Hamiltonu le čudež prepreči slavje v Teksasu

Anglež bo za šesti naslov potreboval osmo mesto, a le, če bo zmagal Valtteri Bottas. Lani slavje Räikkönena. Na treningu najhitrejši Hamilton.

Objavljeno
02. november 2019 11.15
Posodobljeno
02. november 2019 11.16
Lewis Hamilton je postavil najboljši čas na prostem treningu. FOTO: AFP
Austin - »Let's talk about six, baby« si bo lahko v slogu Liverpoolovega menedžerja Kloppa zapel Lewis Hamilton, če se mu jutri v Austinu ne bo prav vse podrlo. Možnosti, da si ne bi že dve dirki pred koncem svetovnega prvenstva v formuli 1 priboril šesti naslov prvaka, se merijo v promilih. Dirka za VN ZDA se bo v Teksasu začela jutri ob 20.10.

Če so bile pred VN Mehike aktualne številne kombinacije, je zavoljo Hamiltonove zmage računica teden kasneje precej enostavna. Če Valtteri Bottas ne bo zmagal, bo Hamilton prvak. Če bo Finec zmagal in ob tem osvojil še točko za najhitrejši krog, bo Angležu zadostovalo osmo mesto. Ker si je Mercedes že prej zagotovil konstruktorski naslov, bosta zadnji dirki v Braziliji in Abu Dhabiju skoraj zagotovo zgolj prestižnega značaja.

23
točk več kot Lewis Hamilton mora v ZDA zbrati Valtteri Bottas, če želi ostati v boju za naslov.


Hamilton, ki lovi Michaela Schumacherja tako po številu zmag (83:91) kot skupnih naslovov (7), želi nov mejnik obeležiti v slogu, ki pritiče enemu največjih šampionov motošporta. V zadnjih dveh poskusih v Mehiki mu to ni uspelo, lani je postal prvak, ko je osvojil 4. mesto, predlani, ko je bil šele deveti. Toda Circuit of the Americas mu je pisan na kožo, tam je zmagal že petkrat v sedmih letih, odkar teksaško dirkališče gosti VN ZDA. Spodobilo bi se, da bi bil vsaj na odru za zmagovalce, če že ne na najvišji stopnički.

Hamilton najhitrejši na treningu


Lewis Hamilton je bil najhitrejši na petkovem drugem prostem treningu. Krog je prevozil v 1:33,232. Najmanj je za njim zaostal Charles Leclerc v Ferrariju (0,301). Max Verstappen (Red Bull), najhitrejši na prvem treningu, je bil v drugo tretji. Četrti je bil Sebastian Vettel (Ferrari). Po 18 dirkah ima Hamilton 363 točk, Valtteri Bottas 289, Leclerc 236, Vettel 230 in Verstappen 220.


»Steza je fantastična, na njej sem bil vedno uspešen, zato sem optimističen, da bom postavil piko na i,« je povedal Hamilton, za katerega so ZDA drugi dom in kjer je skoraj tako priljubljen kot na Otoku. Bottas, ki po 18 dirkah zaostaja za 74 točk, v Teksasu še nikdar ni bil boljši kot peti in mora osvojiti 23 točk več kot Hamilton, če želi preložiti odločitev v Brazilijo.

image
Max Verstappen bo pri 22 letih v Austinu odpeljal že svojo 100. dirko v formuli 1. FOTO: AFP


Lani je v Austinu zmagal Kimi Räikkönen, a takrat še pri Ferrariju, ki ostaja glavni tekmec srebrnih puščic. Toda rdečim ne uspeva najboljših štartnih položajev pretvoriti v zmage. Na zadnjih šestih dirkah so imeli »pole position«, na zadnjih dveh zasedli prvo štartno vrsto, vendar so nazadnje zmagali septembra v Singapurju.

»Polovični izkupiček z zadnjih šestih dirk je premalo, v Austinu bomo znova imeli lepo priložnost za zmago,« pravi vodja moštva iz Maranella Mattia Binotto. Podobno razmišljajo pri Red Bullu, Max Verstappen želi po težkem vikendu v Mehiki na svoji 100. dirki pokazati, da bo eden glavnih pretendentov na naslov v prihodnji sezoni, v kateri bo prišlo do korenitih sprememb, te bi utegnile precej spremeniti razmerja pri vrhu.

image
Charles Leclerc želi ostati na tretjem mestu pred moštvenim tekmecem v ferrariju Sebastianom Vettlom. FOTO: AFP

 

Pomemben boj pod vrhom


Kvalifikacije – te bodo danes ob 23. uri – bodo zelo pomembne. Zmagovalec v Teksasu je vedno štartal iz prve vrste. Šlo bo tudi za mesta od 3 do 5, med tretjim Charlesom Leclercom in petim Verstappnom je samo 16 točk razlike, Monačan, novinec v Ferrariju, bi tudi rad ostal pred moštvenim tekmecem Sebastianom Vettlom, pred katerim ima šest točk naskoka.

Še bolj pomembne bodo končne uvrstitve med konstruktorji. McLaren se zdi varen na četrtem mestu, Renault, Toro Rosso in Racing Point so v boju za peto, Alfa Romeo in Haas loči za osmo mesto sedem točk, vsako pridobljeno mesto pa prinaša zajeten kup denarja, ko se bo ob koncu sezone rezala finančna pogača.