Letošnji berlinski maraton (bil je prejšnjo nedeljo, 38. zapovrstjo) je z nekaj več kot 40.000 tekači iz več kot sto držav mestu zagotovil približno sto tisoč dodatnih prenočitev in okoli 40 milijonov evrov prihodka, ugotavljajo na tamkajšnjem turističnem uradu Visit Berlin. K temu pa je treba prišteti še učinek pojavljanja berlinskih znamenitosti na fotografijah in posnetkih, objavljenih v tujih medijih, kar je za mesto zanesljivo odlična promocija, dodaja Christian Tänzler, vodja odnosov z javnostjo pri Visit Berlin. V Ljubljani takšnih ocen o pomenu maratona za njen turizem sicer nimajo, zagotovo pa je izvrstna promocija mesta in vir dodatnih prenočitev v njem, pritrdi Barbara Vajda, direktorica zavoda Turizem Ljubljana.
Berlin, kjer je tekače na 42 kilometrov dolgi trasi spodbujal kakšen milijon gledalcev, ima seveda precej daljšo maratonsko tradicijo kakor Ljubljana, kjer bo 23. oktobra 16. maraton, in za dobrih trikrat več tekačev. Prijave so prenehali zbirati že marca, torej pet mesecev prej, saj so že tedaj dosegli zgornjo mejo števila tekačev, približno 40.000, je povedala Petra Stušek, vodja odnosov z javnostjo pri Turizmu Ljubljana, ki je tudi sama tekla v Berlinu. Prijavila se je že januarja, ob plačilu 100 evrov. »Štartnina za Ljubljanski maraton je znašala 30 evrov, če si se prijavil dovolj zgodaj (potem 35, tik pred zdajci pa 70 evrov, op. p.), kar je zanesljivo ena od njegovih prednosti,« meni Stuškova, ki je prav tako članica organizacijskega odbora. »Pa tudi to je pri nas zanimivo, da zaradi majhnosti mesta tekači na 42 kilometrov pretečejo dva kroga, kar je psihično precej naporno – nekateri so že na cilju, ti pa začenjaš drugi krog...«
Največje in osrednje ljubljanske športne prireditve se je lani udeležilo 13.099 maratoncev, ki so nastopili na 10, 21 ali 42 kilometrov (mimogrede: v Berlinu je trasa ena: dolga 42 kilometrov); daleč največ (12.165) jih je bilo iz Slovenije, preostali, 934, so prispeli iz 52 držav, največ iz Hrvaške (267), Italije (188), Srbije (74) in Avstrije (72). Večina tu preživi podaljšani konec tedna; v soboto, dan pred tekom, si navadno ogledajo mesto, po njem skočijo v Postojnsko jamo, na Bled, Obalo, je povedala Stuškova; poleg tega skoraj vsak prispe s spremljevalcem. Turizem Ljubljana predstavlja maraton kot največjo športno prireditev v Ljubljani tudi na vseh sejmih in borzah v tujini. »Za večjo prepoznavnost med tekači pa ga bomo morali promovirati še na specializiranih sejmih,« razmišlja sogovornica. Večina maratoncev kolobari med mesti po Evropi in drugod po svetu, kjer prirejajo maratone. »Največji so v Chicagu, Bostonu, New Yorku in Londonu; upam, da se mi bo prihodnje leto uspelo udeležiti londonskega, a zanj in za newyorškega te morajo izžrebati,« je še povedala. Povratniki med tujci v Ljubljani so praviloma iz bližnjih držav.