Räikkönen posluša vsako leto iste dvome o sebi

Formula 1: pri Ferrariju že od leta 2001 čakajo na zmago v Monte Carlu.

Objavljeno
21. maj 2015 23.58
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport

Ljubljana – Čeprav se sliši skorajda neverjetno, je res: v Ferrarijevem moštvu formule 1 dejansko že vse od leta 2001 čakajo na zmago na najpomembnejši dirki sezone v Monte Carlu. Glede na dobre letošnje predstave naj bi imela Sebastian Vettel in Kimi Räikkönen pojutrišnjem v rokah solidne karte, da vendarle končata štirinajstletno sušo.

Velika nagrada Monaka ima pač svoje zakonitosti: zaradi ozkih ulic in ograj, ki so postavljene tik ob progi, je lahko usodna že sleherna napaka. Zato morajo dirkači najti pravo mero tveganja in previdnosti, pri čemer je meja med uspehom in neuspehom izjemno tanka. Je pa to steza, na kateri pride njihov pogum (še) bolj do izraza, saj je mogoče z drzno vožnjo v Monte Carlu lažje kot kjerkoli drugje nadomestiti pomanjkanje konjskih moči.

To dobro ve tudi Kimi Räikkönen, zmagovalec VN Monaka '05, ki je imel zatem na tej preizkušnji več smole kot sreče. »V kneževini ne zmaguje nujno najhitrejši dirkalnik,« je omenil 35-letni Finec, ki je bil na sredini novinarski konferenci znova v »svojem elementu«. S svojimi značilnimi (kratkimi) odgovori je dodobra nasmejal navzoče dirkaške kolege in predstavnike »sedme sile«.

Tako je na vprašanje, kakšno je njegovo mnenje o načrtovani prepovedi pogovorov med vozniki in pristojnimi v moštvih med dirkami v letu 2017, odvrnil, da to – na splošno gledano – za nikogar ne bi bila velika stvar. »No, na začetku bi ukinitev radijskih zvez najbrž pomenila veliko spremembo, zaradi katere ne bi končevali dirk. Vendar pa to ni način, s katerim bi formulo 1 naredili zanimivejšo,« je ocenil Räikkönen, ki pa se strinja s tem, da bi morali za popestritev dirk nekaj spremeniti.

»Vse skupaj bi moralo predstavljati večji izziv za nas, lepo bi bilo, če bi lahko vozili (še) hitreje itn.« je »ledeni mož« večinoma podprl predvidene spremembe za sezono 2017, ko naj bi bili bolidi spet glasnejši in lažji, zaradi agresivnejše aerodinamike in širših gum pa hitrejši do šest sekund na krog. Tudi odločitev, da bodo lahko med dirkami spet dolivali gorivo, se mu zdi pravilna.

»Menim, da je to prava pot, zato upam, da se bo vse to tudi uresničilo,« si je zaželel hladnokrvni Finec, ki se zaveda, da njegovi kvalifikacijski nastopi v letošnjem letu niso bili popolni.

Vendar pa zaradi tega pred jutrišnjim sila pomembnim merjenjem časa, ki bo odločil o štartni razvrstitvi za nedeljsko VN Monaka (14), ne čuti večjega pritiska. »Če misliš, da ne bo vse idealno, se lahko razplete bolje, kot pričakuješ. Morda je tu štartni položaj res še malo pomembnejši kot drugod, a po drugi strani dandanes nikjer ni enostavno prehitevati. Zato se bomo potrudili, da bomo vse izpeljali najbolje, kot znamo, in izkoristili priložnosti, ki se nam bodo ponudile,« je zagotovil Räikkönen.

Na vprašanje, ali se mu zdi rojak Valtteri Bottas, ki ga v zadnjem času pogosto omenjajo kot njegovega naslednika že prihodnjo sezono pri Ferrariju, dovolj dober za italijansko moštvo, se je ozrl nazaj k njemu in odgovoril: »Kdo ve? Čeprav sva oba Finca, se ne poznava dobro. Vprašati morate odgovorne pri Ferrariju, kaj bodo naredili. Je pa tako, da vsako leto znova poslušam iste dvome glede moje pogodbe. Sam zaradi tega nisem prav nič zaskrbljen, čas pa bo pokazal, kaj se bo zgodilo ...«