Slovenec s kolesom več kot 120 km/h

Damjan Zabovnik je z lastnim unikatnim vozilom na človeški pogon postavil svetovni rekord v vožnji na eno uro. V tem času je prevozil 87,1 kilometra.

Objavljeno
22. julij 2008 20.29
Al.T./Da.Z.
Al.T./Da.Z.

Lausitz ring - Damjan Zabovnik je 12. julija na Ovalni stezi Dekra (Lausitz ring) v Nemčiji uspel z lastnim unikatnim vozilom na človeški pogon postaviti eno-urni svetovni rekord, ko je v tem času prevozil 87,1 km. Povprečna hitrost je bila 87,1 km/h, kljub temu, da se pri tem podvigu starta iz mesta. Vozilo Eivie II s katerim Zabovnik tekmuje, je sposobno še večjih hitrosti. Med tem eno-urnim rekordom je bila maksimalna hitrost 95 km/h dosežena 7 minut po štartu, potem pa je proti koncu vožnje vseskozi padala, kajti okno, skozi katero se gleda na cesto, se je močno zarosilo, česar je bil kriv zelo vlažen zrak, ki sicer ni primeren za postavljanje tovrstnega rekorda. Zabovnik namerava eno-urni rekord v kratkem ponovno postavljati na isti stezi in v boljšem vremenu, ter postati prvi Zemljan, ki bi v eni uri prevozil več kot 90 km.

Kolesa z najinovativnejšo tehnologijo na svetu

Najhitrejša in najbolj inovativna kolesa, ki uporabljajo višek tehnologije na svetu, se ne pojavljajo na Olimpijadi ali Tour de France-u, ampak so stvarjenje peščice entuzijastov. Vozila, ki po zunanjosti sploh niso več videti kot kolesa imajo zelo dobro aerodinamiko. Ta je lahko celo več kot desetkrat boljša kot pri klasičnem dirkalnem kolesu, ki ga je pred inovacijami zaščitila UCI (Mednarodna kolesarska zveza), hkrati pa gre pri vozilih na človeški pogon tudi za posebno, ležečo lego kolesarja, ki zelo zmanjša prečni presek vozila.

 

IHPVA (International Human Powered Vehicle Association), po naše Mednarodna zveza za vozila na človeški pogon, je bila ustanovljena leta 1978, z željo da prispeva k razvoju teh vozil, da prireja tekmovanja med njimi in beleži rekorde. Od takrat dalje so se rekordi pospešeno vrstili, hitrosti pa so dandanes skoraj dva-krat večje kot tiste z navadnim kolesom. Damjan Zabovnik se ukvarja z lezikoli, ki so različica kopenskih vozil na človeški pogon že 19 let, s postavljanjem svetovnega rekorda pa že dobrih šest let. V ta namen je razvil in izdelal unikatno vozilo, ki se pelje vzvratno, torej s hrbtom kolesarja naprej. Za pogled na cesto uporablja ogledalo in se s tem poslužuje vrsto prednosti pred tistimi vozili, ki vozijo naprej.

 

Več kot 120 km/h

 

Steza Dekra je največje odkritje za Damjana do sedaj in računa, da bo tukaj lahko postavil še vrsto svetovnih rekordov še v drugih disciplinah, kot so razdalja v 6, 12 in 24 urah. Do sedaj je eno-urni rekord skušal že večkrat postaviti, pa mu je zaradi tehničnih težav, ki so bile tudi posledica slabega asfalta, vedno spodletelo. Edini delni uspeh zanj je bil evropski rekord lani, s 84,2 km v eni uri. Isto vozilo je v Nevadi že trikrat postavilo evropski rekord na 200m z letečim startom, nazadnje la ni s hitrostjo 120,6 km/h. Prvič pa je Zabovnik postal evropski rekorder v omenjeni disciplini že leta 2003, ko je z vozilom Eivie I peljal 109,8 km/h in s tem dosežkom že takrat premagal dva od najboljših šprinterjev po UCI; Angleža Jasona Queallya in Nemca Jana van Eijdena. Najbolj zaslužen sponzor tega projekta je Akrapovič d.d., ki je poleg sodelovanja pri gradnji kolesa, ki ima okvir iz titana in ohišje iz karbonskih in kevlarskih vlaken, nudil tudi finančno podporo. Več o vozilih na človeški pogon in Damjanu Zabovniku lahko izveste na www.eivie.com.