zavarovani z osmimi vrvmi, letos pa se je njihovo število podvojilo. Med ta ukrep lahko uvrstimo tudi določilo, da sta vzvratni ogledali od voznikovega kokpita oddaljeni manj kot trideset centimetrov na vsaki strani.

V prejšnji sezoni smo imeli primere, ko so konstruktorji uporabili ta ogledala skupaj z njihovimi nosilci kot integralni del aerodinamike dirkalnika, zaradi prevelike oddaljenosti od voznikovih oči pa so izgubila svoj glavni namen, to je dobro preglednost dogajanja za voznikovim hrbtom.

Velik del novih sprememb se nanaša na celovito aerodinamiko dirkalnika. Predvsem je bila naloga delovne skupine, ki pri mednarodni avtomobilistični organizaciji skrbi za tehnični pravilnik, da odpravi njegove nejasnosti oziroma sive cone, ki jih s pridom izkoriščajo domiselni konstruktorji.

Eni bolj, drugi manj uspešno. Velika novost je vsekakor nastavljivo zadnje krilo, ki naj bi občutno povečalo možnosti dirkačev pri prehitevanju konkurentov, predvsem na dolgih ravnih delih steze. Za nastavitev zadnjega krilca bo na treningih in kvalifikacijah s posebnim stikalom na volanu skrbel kar dirkač.

Na dirki pa ga bo lahko uporabil šele po dveh prevoženih krogih, vendar samo, če se bo dirkalniku, ki bo vozil pred njim, približal na najmanj sekundo zaostanka. Na možnost uporabe te naprave ga bo opozorila tudi kontrolna lučka, ki jo bo aktiviralo vodstvo dirke s komandnega pulta. Zaradi zmanjšanega zračnega upora naj bi se dirkačeva hitrost po najbolj optimističnih napovedih lahko povečala tudi do dvajset kilometrov na uro, kar bi lahko zadostovalo za udobno prehitevanje. Ob pritisku na zavoro se krilce, ki ga premika elektromotor, samodejno vrne na osnovno nastavitev.

FIA si je glede nastavitve krilca pustila proste roke, saj lahko med samo sezono po potrebi zviša ali zniža njegov hod in tako regulira njegove učinke.

In še novost v Sloveniji. Formula ena se po petnajstih letih vrača na nacionalno televizijo.

Članek v celoti najdete na www.polet.si