Räikkönenu res zmanjkalo talenta?

Huda nesreča 33-letnega Finca Kimija Räikkönena na treningu formule 1 pred VN Južne Koreje.

Objavljeno
04. oktober 2013 23.37
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport

Jeongam – Ob Mercedesovem zvezdniku Lewisu Hamiltonu, najhitrejšem na uvodnih dveh prostih treningih pred jutrišnjo veliko nagrado Južne Koreje, je včerajšnji dan na dirkališču v Jeongamu in ob njem močno zaznamoval tudi Kimi Räikkönen. A »ledeni mož« tokrat še zdaleč ni blestel s svojimi vozniškimi sposobnostmi, s katerimi sicer navdušuje ...

Räikkönen je dopoldne dvignil obilo prahu (in to dobesedno), potem ko je med prvim treningom pri visoki hitrosti izgubil nadzor nad svojim lotusom E21 in silovito trčil v zaščitno ogrado. Čeprav je pri tem dodobra razbil prednji del črnega bolida, je iz njega izstopil nepoškodovan. »Nič takega ni bilo, na tistem delu sem bil enostavno prehiter, zaradi česar sem tudi zletel s proge. Takšne stvari se pač dogajajo,« se je 33-letni Finec po nesreči, za katero je krivdo prevzel nase, posul s pepelom.

V nadaljevanju je novinarjem pojasnil, da je – ko je izgubil nadzor nad zadnjim delom dirkalnika – poskušal vse, da bi se izognil trčenju, vendar so bila vsa njegova prizadevanja, da bi rešil, kar se je rešiti dalo, zaman. Lahko je le nemo opazoval, kako se z veliko hitrostjo približuje ogradi iz gum, ki so malce ublažile udarec. Zatem so morali rokave zavihati mehaniki, da so njegovega lotusa E21 spravili v red do drugega treninga.

»Na srečo dirkalnik le ni bil preveč uničen, tako da so ga pravočasno popravili, zaradi česar nisem izgubil prav veliko časa,« je pohvalil svoje sodelavce in obžaloval, da si je privoščil napako med spoznavanjem novejšega bolida z nekoliko podaljšano medosno razdaljo. »Z nesrečo sem vsem skupaj povsem po nepotrebnem povzročil dodatno delo in nekaj dodatnega stresa. Ne vem, morda pa mi je tam zmanjkalo talenta,« se je jezil nase.

Po ocenah Lotusovih vodilnih mož naj bi ta podaljšana medosna razdalja prinesla do dve desetinki sekunde na krog, za nameček naj bi prispevala tudi k manjši obrabi gum. A včeraj tega (še) ni bilo opaziti. Medtem ko je Räikkönen obakrat pristal šele na osmem mestu, je njegov moštveni sotekmovalec Romain Grosjean zasedel sedmo in šesto mesto. Toda »ledeni mož« je bil kljub vsemu zadovoljen. »Ko sem ostal dalj časa na stezi, je dirkalnik deloval zelo dobro, kar je lepa popotnica pred dirko. Malo slabši občutek sem imel le, ko sem vozil tako kot v kvalifikacijah.«

Na vprašanje, kako je trčenje vplivalo na njegove bolečine v hrbtu, nad katerimi je tarnal že na prejšnji postaji v Singapurju, je odvrnil, da zagotovo ne dobro. Vendar bo – kot se je namuznil – že preživel. Znova bo stisnil zobe, najverjetneje pa se bo – da bo lažje prestal napore jutrišnje dirke, ki se bo začela ob 8. uri po srednjeevropskem času – spet po pomoč zatekel tudi k fizioterapevtu.

Težave izvirajo iz trčenja leta 2001, ki ga je doživel na Sauberjevem testiranju v Magny-Coursu. »Hudo nesrečo imam še danes pred očmi, vendar ne morem trditi, da vsa krivda za bolečine leži na njej. Se je pa takrat vse začelo, z leti pa se je stanje samo še slabšalo,« je zanikal namigovanja zlobnih jezikov, po katerih naj bi se poškodoval, ko naj bi vinjen padel po stopnicah.

Da se težave s hrbtom vlečejo že dalj časa, je podkrepil s podatkom, da so jih zdravniki poskušali z manjšimi posegi odpraviti že v obdobju njegovega dirkanja v reliju v sezonah 2010 in 2011. Ker se stanje ni bistveno izboljšalo, se je sam pri sebi že odločil, da bo temeljitejše rešitve iskal po koncu letošnjega prvenstva. Da bo prihodnje leto, ko bo znova dirkal za Ferrari, spet stoodstotno nared.