Sakhir – Na začetku sezone formule 1 se vse vrti okrog Lewisa Hamiltona in Sebastiana Vettla ter Mercedesa in Ferrarija. Izenačenost na vrhu je vsekakor dobrodošla, a vse skupaj bi bilo še bolj zanimivo, če bi se veselici pridružil še tretji gost. To bi lahko bil Red Bull, ki pred jutrišnjo VN Bahrajna tuhta, zakaj je RB13 več kot sekundo počasnejši na krog.
Voznika Daniel Ricciardo in Max Verstappen odkrito priznata, da ne poznata razlogov za zaostanek, v avstrijskem moštvu pa ta čas nimajo idej, kako ga nadoknaditi. Verstappen je bil res hit zadnje dirke v Šanghaju, kjer je štartal kot 16. in se povzpel na stopničke, vendar je bilo zadoščenje kratkega roka. RB13 je bil v obeh kvalifikacijah precej nekonkurenčen. Verstappen je bil v Avstraliji 1,3 sekunde počasnejši od Hamiltona, Ricciardo še nekaj stotink več na Kitajskem.
Oba sta se pred tednom v spremenljivih okoliščinah vrinila med Mercedesa in Ferrarija, toda Ricciardo se ne slepi, da je Red Bull že konkurenčen za zmage, in se zaveda, da moštvo, ki je v letih 2010, 2011, 2012, 2013 prevladovalo s prvakom Vettlom, čaka še veliko dela. »Če bi govorili o treh ali štirih desetinkah, bi bilo v redu, tako pa gre za več kot sekundo. Takšnega zaostanka ne moreš izničiti prek noči,« opozarja Avstralec in dodaja: »Vedno si govorimo, da se bo vse uredilo do takrat, ko se bomo preselili v Evropo. Resnično upam, da se bomo do Barcelone (14. maj, op. p.) spustili pod sekundo. Verjeli smo, da bomo bližje. Ta čas smo daleč zadaj, ob tem pa ne vemo, kakšno zdravilo bi nam pomagalo.«
Red Bull je zmeraj slovel po aerodinamiki. Tehnični direktor Adrian Newey je človek, ki mu pri tem ni para in šef moštva Christian Horner prizna, da so pri snovanju modela RB13 stavili na šasijo z minimalnim uporom, saj je ob uveljavitvi novih pravil prevladovalo mnenje, da bo ravno to ključno v novi sezoni. Ricciardo ne ve, ali bi veljalo povsem opustiti ta koncept, a se zaveda, da kozmetični popravki ne bodo dovolj. »O Neweyju nima smisla dvomiti, toda zdaj imata tudi Ferrari in Mercedes sposobne ljudi v tem oddelku. Naša konkurenčna prednost je izpuhtela.«
Njegov mlajši kolega Verstappen je že med zimskimi testiranji vedel, kam pes taco moli. »V Barceloni smo spoznali, da se bomo na začetku sezone težko borili za zmage. Zato smo se odločili, da bomo skušali iztržiti čim več, dokler ne odkrijemo bistva težave.« Dotlej bodo ohranjali upanje, da se bo strategija sčasoma izkazala za pravilno. »Ubrali smo drugačen, bolj zapleten pristop prilagajanju novim okoliščinam od konkurence. Še vedno verjamem, da je v tem prihodnost, čeprav moram priznati, da sem pričakoval več od prvih dveh dirk. Zdi se mi, da nam še ni uspelo iz avtomobila izvabiti vsega potenciala, čas bo pokazal, ali je pot prava.«
Tudi dobavitelj motorjev Renault se še lovi, a že napoveduje izboljšave do VN Kanade (11. junij). »Drugi del sezone bi bil lahko naš,« ostaja optimist Horner: »Do takrat je naša strategija ostati čim bližje vodilnim. Morda pa se nam še pravočasno uspe pridružiti zabavi.«