V nočnih morah jih preganjajo počene gume

Pred nedeljsko VN Španije imajo pri Mercedesu veliko več vprašanj kot odgovorov. Red Bull v prednosti, čeprav se Max Verstappen ne vozi kot babica.

Objavljeno
14. avgust 2020 06.00
Posodobljeno
14. avgust 2020 06.00
Mercedesovi mehaniki morajo pogruntati, kako preprečiti tako hitro obrabo in poškodbo gum ob toplem vremenu. Foto: Frank Augstein/AFP
Barcelona - V zadnjem času je v formuli 1 namesto o vratolomnem dirkanju, ki ga sicer tudi na manjka, govora skoraj samo še o gumah. In te povzročajo največ težav vodilnemu moštvu Mercedesa. Potem ko je nazadnje na dirki za VN 70. obletnice F1 v Silvertsonu Max Verstappen (Red Bull) prekinil zmagovito serijo črnih puščic, se je pridružil boju za naslov svetovnega prvaka.

Če Mercedes ne bo našel rešitve za pregrevanje gum, bo v vroči Barceloni težko konkurenčen rdečim bikom. Mercedes je sicer dobil štiri od petih dirk in šestkratni svetovni prvak Lewis Hamilton ima precejšnjo prednost, toda sezona je še mlada, zadnji dve dirki v meki britanskega motošporta sta razkrili rakavo rano. Na prvi je tako Hamiltonu kot Valtteriju Bottasu počila guma, na drugi sta oba morala voziti rezervirano, ker so se hitro pojavili žulji oziroma mehurčki.

Dirka za VN Španije bo v nedeljo ob 15.10 v Barceloni.

Lewis Hamilton ima 30 točk več kot Max Verstappen.

Mercedes ima velike skrbi zaradi pregrevanja gum.


»Guma dejansko začne vreti,« se je pritoževal Bottas, ki si je po uvodni zmagi obetal resen naskok na prvi naslov, zdaj je zaostal celo za Verstappnom. V Kataloniji, kjer bodo temperature konec tedna presegale 30 stopinj, ne bo smel imeti tako težke noge kot Nizozemec, ki pravi, da že ne bo vozil kot babica, in se ne ozira kaj dosti na navodila iz boksov. Raje jih daje sam, ko opozarja mehanike, da morajo več piti.

image
Lewis Hamilton se ni mogel načuditi, kako mu je lahko tako razneslo gumo. FOTO: Reuters


Mercedesov šef Toto Wolff Verstappna vidi kot resnega pretendenta za naslov. »Sprejemamo izziv in se veselimo boja. Red Bull je močan tekmec in Max je dober voznik. Če ne bi imel tehnične okvare na prvi dirki v Avstriji, bi bila zdaj razlika pet točk in ne 30,« opozarja Avstrijec, čigar usoda pri moštvu ni znana.

»Verjetno je pred nami še kakih deset dirk, torej smo šele na tretjini. En odstop lahko veliko spremeni. To ne bo sprehod v parku, v Silverstonu nismo bili najhitrejši, verjetno tudi drugi najhitrejši ne.«
 

Vrača se Perez


Wolff je pri tem mislil na Racing Point, ki je ob McLarnu zelo konkurenčen. V Silverstonu je Nico Hülkenberg celo dosegel tretji čas kvalifikacij. Toda Nemec je končal kratko avanturo ob vrnitvi na steze, v Španiji bo znova za volan rožnatega dirkalnika sedel Sergio Perez. Mehičan je zdaj negativen na covid-19 in je zapustil karanteno.

6
zmag za VN Španije ima Michael Schumacher. Lewis Hamilton ima 4, zmagal je v zadnjih treh letih


Mercedesa lahko taktično varčevanje z gumami drago stane. Glavni inženir Andrew Shovlin opozarja, da bi bili naivni, če ne bi pričakovali podobnih težav z žuljenjem (blistering). »Naš avto ima zaradi močne potisne sile (downforce) najboljši oprijem na ovinkih, ampak je zelo agresiven do gum,« se težave zaveda Shovlin.

image
Max Verstappen je kandidat za naslov prvaka. FOTO: Reuters


»Moramo odkriti, zakaj imamo s tem večje probleme od konkurence. Upam, da bo v Španiji že viden napredek. Potem prihaja Spa, ki je tudi zelo obremenilen za gume, Italija podobno,« se z vprašanjem za nekaj milijonov dolarjev, tj. kako ohraniti gume čim bolj hladne, ukvarjajo pri Mercedesu.
 

Glavna težava zadaj


Na prvi dirki v Silverstonu sta Hamiltonu in Bottasu razpadli sprednji gumi, na drugi je bila težava zadaj. »Tega problema prej nismo imeli. Je pa še bolj resen. Sredina gume se pregreva, zato avto izgubi oprijem in začne drseti, to pa povzroča še več trenja in posledično več vročine. Kot začarani krog. Edina rešitev je upočasnitev, ampak to lahko pomeni padec na sredino kolone,« si glavo beli vodja mehanikov.

image
Toto Wolff nima mirnega spanca. FOTO: Maxim Shemetov/Reuters