Ljubljana – V krogih formule 1 še zmeraj močno odmeva počena guma, ki je Ferrarijevega aduta Sebastiana Vettla na nedeljski veliki nagradi Belgije ustavila na poti k tretjemu mestu. Nemški zvezdnik je po preizkušnji okrcal odgovorne pri Pirelliju, češ da so njihove pnevmatike nevarne, na dirkačevo stran pa se je – razumljivo – takoj postavil tudi njegov »šef« Maurizio Arrivabene.
Vodja moštva iz Maranella je sicer dejal, da noče začeti vojne s Pirellijem, vendar pa je ostro zavrnil očitke športnega direktorja pri italijanskem proizvajalcu gum Paula Hemberyja, češ da so pri Ferrariju tokrat tvegali in – izgubili.
»Naša strategija je bila morda agresivna, ne pa tvegana. Odločitve, ki jih sprejemamo, vedno temeljijo na podatkih, ki jih imamo pred seboj. Tokrat so bili še posebej jasni, zaradi česar smo tudi sklenili, da bo Sebastian opravil zgolj en postanek v boksih. Lahko mi verjamete, da nikdar ne bi izbrali taktike, s katero bi ogrožali varnost naših dirkačev,« je poudaril Arrivabene, ki seveda ni mogel biti zadovoljen z moštvenim izkupičkom na jubilejni 900. dirki Ferrarija v kraljevskem avtomobilističnem razredu. Zgolj sedmo mesto Kimija Räikkönena in po smoli dvanajsto Vettla sta bili pač veliko manj, kot so si v italijanski ekipi obetali pred preizkušnjo v Spa-Francorchampsu.
Štirikratnemu svetovnemu prvaku se je v kritiki Pirellijevih pnevmatik pridružil tudi njegov rojak Nico Rosberg, ki je nekaj podobnega doživel na petkovem drugem prostem treningu, na katerem mu je prav tako kar na lepem razneslo zadnjo desno gumo – pri hitrosti 306 km/h! »Občutek, ko pri takšni hitrosti nenadoma izgubiš nadzor nad dirkalnikom, je grozljiv. Ustrašil sem se že, da bom udaril v zaščitno ogrado. To je bil zame precejšen šok, na srečo pa se je dobro izšlo,« si je oddahnil 30-letni Nemec, potem ko jo je odnesel brez posledic.
Mercedesov tehnični vodja Paddy Lowe je ob tem izjavil, da česa takšnega še nikoli ni videl, Rosberg pa je – podobno kot Vettel – pribil, da se takšne stvari preprosto ne smejo dogajati. »Da guma poči brez opozorila, je nedopustno! S Sebastianom sva imela velikansko srečo,« je poudaril in opozoril, da morajo pri Pirelliju v prihodnjih dneh dobro proučiti, zakaj je prišlo do tega, kajti naslednja preizkušnja bo 6. septembra v Monzi, torej na najhitrejši stezi v koledarju formule 1.
»Odgovorni morajo čim prej najti ustrezno rešitev. Morda bi kazalo razmisliti tudi o tem, da bi kamere na dirkalnikih obrnili proti zadnjim gumam. Tako bi imeli večji pregled nad njimi in bi se lahko v primeru, če bi se nakazovalo kaj podobnega, pravočasno odzvali,« je predlagal zvezdnik iz Wiesbadna, ki je po nedeljski dirki, na kateri je moral znova priznati premoč svojemu moštvenemu sotekmovalcu Lewisu Hamiltonu, nemudoma odletel domov k visoko noseči soprogi Vivian, s katero pričakujeta prvorojenko. Upa, da bo lahko že v Monzi prvič spregovoril tudi kot očka ...