Poskočni konjiček po zmago na Mercedesovi stezi

Formula 1: Ferrarijeva dirkača najhitrejša na treningih. Italijansko moštvo si v prihodnje obeta še več milijonov.

Objavljeno
28. april 2017 23.22
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Soči – Po le treh dirkah je Sebastian Vettel v marsičem že presegel dosežke iz lanske sezone. Če ne drugega, ima dve zmagi, potem ko lani Ferrari ni dobil niti ene. Oba ferrarija sta bila najhitrejša tudi na včerajšnjih prostih treningih pred današnjimi kvalifikacijami in jutrišnjo dirko za VN Rusije (ob 14. uri).

Sebastian Vettel je vodilni v skupnem seštevku. Po treh dirkah ima dve zmagi in eno drugo mesto. Za njim ima sedem točk zaostanka Mercedesov dirkač Lewis Hamilton z eno zmago in dvema drugima mestoma, čeprav ni imel nobenih večjih tehničnih težav. Prav to dokazuje, da Ferrari nikakor ni prvi zaradi lastne sreče ali smole nasprotnikov, ampak ima resnično vrhunski dirkalnik, ki je trenutno celo boljši od Mercedesovega. Sploh na dirkah z mehkejšimi pnevmatikami.

Vsaj navzven pri Ferrariju letos niso gradili gradov v oblakih. Ostali so skromni in venomer poudarjali, da jih čaka trdo delo. Povsem nasprotno je bilo lani, ko so že pred sezono napovedovali, kako hočejo odstraniti Mercedesovo prevlado. Ferrari zatem ni dosegel niti ene zmage, letos že dve. »Tudi lansko leto je bilo dobro za nas. Res je, da nismo imeli dobrih rezultatov, ampak v moštvu smo postali bolj povezani. Veliko stvari se je spremenilo, saj zdaj vse poteka bolj tekoče,« je rekel Sebastian Vettel, potem ko je bil ravno Nemec v preteklosti večkrat jezen na svoje sodelavce v italijanskem moštvu. »Imamo dober občutek, odlično se počutimo že od prvih testiranj naprej. Še dodatno nam je zrasla samozavest po zmagi v Avstraliji. Če bomo nadaljevali v enakem ritmu, morda pridemo do daljšega uspešnega obdobja, kot ga je nazadnje imel Mercedes.«

V formuli 1 ni nič drugače kot v avtomobilski industriji. Kar vidimo danes na dirkališčih in cestah, so avtomobili, ki so jih v tovarnah razvijali že pred leti. Za sedanji Ferrarijev uspeh ima zato zasluge tudi inženir James Allison, četudi je zaradi lanskih nesoglasij zapustil Ferrari in okrepil Mercedesov strokovni štab. Kljub temu se Allison otepa vseh pohval. »Ferrari sem zapustil pred dolgimi meseci,« je povedal. »Vse kar je letos dosegel Ferrari, je zasluga ljudi, ki že precej časa trdo delajo. Zdaj jim je uspelo.«

Ferrarijev preporod je osrečil nove lastnike formule 1, saj imajo zdaj napeto in privlačno borbo dveh moštev, a obenem je otežil njihovo pogajanje s Ferrarijem za novo pogodbo po letu 2020. Pogajanja so že v teku, Ferrari pa po sedanji pogodbi prejme kar 75 milijonov dolarjev za sodelovanje v formuli 1 (pet odstotkov od celotnih prihodkov F1) in še dodatnih 120 milijonov dolarjev iz denarnega sklada. Vse samo zato, ker ima Ferrari tako pomembno zgodovinsko vlogo pri razvoju formule 1.

Poskočni konjiček iz Maranella hoče preskočiti Mercedesa tudi na VN Rusije, čeprav je nemško moštvo slavilo na vseh treh dosedanjih dirkah v Sočiju. Ferrari je začel obetavno, saj je bil Kimi Räikkönen najhitrejši na včerajšnjem prvem treningu, Vettel pa na drugem. Hamilton je imel težave s svojim dirkalnikom, nekaj napak je storil tudi sam. »Na papirju je to še vedno Mercedesova steza, zato sem prepričan, da na treningih niso pokazali vsega, kar znajo,« je zdaj že pregovorno previden Vettel. A če njegove besede držijo za Mercedesovo pripravljenost, je letos zagotovo precej boljši Ferrari, zato bomo morda v Rusiji vendarle dočakali novo zmagovalno moštvo.