Nikoli še ni videl tako uničenega dirkalnika

Formula 1: zmagoslavje Lewisa Hamiltona na včerajšnji veliki nagradi Japonske v senci hude nesreče Julesa Bianchija.

Objavljeno
06. oktober 2014 02.36
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Suzuka – Veliko nagrado Japonske, 15. letošnjo dirko za svetovno prvenstvo v formuli 1, na kateri je Lewis Hamilton dosegel novo zmago pred Nicom Rosbergom (oba Mercedes), je zasenčila huda nesreča Julesa Bianchija. Mladi Francoz, ki brani barve nekonkurenčne ekipe Marussia, je v 42. krogu zletel s proge in silovito treščil v bager. Po operaciji glave so ga v bolnišnici Mie premestili na intenzivni oddelek.

Bianchi je v levem zavoju Dunlop, v katerega dirkači formule 1 v suhem pripeljejo s hitrostjo blizu 200 km/h, na mokri stezi izgubil nadzor nad zadkom svojega bolida. Medtem ko ga je poskušal poravnati, ga je zasukalo v nasprotno smer in s proge vrglo na pesek, na katerem je začel poskakovati, zaradi česar ga ni upočasnilo.

Tako je domala z vso hitrostjo – Nico Hülkenberg (Force India) je, denimo, pozneje dejal, da je imel kljub dežju na tistem delu še vedno okrog 180 km/h – priletel v bager. Z njim so v tistem trenutku odstranjevali dirkalnik Adriana Sutila (Sauber), ki ga je krog pred tem v istem ovinku s steze odneslo v zaščitno ogrado iz gum.

Kako silovita je bila Bianchijeva nesreča (strokovnjaki so omenjali celo silo 50 G), zgovorno pove podatek, da je Sutilov bolid ob njegovem trčenju padel z delovnega stroja. »To je bila kopija moje nesreče,« je razkril Sauberjev dirkač, ki nadaljnjih podrobnosti o trku ni želel izdati. »Ni bilo videti dobro, več pa iz spoštovanja do Julesa ne bi rad povedal. Je pa njegovo stanje kritično,« je bil vidno prizadet 31-letni Nemec, potem ko je iz neposredne bližine videl, kaj se je zgodilo s šest let mlajšim Francozom.

Eden od očividcev je pozneje razlagal, da še nikdar ni videl tako uničenega bolida, kot je bil Bianchijev, nekdanji dirkač Mika Salo, ki je v Suzuki opravljal vlogo komisarja, pa je pripomnil, da je nesrečni Francoz prejel izjemno močan udarec v čelado.

Bianchija, ki je prvo dirko v kraljevskem avtomobilističnem razredu odpeljal lani in na dosedanjih 34 štartih osvojil dve točki za deveto mesto na letošnji veliki nagradi Monaka, so nameravali v osemnajst kilometrov oddaljeno bolnišnico najprej prepeljati s helikopterjem, vendar pa so si zaradi slabega vremena in vidljivosti premislili, tako da so ga nato v policijskem spremstvu nezavestnega odpeljali z reševalnim vozilom.

Zdravniki so ugotovili, da ima hude poškodbe glave, zaradi katerih so mu jo nemudoma operirali in iz nje odstranili hematom. Po poročanju francoskega časnika L'Equipe je dirkač iz Nice uspešno prestal kirurški poseg, po katerem so ga premestili na intenzivni oddelek.

Po nesreči so dirko, ki se je zaradi močnega dežja začela za varnostnim avtomobilom, prekinili in jo tudi končali, tako da je obveljal vrstni red iz 44. od 53 krogov. Zmago si je z mojstrskim prehitevalnim manevrom v 29. krogu na koncu ciljne ravnine mimo dotlej vodilnega Rosberga zagotovil Hamilton, ki je tako še povečal vodstvo v skupnem seštevku; pred moštvenim sotekmovalcem ima zdaj 10 točk naskoka.

Angleževo veselje med slovesno razglasitvijo pa je bilo – tako kot tudi od obeh Nemcev, drugouvrščenega Rosberga in tretjeuvrščenega Sebastiana Vettla, ki je dan poprej napovedal odhod iz Red Bulla – zelo zadržano. Nič čudnega, ko pa so bili vsi z mislimi pri nesrečnem Bianchiju. Medtem so na Japonskem že uvedli preiskavo, s katero bodo poskušali odkriti vzrok ene od najhujših nesreč v zadnjih letih v formuli 1. Večina dirkačev je s prstom kazala na vodstvo tekmovanja, češ da se je prepozno odzvalo na čedalje močnejši dež, zaradi katerega se je na progi nabralo preveč vode, tako da dirkanje ni bilo več varno. Ni jih malo, ki menijo, da bi morali že prej na progo poslati varnostni avtomobil ali prekiniti dirko.

Naslednja bo na sporedu že to nedeljo v Sočiju.