Ljubljana – Osrednji slovenski bencinski spektakel, gorsko-hitrostna dirka Petrol Ilirska Bistrica, bo konec tedna doživel že 22. izvedbo, jubilejno deseto tudi v koledarju EP. Prijavljenih je kar 167 voznikov, ki se bodo v nedeljo na prvo progo pognali ob 9., na drugo pa ob 13. uri.
Oče dirke Miro Gardelin je z neizmernim zanesenjaštvom, ki mu v slovenskem avtošportu ni para, bistriški spektakel ne zgolj postavil na noge, temveč tudi spravil na evropski zemljevid, kjer ima (pomembno) mesto že natanko desetletje. Ko je misijo opravil, je izpregel in vajeti predal naslednikom na čelu s Ferdom Poberžnikom, ki je zadržal letvico tako visoko, da bo tudi prihajajoči konec tedna štirikilometrska proga proti Šembijam gostila vse, kar v gorski karavani stare celine nekaj pomeni. Vozniki se radi vračajo v Slovenijo, pravzaprav je Ilirska Bistrica ena redkih dirk, ki združi vsa največja evropska imena domala brez izjeme.
Žal spektakla ne organizira več prireditelj iz lokalnega okolja, temveč nacionalna panožna zveza (AŠ 2005), ki se trudi, da bi se to spremenilo, toda zaenkrat brez uspeha. Direktor Dagmar Šuster se nadeja skorajšnje popolne vrnitve Gardelina, ki je zadnja leta s preizkušnjo spet povezan – vsakič tesneje. Organizator se težko sprijazni s pomanjkanjem posluha države, ki bi morala zagotoviti popravke na asfaltni progi, zato pa je sam poskrbel za nekaj varnostnih izboljšav, od novih ograj do lažje prehodne pešpoti povsem ob progi do (s strani FIA predpisanih) pravokotno postavljenih šikan, ki bodo še nekoliko zmanjšale hitrost na najnevarnejših odsekih steze.
Med 167 prijavljenimi dirkači z vseh kotičkov stare celine izstopata dva Italijana, evropski prvak in rekorder bistriške proge Simone Faggioli in njegov izzivalec Christian Merli. Pred zadnjima dvema dirkama ju loči zgolj sedem točk. Posebnost njunega dvoboja v Ilirski Bistrici bo, da bo Faggioli zamenjal dvosedežni Normin prototip z osello moštvenega kolega Parideja Macaria, s čimer se bo z Merlijem prvič letos udaril v neposrednem dvoboju znotraj iste tekmovalne skupine.
Obeta se torej srdit in neizprosen obračun za zmago, ki ga bodo predvidoma od daleč gledali ostali kandidati za najvišja mesta, tudi prvi slovenski adut, nemški izseljenec Patrik Zajelšnik. Bo pa bistriška dirka nekaj posebnega tudi za prekaljenega dolenjskega voznika Martina Jeršina, ki bo na njej končal uspešno kariero na gorskih dirkah, teden dni pozneje pa v Novi Gorici še v reliju: »Dirkanje me zelo veseli, a enkrat se je treba posloviti. Seveda me boste na preizkušnjah še videli, toda ne v vlogi voznika.«