Schumacher: Že od nekdaj utelešam vožnjo na meji mogočega

Nemški dirkač Michael Schumacher priznava, da sicer ni več tako hiter kot nekoč, a je še vedno dovolj dober.

Objavljeno
03. oktober 2011 18.11
Posodobljeno
03. oktober 2011 18.16
Mi. Š., šport
Mi. Š., šport
Nemški veteran Michael Schumacher, ki pred zadnjimi petimi dirkami v skupni razvrstitvi za svetovno prvenstvo v formuli 1 zaseda 8. mesto, je že drugo sezono zapored v senci mlajšega rojaka in moštvenega tekmeca pri Mercedesu, Nica Rosberga. V ekskluzivnem pogovoru za nemški tednik SportBild je 42-letni dirkač iz Hürtha pri Kölnu, ki že vrsto let živi v Švici, med drugim priznal, da verjetno ni več tako hiter, kot je bil v zlatih časih, zato pa je prepričan, da je kljub temu še vedno dovolj dober.

Gospod Schumacher, ste mar počasnejši kot v zlatih časih?

Verjamem, da znam še vedno dirkalnik krmariti na izjemno visoki ravni. Je ta takšna, kot je bila nekoč? Ali sem torej še vedno tako hiter in popoln, kakor so zame trdili, ko sem dirkal za Ferrari? Verjetno ne; konec koncev štejem že 42 let. Toda zame je pomembnejše vprašanje, ali sem še zmeraj dovolj dober? In nanj bi vsekakor odgovoril pritrdilno.

Kako pa ste se sprijaznili s tem, da se na štart podajate tako rekoč brez možnosti na zmago?

Kriteriji, po katerih določeno dirko ocenim za dobro ali slabo, se niso spremenili. Ko sem bil na vrhuncu, sem bil zadovoljen s sleherno preizkušnjo, po kateri sem imel občutek, da sem dal vse od sebe, četudi nisem zmagal. Seveda zdaj pri Mercedesu nismo v položaju, da bi razmišljali o zmagah; naš dirkalnik je v normalnih razmerah dober kvečjemu za 7. ali 8. mesto. Če iztržim več, kot je teoretično mogoče, sem lahko le vesel potrditve. Seveda pa so zmage smetana na torti.

K Mercedesu ste leta 2010 prišli z željo, da bi osvojili naslov svetovnega prvaka. A temu cilju se tudi letos niste niti približali.

Bilo je samoumevno, da sem tedaj tako opredelil svoj cilj. Brawn GP je v sezoni poprej osvojil lovoriko, Ross Brawn je ostal na »krovu«, pridružil se je Mercedes in potem sem prišel še jaz. A preteklo je kar nekaj vode, preden sem spoznal, koliko zares veljamo.

In koliko veljate?

Moštvo na začetku leta 2010 ni bilo več isto, ki je razvilo in izdelalo šampionski dirkalnik za Jensona Buttona. Zaradi denarnih težav so morali zasedbo občutno oklestiti. Ross je moral pripeljati nove ljudi in sestaviti novo ekipo. Toda zdaj smo na poti, da postanemo vrhunsko moštvo. Že na začetku letošnjega leta smo naredili velikanski napredek, hoteli smo še več, celo preveč. Zato smo morali stopiti korak nazaj, da ne bi preveč obremenili dirkalnika. Od 0 do 100 pač ne gre čez noč. Jasno je, da tudi prihodnjo sezono ne moremo razmišljati o naslovu svetovnega prvaka, lahko pa že načrtujemo prve zmage.

Iz tega bi bilo mogoče logično sklepati, da boste z vodstvom Mercedesa podaljšali pogodbo, ki se vam izteče leta 2012, da bi lahko potem obirali sadove lastnega (razvojnega) truda.

O tem si lahko vsak ustvari svoje mnenje, sam pa bom rekel takole: prihodnjo sezono bom zagotovo še zraven, takrat se bomo pogajali tudi o morebitnem nadaljevanju kariere. Več pa o tem zdaj nočem govoriti.

