Ljubljana – Na uvodnih dirkah formule 1 v Avstraliji in Maleziji je bilo dirkanje v senci muhastega vremena in odločitev za zeleno mizo. Danes se utegne obetavna sezona sprevreči v farso. V Parizu bo Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) odločala, ali so avtomobili treh moštev – Brawna, Toyote in Williamsa – skladni s pravili. Če bo njeno prizivno sodišče odločilo v prid tožnikov Ferrarija, BMW, Renaulta in Red Bulla, bo nastala zmeda, v kateri bo največ izgubila prav formula 1.
V Parizu bo pet članov sodišča odločalo, ali sporni difuzorji (usmerjevalci zraka pod vozilom) na zadnjem delu dirkalnikov, ki naj bi Jensonu Buttonu (Brawn) prinesli odločilno prednost, pomenijo kršenje pravil FIA. Omenjena štiri moštva, ki te novosti nimajo, so se po uvodni dirki v Melbournu pritožila na odločitev tehničnih komisarjev, da dirkalniki Brawna, Toyote in Williamsa ustrezajo pravilnikom. Po njihovem mnenju difuzorji kršijo določila glede aerodinamike, ker naj bi bili nastavljeni previsoko, kar naj bi avtomobilom omogočalo boljši oprijem na zavojih.
Čudež, ki ga je uprizoril tehnični »čarodej« Ross Brawn, ki je prevzel moštvo po odhodu Honde in v nekaj mesecih ustvaril najhitrejši avtomobil, je zdaj ponovno pod lupo FIA. Ta je že dolgo pred štartom sezone vedela za načrte treh moštev glede difuzorjev in ni nasprotovala, predsednik Max Mosley je celo podprl alternativno rešitev in jo označil za bistroumno. Na obeh dirkah v Avstraliji in Maleziji si je po šest članov tekmovalnega osebja skrbno ogledovalo zadke brawnov, williamsov ter toyot in obakrat so ugotovili, da je vse v redu. Difuzorje je pred začetkom sezone pregledal celo direktor dirke Charlie Whiting in jih odobril.
Zatorej bi bila prava športna krivica, če bi iznajdljivi Brawn, ki je ponovil dosežek Alfa Romea iz leta 1950 in ob vstopu v formulo 1 zmagal na prvih dveh dirkah, ostal praznih rok. Po revolucionarnih spremembah glede aerodinamike je F1 na dobri poti, da postane bolj razburljiva kot kdaj koli. Stvari so se postavile na glavo, velikana McLaren in Ferrari sta povsem pri dnu.
Pri slednjih trdijo, da jim je boj za prvaka v lanski sezoni vzel čas za razvoj novega dirkalnika. Spremembe pri difuzorjih namreč vzamejo več mesecev. Ferrarijev dizajner Rory Byrne trdi, da tri moštva kršijo 15 let staro pravilo, pa katerem spodnji del vozila ne sme biti viden iz žabje perspektive, pri Brawnu pa je vidno celotno podvozje. Brawn pravi, da je njegova vest čista, saj je konkurenčnim moštvom že pred časom predlagal, naj skupaj definirajo preveč ohlapna pravila, a so ga zavrnili.
Odločitev FIA je težko napovedovati, saj paradni motošport v tej sezoni skače iz nesmisla v nesmisel. Svetovnemu prvaku Lewisu Hamiltonu so najprej podarili tretje mesto in mu ga nato zaradi laganja vzeli. Njegovemu McLarnu še vedno grozi izključitev iz prvenstva. FIA je tik pred začetkom sezone spremenila točkovni sistem, nato pa si čez noč premislila. Zaradi odločitve o večernem terminu je tropski naliv dirko v Sepangu ustavil na polovici … Najpomembnejša stvar, ki jo F1 potrebuje v tem trenutku, pa je – stabilnost.
Iz današnje tiskane izdaje Dela