Slovo bencinskega boga

Osemkratni prvak v reliju Sebastian Loeb je pred upokojitvijo, saj se bo posvetil drugim športnim izzivom.

Objavljeno
01. oktober 2012 18.29
RALLYING-FRANCE/LOEB
J. P., šport
J. P., šport
Ves dirkaški svet si je pošteno oddahnil. Kar je osemkratni svetovni prvak v reliju že večkrat glasno napovedoval, bo v prihodnji sezoni uresničil: skoraj v celoti se bo umaknil z dirk za SP, se posvetil drugim športnim (in zasebnim) izzivom ter dovolil tekmecem, da se jim končno ne bo več treba zadovoljiti zgolj z drobtinicami.

»Priznam, že nekajkrat sem razmišljal o koncu kariere, a sem se ob zaključku vsake sezone vprašal enako: 'In če obesim ključe na klin, kaj bom pravzaprav sploh počel v prihodnosti?' Po lanskem sklepnem reliju, kjer sem v Walesu odstopil, sem bil z eno nogo že upokojenec, a sem ob koncu dneva prepričal samega sebe, da sem še konkurenčen in še vedno uživam v tekmovanju. Zato sem Citroënu obljubil še dveletno zvestobo, vendar s klavzulo, da lahko po koncu sezone 2012 spremenim odločitev. Deveti naslov svetovnega prvaka imam na dosegu roke, kaj pa zdaj?« se sprašuje veliki SuperSeb, ki je celo kariero – z izjemo dveh dirk ob prelomu tisočletja, ko je v Franciji in Italiji vrtel volan toyote corolle – ostal zvest Citroënu. Začel je s saxojem, nadaljeval s xsaro, s katero je leta 2004 prvič postal svetovni prvak, največ uspeha požel s C4 (34 zmag), še prav posebno pa je ponosen na to, da je lahko aktivno in neposredno sodeloval pri kreiranju novega »jeklenega konjička« DS3, ki ga tudi krmari v zadnjih dveh sezonah.

Reli je že neštetokrat skušal zamenjati z novimi bencinskimi izzivi, a se na dolgi rok ni obneslo nič. Nekajkrat je že testiral bolide formule 1, se preizkusil na sloviti vztrajnosti dirki v Le Mansu, se letos ovenčal z zmago v relikrosu na igrah X in proste vikende med reliji za SP izkoristil za nastopanje na preizkušnjah francoskega prvenstva GT za volanom ferrarija 550 prodrive in porscheja 911 RSR ter pokala Porsche Carrera, v katerem brani barve lastnega dirkalnega moštva Sebastien Loeb Racing. Zdaj je našel nov izziv, ki ga utegne v svojih krempljih zadržati nekoliko dlje časa. »Razmišljali smo, česa bi se s Citroënom še lahko lotili, in ideja je padla: lahko bi se preizkusili v SP turnih avtomobilov. Ta projekt me izjemno podžiga in motivira. Jasno mi je, da ne bo lahko, saj zahteva povsem drugačen slog vožnje. Ogromno se bom moral še naučiti in tudi pri pripravi 'jeklenega konjička' imam še dovolj manevrskega prostora, a obožujem nove izzive. Navsezadnje se ne bi rad srečal z Abrahamom, preden bom našel nov, drugačen cilj,« se je pošalil Francoz, ki ga ni slava niti za milimeter omajala. Tudi v soju kamer in bliskavic ostaja umirjen, zadržan, redkobeseden, hladen.

Posebej se veseli, ker se bo novega izziva lahko lotil z zaledjem, ki ga spremlja domala že vso kariero – s predano in delovno Citroënovo ekipo. »Vse, kar sem doslej dosegel v reliju, sem z roko v roki s Citroënom, zato sem kajpak navdušen nad idejo, da bomo skupaj skušali osvojiti še eno lovoriko v novi disciplini.« Kaj konkretno torej to pomeni za njegovo prihodnost v reliju? Vzoren družinski oče – njegova žena Severine na dirkah, ki ne štejejo za SP, na sovozniškem mestu pogosto zamenja Daniela Eleno, njegova hči Valentine pa mu je, kot priznava sam, spremenila življenje v toliko, da se je umiril tudi kot dirkač – pušča odprte še vse možnosti: »Če ne bo šlo nič narobe, bom prihodnjo sezono zagotovo nastopil na relijih v Monte Carlu in Franciji. Vse ostalo bo stvar dogovora s Citroënom.«