Bondova modrost in Severinin šarm

Dirkališčni specialisti se že drugo leto zapored vračajo na reški avtodrom Grobnik čeprav so pred leti prisegali na vse živo, da se ne bodo več vrnili na ta poligon za uničevanje gum.

Objavljeno
06. september 2006 13.30
Zdene Robida bo naskakoval zmago v slovenskem prvenstvu turnih avtomobilov
Ljubljana – Nikoli ne reci nikoli! Staro bondovsko modrost vse bolj spoznavajo tudi slovenski avtomobilisti. Dirkališčni specialisti se že drugo leto zapored vračajo na reški avtodrom Grobnik – ta konec tedna bo tam velika mednarodna dirka (CEZ, hrvaško in slovensko DP) ob 60-letnici AMD Matulji s 150 dirkalniki in 180 vozniki v desetih dirkah – čeprav so pred leti prisegali na vse živo, da se ne bodo več vrnili na ta poligon za uničevanje gum. Ob krizi domače scene se tako spet povezujejo s Hrvati, čeprav so se na AŠ 2005 v času mednarodne osamitve zaklinjali, da sosedom nikoli ne bodo oprostili njihovega šikaniranja.

»Živimo v istem prostoru in še tako hude zamere ne morejo trajati sto let. Lani smo se sestali z vodstvom Hrvaške avtomobilistične zveze (HAKS) in si povedali, kar nam je ležalo na duši. Dogovorili smo se, da bomo vzajemno sodelovali na prireditvah, kar pa še ni prav zaživelo. Na gorski dirki v Trbovljah sta nastopila le dva Hrvata, bomo videli, kaj bo na reliju Postojna, ki bo štel tudi za hrvaško DP, zagotovo pa bo veliko Slovencev na Kvarnerskem reliju, ki bo štel za naše prvenstvo,« je povedal direktor AŠ 2005 Dagmar Šuster, ki poudarja, da se bomo morali povezovati s sosedi. To sodelovanje je pomembno tudi v najbolj konjunkturni slovenski avtomobilistični disciplini reliju, kaj šele na krožno-hitrostnih dirkah, kjer predvsem zaradi pomanjkanja pravega objekta (v Cerkljah je marsikaj narobe, vključno z lastništvom Mobikroga in njegovim upravljanjem) vlada precejšnja kriza. Kot nam je povedal predsednik komisije za krožne dirke pri AŠ 2005 Drago Božič, se bodo na dirki v Salzburgu (30. september) sestali z Avstrijci in Slovaki, s katerimi naj bi se dogovorili, da bi sicer vsi še naprej vodili svoja prvenstva, da pa bi imeli pet ali šest dirk na leto skupnih. Hrvatom ta čas ni do take povezave, se bo pa najbrž mogoče dogovoriti za dve skupni dirki, eno pri nas in drugo na Grobniku.

Treba je sicer reči, da je ta čas hrvaška dirkališčna scena precej bolj razvita kot slovenska. Našim sosedom je uspelo sestaviti nekaj pokalnih tekmovanj (škoda felicia, ford focus, VW polo, alfa 147), za kar si pri nas AŠ 2005 zaman prizadeva, hkrati pa znajo z najrazličnejšimi atrakcijami spodbuditi zanimanje medijev in javnosti. Tako so na eni zadnjih dirk napovedovali nastop estradne dive Severine, ki je tudi zares prišla na dirkališče, nato sicer ni vozila, je pa privabila kakih dodatnih 50 novinarjev, ki jih sicer ne bi bilo na dirko. Znano je, da so Hrvati pred časom vabili tudi našo nekdanjo alpsko smučarsko Urško Hrovat, ki pa se ji ni ljubilo opraviti izpita za dirkaško licenco. Tudi pri nas bodo skušali v dirkanje zvabiti znana imena. Tako sta na zadnji Lamkovi dirkaški šoli na Mobikrogu sodelovala tudi bivši smučar Rene Mlekuž in »barovka« Alma Bdržanovič, ki so jo na koncu vso navdušeno komajda spravili iz šolskega seicenta.

Toda do tega, kar se ta čas že dogaja na Hrvaškem, je še dolga pot. O tem se bodo lahko prepričali tudi vsi tisti, ki si bodo ta vikend ogledali dirko na Grobniku, kjer po zagotovilih Siniše Sinčića, ki je dirko predstavil v Ljubljani, pričakujejo kakih 6000 gledalcev (vstopnice po sedem evrov ali 50 kun za oba dneva). Za slovenske navijače bo ta vikend zanimiv tako zaradi ogorčenega boja Zdeneta Robide (VW beetle) z Avstrijcem Martinom Jakubowitzem (honda civic type R) za naslov slovenskega prvaka, pa tudi Aleša Bužge in Špele Fabijan, ki vodita v razvrstitvah skupin A in N evropskega prvenstva srednjeevropske cone (CEZ). In kdo ve, nemara pa bo tokrat vendarle sedla za volan tudi Severina …

Preberite v sredini tiskani izdaji Dela.