Viñales in Marquez prvič na nož?

Motociklizem: Argentina vedno ustrezala Hondinim dirkačem.

Objavljeno
07. april 2017 00.07
Eduardo Brozovič
Eduardo Brozovič
Ljubljana – Pred nedeljsko dirko za VN Argentine so oči uprte v tri zvezdnike razreda motogp. Od Mavericka Viñalesa vsi pričakujejo, da bo še hitrejši kot ob zmagi na uvodni postaji sezone. Branilec naslova Marc Marquez je bil v Katarju šele četrti, toda zdaj se lahko veseli vrnitve na stezo, ki je pisana na koži Hondi. Zimzeleni Valentino Rossi pa bo proslavil že 350. nastop v SP.

Španec Alex Criville je bil svetovni prvak v razredu do 500 ccm leta 1999, v sezoni, ko je bil Rossi prvič najhitrejši v četrtlitrski konkurenci. Po predčasnem koncu kariere zaradi zdravstvenih razlogov je prevzel vlogo analitika med televizijskimi prenosi v domovini, zato pozna vse podrobnosti v motociklistični karavani. Kajpada tudi značilnosti dirkališča Termas de Rio Hondo v provinci Santiago del Este, ki je leta 2014 vrnilo Argentino v koledar SP.

»Na prvi pogled proga ne sodi med zelo zahtevne, saj je zelo široka, kar 16 metrov, najdaljši ravni odsek pa je dolg 1076 metrov. Največja izmerjena hitrost je 334 km/h, kar pomeni, da imajo močnejši motorji na njej prednost. Toda le, če imajo zelo vzdržljive gume. Upoštevati moramo namreč, da morajo dirkači prevoziti devet desnih zavojev in le pet levih, zaradi neenakomerne obrabe pa morajo imeti nesimetrične gume z okrepljeno desno stranjo. Tekmovalcem so razmere všeč, najbolj Marquezu, ki je bil na prejšnjih treh dirkah vedno najhitrejši, le nekoliko manj pa Rossiju,« ocenjuje Criville. Ali lahko torej v nedeljo pričakujemo prvi dvoboj na nož med Viñalesom in Marquezom v sezoni?

»Že od prvih testiranj dobro vemo, kako močan je Viñales, in v Katarju je potrdil svojo kakovost. V Argentini bo poskušal nadaljevati niz, toda mislim, da mu bo Marquez vendarle kos, čeprav mora Honda odpraviti slabosti v elektroniki po zamenjavi različice motorja screamer za big bang. Ne smemo pozabiti niti na Danija Pedroso in Rossija niti na Ducatijeva aduta, saj bi lahko pridobivala čas na dolgi ravnini,« je prepričan nekdanji sotekmovalec legendarnega Michaela Doohana pri Hondi.

Psihično izhodišče favoritov je vendarle povsem različno. Viñales je bil neprekosljiv v minulih mesecih, vendar ima grenke spomine na Argentino – leta 2014 je odstopil v dirki moto2, naslednje leto je bil 10. v motogp, lani je padel –, hkrati pa tudi sam priznava, da nosi vse večje breme pričakovanj: »Zavedam se, da je bil Katar le ena od 18 postaj prvenstva. Seveda si želim čim prej zajahati mojo yamaho M1 na štartu, toda prevažati bom moral tudi velik pritisk – tako z roba dirkališča kot tudi od tekmecev, saj jim zagotovo ni všeč, kako se je razpletla VN Katarja.«

Pred dvema tednoma je bil med najmanj zadovoljnimi Marc Marquez, ki se je v spremenljivem vremenu uštel pri izbiri gum, kar je poglobilo njegove težave. Zdaj pa si ne bi mogel izbrati boljšega prizorišča za popravni izpit. V prejšnjih treh sezonah je v Argentini vselej štartal s prvega mesta, leta 2014 in lani je nato zmagal, predlani pa mu je uspeh preprečil padec po trčenju z Rossijem v predzadnjem krogu.

»Dirkališče mi je zelo všeč, ne le zato, ker sem bil na njem vedno zelo hiter. Pomemben dejavnik je izbira gum, zato jim bomo namenili posebno pozornost. V Katarju smo že prikazali viden napredek, a ga nismo docela unovčili, v nedeljo pa se že vidim na zmagovalnem odru,« pravi Marquez, ki je v Losailu gledal v hrbet tudi Andrei Doviziosu in Rossiju, tokratnemu jubilantu. Italijana v Argentini čaka že 290. nastop v kraljevskem razredu in če prištejemo še po 30 dirk do 125 in 250 ccm, bo zbral že 350 štartov v SP. Doslej je dosegel 114 zmag (88 do 500 ccm in v motogp) in zaostaja le za dirkalno ikono Giacomom Agostinijem.