TOP 5: »Doktor« Rossi in njegov vzornik Agostini

Ob koncu sezone SP v motociklizmu predstavljamo dirkače z največjim številom zmag v elitnem razredu motogp.

Objavljeno
07. november 2011 09.17
Posodobljeno
07. november 2011 11.00
Rok Tamše, Delo.si
Rok Tamše, Delo.si
1. Valentino Rossi (Italija, 79 zmag)

Najprepoznavnejši obraz motociklizma vseh časov, rojen 16. februarja 1979, trenutno dirka za italijansko moštvo Ducati. V kraljevskem razredu je zbral sedem naslovov svetovnega prvaka, od tega pet zaporednih v letih od 2001 do 2005 (tri s Hondo in dva z Yamaho). Potem je bil še dvakrat svetovni prvak z Yamaho (2008, 2009). Preden je zavladal svetovnemu motociklizmu v elitnem razredu, je z Aprilio osvojil naslova svetovnega prvaka v razredih do 125 (1997) in 250 (1999) kubičnih centimetrov. Skupno je genijalni dirkač z vzdevkom Doktor zbral 105 zmag, torej 17 manj od rekorderja Giacoma Agostinija, medtem ko bo v kraljevskem razredu še zelo dolgo nedosegljiv po številu zmag. V sezonah 2001, 2002 in 2005 je vsakič kar enajstkrat stal na stopnički za zmagovalca. Valentino Rossi je motociklizmu prinesel novo dimenzijo. Leta 2009 je bil na Forbesovem seznamu največjih zaslužkarjev med športniki na devetem mestu s 35 milijoni dolarjev. V svetu je zelo odmeval zaplet z italijansko davčno upravo, po kateri je Rossi na račun neporavnanih davčnih obveznosti iz obdobja 2002-2004 dolgoval 112 milijonov evrov. Saga se je končala februarja leta 2008, ko je Rossi sporočil, da je dosegel poravnavo, davkariji je moral plačati 35 milijonov evrov. Lani je podpisal dveletno pogodbo z Ducatijem, s katerim letos ni bil konkurenčen za najvišja mesta.

2. Giacomo Agostini (Italija, 68)

Italijanska dirkaška legenda iz Brescie, rojena 16. junija 1942, prihaja iz družine bogatega industrialca. Agostini je moral sprva skrivati pred očetom, da dirka z motocikli. Popularni Ago je konec šestdesetih in v začetku sedemdesetih let v prejšnjem stoletju hkrati kraljeval v razredih do 350 in 500 kubičnih centimetrov. Skupno je zbral kar 122 zmag in sovjil 15 naslovov svetovnega prvaka. Samo v najmočnejšem razredu je zbral 68 zmag in osvojil 8 naslovov najboljšega motociklista na svetu. Agostini je lovorike v glavnem pobiral z moštvom MV Agusta, dvakrat je bil na svetovnem prestolu z Yamaho, eno sezono je dirkal s Suzukijem. V letih od 1968 do 1972 je bil petkrat zapored svetovni prvak v obeh omenjenih kategorijah, kar sedem let zapored pa je bil najboljši v kraljevskem razredu. Po sanjski motociklistični karieri se je leta 1979 preizkusil tudi za volanom, v britanski formuli 1 je zasedel 8. mesto.

3. Michael Doohan (Avstralija, 54)

Mick Doohan, rojen 4. junija 1965, je vse tekmece v elitnem razredu kot za šalo premagoval kar pet sezon zapored (1994 - 1998). Dirkač Honde je leta 1997 zmagal na 12 dirkah, dvakrat je bil drugi, zadnje dirke za SP v domovini pa ni končal, saj je zletel s proge, potem ko je bil v vodstvu s prednostjo šestih sekund pred najbližjim zasledovalcem. Leta 1999 je imel hudo nesrečo v kvalifikacijah za veliko nagrado Španije. Utrpel je večkratni zlom noge, zato je zaključil tekmovalno kariero. Po tekmovalni karieri je med drugim opravil izpit za pilota helikopterja, največ časa preživi s soprogo in dvema otrokoma.

4. Mike Hailwood (Velika Britanija, 37)

Angleški dirkač z vzdevkom »Mike The Bike« se je rodil 2. aprila 1940, življenje pa je izgubil 23. marca 1981 v prometni nesreči, ki jo je zakrivil voznik tovornega vozila. V nesreči je izgubila življenje tudi njegova devetletna hčerka Michelle, sin David pa je nesrečo preživel. Z moštvom MV Agusta je bil v kraljevem razredu najboljši v letih od 1962 do 1965. V razredu do 250 kubičnih centimetrov je osvojil tri naslove (1961, 1966, 1967), v razredu do 350 kubičnih centimetrov pa dva naslova svetovnega prvaka (1966,1967). V vseh razredih je zbral 76 zmag. Bil je eden redkih motociklistov, ki je tekmoval tudi v svetovnem prvenstvu formule 1. Nekaj točk je zbral v moštvih Parnell (1963 - 65), Surtees (1971 - 73) in Mclaren (1974).

5. Eddie Lawson (ZDA, 31)

Dirkač iz Kalifornije, rojen 11. marca 1958, je v kraljevem razredu tekmoval od 1983. do 1992. leta. Tri naslove svetovnega prvaka je osvojil v moštvu Yamaha (1984, 1986 in 1988), enega pa s Hondo (1989). Po motociklistični karieri je sodeloval v tekmovanju Superkart.