Kdo je ta čas najboljši dirkač v formuli 1?

Imamo veliko vrhunskih dirkačev, verjetno jih je zdaj več kot kadarkoli hkrati v F1. Sebastian Vettel, Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Nico Rosberg ... Sam med najboljše uvrščam tudi Felipeja Masso, čeprav trenutno v skupnem seštevku ni povsem pri vrhu.

Ste namenoma pozabili nase?

Sebe javno nikdar nisem izpostavljal.

Kdo od vaju s Sebastianom Vettlom bi bil hitrejši, če bi sedela v enakih bolidih?

To bi rad vedel tudi sam! Na to vprašanje ni mogoče podati jasnega odgovora. Vsakdo si svoj dirkalnik izdela po lastnih potrebah. To je Vettlu uspelo z Red Bullom, meni pri Ferrariju in zdaj sem na odlični poti pri Mercedesu. Dvomim, da bi bolid, ki so ga izdelali po mojem okusu, ustrezal Sebastianu. In obratno.

Kaj lahko Vettlu letos še prepreči osvojitev naslova?

Nič.

Kaj pa v prihodnji sezoni?

Upam, da jaz.

Vi ste s Ferrarijem lovoriko osvojili petkrat zapored, Vettlu bo uspelo drugič zapovrstjo. Je z leti lažje ali težje?

Zame ni bilo razlike, saj nikdar nisem imel težav z motivacijo. Vselej sem izjemno užival v tem, da sem se boril za sleherni meter ne glede na to, kakšna je bila moja prednost. Ko se zdaj ozrem nazaj, mi je jasno, da sem v tem sem ter tja tudi pretiraval. A takšen pač sem, da poskušam biti vedno v vsem stoodstoten. In prav to prepoznavam tudi v Sebastianu.

Zakaj Vettlove zmage spremlja skoraj pol manj ljudi, kolikor ste jih pred televizijske zaslone v zlatih časih pritegnili vi?

Pojma nimam.

Alonso je proti Vettlu izstrelil puščico, da je kariera dirkača formule 1 celovita le v primeru, da kdaj vozi tudi ferrarija. Bi se podpisali pod njegovo trditev?

Da.

Zakaj?

Ferrari je pač nekaj posebnega. Katero moštvo ima še takšno zgodovino? Le kdo se lahko pohvali s tem, da se tako dolgo poteguje za lovorike? Katera ekipa lahko še trdi, da za njo stoji celotna država? Čustva, ki jih s seboj prinaša Ferrari, so edinstvena. Že zgolj barva, ta rdeča! Kogar doleti čast dirkati z rdečo boginjo, ga imajo v Italiji dejansko za boga.

Ni jih malo, ki se še vedno pritožujejo nad vašim načinom vožnje, češ da je (pre)nevaren. Ste mar pretrdi za formulo 1 ali so drugi premehki?

Reciva takole: jaz utelešam vožnjo na meji mogočega. Po tem slovim že od nekdaj, ker vedno do zadnjega izkoristim pravila. To sem pač jaz. Da se drugi pritožujejo nad menoj, ni nič novega, zato si zaradi tega tudi ne belim glave. Dokler vodstvo dirke pravi: »Bilo je trdo, vendar v redu,« - sem vse naredil pravilno.

Kako vam uspeva, da se pri 42 letih še vedno merite z dirkači, ki bi lahko bili vaši otroci?

Kot športnik moraš delovati popolno. Zato vsako leto opravim približno 30 krvnih preiskav in se poglobim v analize. Moje telo se nagiba k pomanjkanju magnezija in železa. Ker pokurim nadpovprečno veliko mineralov in vitaminov, jih moram nadomestiti.

Kako trenirate?

Zaradi težav s hrbtom in kolenom ne tečem več, čeprav me bolečine na srečo ne ovirajo pri igranju nogometa. Zadnje leto s pomočjo palic veliko tečem na rolarkah. To je izvrsten trening za celotno telo in varuje sklepe. Ob tem še precej kolesarim in plavam.