Porazen začetek, blesteč konec?

Motociklist Igor Jerman pred sobotno vztrajnostno preizkušnjo v Le Mansu.

Objavljeno
05. september 2012 14.02
Miha Šimnovec, šport
Miha Šimnovec, šport
Ljubljana – Najboljše ponavadi pride na koncu. To velja tudi za svetovno prvenstvo v vzdržljivostnem cestno-hitrostnem motociklizmu, ki se bo letos izteklo prav v Le Mansu. Znamenito dirkališče (Bugatti) na severozahodu Francije je pač sinonim za vztrajnostne preizkušnje, v katerih že vrsto let vidno vlogo igra tudi najhitrejši slovenski motorist Igor Jerman.

Aprila letos je minilo že 15 let, odkar je Jerman – takrat še kot novinec v tem tekmovanju – prvič okusil slast zmage na 24-urni dirki v Le Mansu, potem ko je prispeval pomemben delež k prvemu mestu francoske ekipe Kawasaki. Na tej sloviti vzdržljivostni preizkušnji se je na najvišjo stopnico odra za najboljše povzpel tudi v sezoni 2009 (tedaj z Yamaho Austrio – YART), ko se je še drugič ovenčal z naslovom svetovnega prvaka.

Z isto zasedbo in moštvenima sotekmovalcema, Francozom Gwenom Giabbanijem in Avstralcem Stevom Martinom, bo uvrstitev med najboljšo trojico v Le Mansu lovil tudi ta konec tedna (štart dirke bo v soboto ob 15. uri), toda za YART se priprave za zadnjo letošnjo vzdržljivostno preizkušnjo za SP pod okriljem Mednarodne motociklistične zveze (FIM) niso začele najbolje. Prav nasprotno; uvod v dirkaški spektakel, ki si ga vsako leto ogleda več kot 100.000 motociklističnih navdušencev, je bil za avstrijsko ekipo katastrofalen.

Giabbani je namreč že na včerajšnjih neuradnih treningih dvakrat padel in pri tem dodobra razbil dve srebrni yamahi YZF-R1 s št. 7 – tako tekmovalno kot rezervno. »Ko sva s Stevom izvedela, da japonski 'kamikaze' Kacujuki Nakasuga, ki je letos uničil že dva naša motorja, tokrat ne bo najin moštveni sotekmovalec, sva si kar malo oddahnila. In to kljub temu, da oba dobro poznava tudi Giabbanija, ki – kar zadeva padce – še zdaleč nima brezmadežne statistike. Očitno smo glede tega prišli z dežja pod kap, kajti Gwen je v enem dnevu poskrbel za dve 'totalki'. Obe naši yamahi sta namreč povsem uničeni in mehanike čaka obilo dela, da bodo vsaj enega spravili v red,« je zmajeval z glavo 37-letni motorist iz Depale vasi, ki upa, da se bo slab začetek spremenil v dober konec.

»Če bomo dirko odpeljali brez padca, če bo motor deloval in nam bo tudi sreča naklonjena, potem je vse možno. Tudi zmaga, čeprav so BMW S1000 RR, kawasaki ZX10R pa tudi suzuki GSX-R1000 ta čas hitrejši od naše yamahe, ki je po drugi strani lažje vodljiva skozi zavoje. In 24 ur je dolgih ...« je še dejal Jerman, ki se je zelo razveselil zadnjega uspeha mlajšega brata Marka, njegove nedeljske zmage na Slovakiaringu, s katero si je zagotovil nov naslov alpsko-jadranskega prvaka v razredu superbike.