Črn dan na Dakarju

Španski motociklist Marc Coma je zmagovalec četrte etape vzdržljivostnega relija Dakar, ki jo je zaznamovala smrtna nesreča Južnoafričana Elmerja Symonsa.

Objavljeno
09. januar 2007 20.30
Posodobljeno
09. januar 2007 20.45
Elmer Symons
Ouarzazate - Četrta etapa nam bo ostala v slabem spominu, saj moramo žal poročati o smrtni žrtvi med motoristi. Na 140 kilometru hitrostne preizkušnje je 29. letni Južnoafričan Elmer Symons padel na mestu, ki je bil v potni knjigi označen z dvema klicajema (to pomni drugo stopnjo nevarnosti od treh možnih stopenj). Kljub hitri zdravniški pomoči je umrl na kraju nezgode. Symons je bil do tega trenutka na 18. mestu, tragedija pa se je zgodila ob 10. uri in 16 minut po srednjeevropskem času.

Žal imamo še eno slabo novico. Na 220 kilometru je odstopil slovenski motorist Tomaž Merhar, ki si je pri padcu zlomil roko. Etapo so sicer zaznamovali številni padci in odstopi, na srečo pa je vsaj Miran Stanovnik zabeležil nov vrhunski rezultat, saj je etapo končal na 24. mestu in se je sedaj povzpel na 27. mesto. Četrto etapo med motoristi je dobil Marc Coma. Španec je z zmago prevzel tudi vodstvo v skupnem seštevku, kjer je prehitel rojaka Isidra Esteva Pujola (KTM).

Drama se je sicer odvijala na vseh področjih. Predvsem pa po manj zahtevni tretji etapi, ko praktično ni bilo resnega padca med motoristi, sedaj Maroko pobira izdatni krvavi davek.
Kot že rečeno ga je plačal tudi Tomaž Merhar, ki je svojo nesrečo komentiral: ''Začel sem zares dobro in kljub zahtevni navihaciji in stezi kjer je kar mrgolelo pasti, sem se odlično znašel. Žal vse do trenutka, ko so me ujeli prvi avtomobili. Ko me je dohitel prvi dirkalni avto sem se mu lahko varno umaknil in brez težav nadaljeval dirkanje. A moj padec se je zgodil le nekaj minut zatem. Za mano je prišel avtomobilist, ki očitno nima nobenega spoštovanja do motoristov, saj mi je varnostna naprava sentinel ves čas opozarjala, da mi vozi tik za petami in me želi prehiteti. Ko sem se pod pritiskom skušal čimprej umakniti, saj je bil kljub mojim 120 km/h precej hitrejši, me je zagrnil tak oblah prahu, da v trenutku nisem videl ničesar več pred sabo. Kot bi mi nekdo pokril oči! Vse kar se še spomnim je le to, da sem dolgo časa letel po zraku in zelo trdo pristal na kamnitih tleh. Ko se je prah polegel sem dojel kaj se je zgodilo. Zapeljal sem v luknjo, nakar me je vrglo kakšnih 30 metrov naprej in lahko sem sploh srečen, da sem še živ. Prepričan sem, da mi je zaščitna ovratnica močno prispevala k varnosti, saj bi si pri takem padcu po vsakršni logiki moral zlomiti vsaj ključnico, če ne še kaj več. Nato sem skušal nadaljevati a sem po 20 kilometrih in 4 urah trpljenja, ko nisem mogel več držati krmila sprožil klic v sili. V tistem trenutku je bilo zame dirke konec. Ne poznam besed, ki bi opisale moje razočaranje in žalost, edina tolažba, ki jo imam pa je ta, da bi pri tako hudem padcu končal dosti slabše''.

Kasneje je Tomo ugotovil, da je bil tisti nestrpni avtomobilist v pravzaprav Carlos Sainz v Volswagnovem Touaregu. V tistih 20 kilometrih mučenja, ko je vozil z zlomljeno roko je tudi priznal, da je še čudno, da ni več nesreč med avtomobilisti in motoristi glede na to kako avtomobili prehitevajo motoriste. Zanimivo je še to, da je leta 1996 podobno usodo doživel motorist Janez Rajgelj, ki je prav tako odstopil na 4. etapi in v Maroku s poškodovano roko.

Tomotu seveda želimo čim hitrejše okrevanje, sicer pa so ga z rešilnim avtomobilom odpeljali v bolnišnico, helikopter je bil namreč zaseden zaradi številnih huje poškodovanih motoristov.
Miran Stanovnik, ki je danes odpeljal taktično in navigacisjko odlično dirko je izrazil obžalovanje nad Tomaževo nesrečo a hkrati poudaril, da je kljub vsemu imel srečo v nesreči. Po dobri predstavi na 4. etapi (405 km hitrostne preizkušnje, skupna dolžina 679 km) pa Mirana jutri čaka težak dan, saj bo moral dirkati brez olja v sprednjih vilicah (enaka okvara drugi dan zapored), kar pomeni precejšnji hendikep in veliko več možnosti za padec, saj sprednje kolo ne bo imelo pravega oprijema. Smola je še toliko večja, saj so vsi motoristi, ki so prišli v tabor ločeni od asistence in avtomobilistov, ki imajo tabor oddaljen 100 kilometrov stran. Tako so tam brez orodja, nadomestnih delov, spalnih vreč, dobili so le brisačo, da so se lahko kolikor toliko človeško stuširali.

V konkurenci avtomobilistov je bil v etapi najhitrejši Francoz Jean-Louis Schlesser (Schlesser Ford) pred Sainzem in Nanijem Romo (oba Volkswagen). Schlesser vodi tudi v skupnem seštevku, kjer je na drugem mestu Južnoafričan Giniel de Villiers (Volkswagen).