Monza – Gume so bile – podobno kot pred dvema tednoma v Spa-Francorchampsu – osrednja tema pogovorov v formuli 1 tudi po včerajšnji veliki nagradi Italije. Vendar tokrat ne zaradi tega, ker ne bi zdržale obremenitev, temveč zato, ker je bil pritisk v zadnji levi pnevmatiki na Mercedesovem dirkalniku zmagovalca Lewisa Hamiltona pred štartom nižji (za 0,2 bara) od spodnje predpisane meje Pirellija.
Čeprav je 30-letni Anglež, ki se je v soboto veselil že sedmega zaporednega najboljšega štartnega položaja, enajstega v letošnji sezoni in skupno 49. v kraljevskem avtomobilističnem razredu, brez večjih težav nadzoroval vodilni položaj v Monzi, so čedalje bolj zaskrbljeni obrazi v Mercedesovi garaži nakazovali, da vendarle ni vse v najlepšem redu.
Toda ustnic si niso grizli zaradi odstopa Nica Rosberga, ki mu je na veselje Ferrarijevih navijačev v predpredzadnjem krogu odpovedal motor, temveč zavoljo Hamiltona, ki so ga kljub zajetni prednosti pred najbližjim zasledovalcem Sebastianom Vettlom priganjali, naj še poveča naskok pred drugouvrščenim Ferrarijevim dirkačem.
Branilec naslova svetovnega prvaka in zmage na veliki nagradi Italije se je čudil njihovim navodilom, vendar jih je upošteval in vozil na skrajni meji svojih zmogljivosti. Ko je ciljno črto prečkal s prednostjo 25,042 sekunde, so si vsi skupaj oddahnili. Pozneje se je izkazalo, zakaj; po enem od scenarijev je namreč Hamiltonu zaradi prenizkega pritiska v gumi grozila tudi kazen 25 sekund.
A ne le to: pri Williamsu so, denimo, zahtevali celo diskvalifikacijo, za katero pa se komisarji Mednarodne avtomobilistične zveze (FIA) po zaslišanju Mercedesovih vodilnih mož nato vendarle niso odločili. Kakor so pojasnili v sporočilu za javnost, naj bi gume, ko so jih angleškemu šampionu nataknili na dirkalnik, ustrezale predpisom, pritisk naj bi toliko padel s temperaturo, ko so pred štartom sneli tako imenovani ogrevalni plašč. Tako so pristojni pri FIA podprli glavni argument odgovornih v nemškem moštvu in nekaj ur po koncu dirke potrdili vrstni red.
Hamiltonu, ki je dosegel že sedmo letošnjo zmago in skupno jubilejno 40. v formuli 1, je vidno odleglo. »Sploh ne vem, kaj naj rečem in kako naj komentiram vse skupaj, to navsezadnje ni moja služba. Lahko pritrdim le, da zadnji krogi tokrat res niso bili prijetni,« so bile njegove prve besede, potem ko je stopil pred številne novinarje, ki pa se s tem niso sprijaznili.
Po nadaljnjem drezanju »sedme sile« jo je za silo zadovoljil z diplomatskim odgovorom. »Celotna formula 1 vozi na skrajni meji, sam pa sem imel – ne vem, zakaj – v zadnji levi gumi za 0,2 bara prenizek pritisk. To zagotovo ni vplivalo na moj dirkalnik, toliko manj, ker je šlo le za eno pnevmatiko. To ni bil razlog, da sem zmagal, kar lahko dokažejo tudi pri Pirelliju,« se je razgovoril Hamilton, ki si je z včerajšnjim uspehom na široko odprl vrata k ubranitvi lovorike, saj ima zdaj v skupnem seštevku za svetovno prvenstvo pred Rosbergom že 53 točk naskoka.
Nemec po odstopu razumljivo ni skrival razočaranja. »V obdobju, ko bi moral stopiti velik korak naprej in zmanjšati razliko do Lewisa, se mi je zgodil velikanski korak v nasprotno smer,« je bil vidno potrt in prikimal, da bo tolažbo iskal v družbi prvorojenke, ki mu jo je pred tednom dni povila soproga Vivian.
Na veliko veselje številnih italijanskih navijačev je drugo mesto osvojil Vettel, ki je po slovesni razglasitvi zaradi glasnih vzklikov privržencev Ferrarija le s težavo prišel do besede. »Hvala, tifosi! Neverjetni ste,« se jim je za podporo zahvalil 28-letni Nemec in pristavil, da je to njegovo najlepše drugo mesto, kar jih je osvojil doslej.
Do ušes je bil nasmejan tudi brazilski veteran Felipe Massa (Williams), ki je po hudem boju v zadnjih krogih ubranil tretje mesto pred moštvenim tekmecem Valtterijem Bottasom, takoj po prihodu v cilj pa šaljivo priznal, da je »prestar za takšne obračune«.
Drugi Finec, Kimi Räikkönen (Ferrari), ki je na koncu iztržil peto mesto, pa še pozno v noč ni znal pojasniti svojega slabega štarta, po katerem je z drugega položaja padel na rep kolone.
Naslednja preizkušnja bo 20. t. m. v Singapurju.