Prehitel ga je za 1:43 minute, skupno pa ima – če bodo obveljale vse nepisane zakonitosti Toura o rumeni majici s šampionskem moštvom – neulovljivih 1:53 prednosti. Visoki (190 cm) in sloki (72 kg) Londončan, rojen v belgijskem Gentu, je novinarje, ki so se osredotočili na bitko za rumeno majico, opozoril, naj ne pozabijo, da je to njegova prva zmaga na največjih dirkah. »Vožnja na kronometer je nekaj, kar najbolj obvladam v kolesarstvu. Vem, kaj moram početi, da sem uspešen. Že po nekaj obratih mi je jasno, kakšen dan bom imel in kakšen ritem si lahko privoščim. A ko sem se podal na progo, sem bil bolj kot na zmago osredotočen na tekmece – na Evansa, Nibalija in Menčova. Obramba rumene majice je bila moja prva naloga,« je komentiral blestečo predstavo.
Brez ogleda Brajkovič izgubil 40 sekund
Wiggins je za eno od ključnih stvari – za izjemno uspešnen nastop njega in Frooma na trasi Arc et Senans-Besançon – izbral natančen študij proge. Po letošnjem Kriteriju Dauphine so traso dobro pregledali, jo posneli in jo doma podrobno preučili. S številnimi vogali oziroma ostrimi zavoji in bregovi je bil kronometer tehnično zahteven. Še zlasti v zadnjih kilometrih, polnih ovinkov. Wiggins in njegovo moštvo strokovnjakov niso prav nič prepustili slučaju. Progi so seveda prilagodili opremo in nastavitve. Na kolesu denimo niso imeli bidonov, ampak jim jih je podajalo ob progi zelo pozorno razporejeno osebje ekipe.
V Astani se študija ure resnice niso lotili s tako znanstvenim pristopom. Tako kot mnoge stvari na letošnji dirki so prepustili slučaju. Ni se jim obrestovala improvizacija, ki je bila lastna strategijam ekip v 90. letih, ko so kraljevali možje trenutka, kakršen je bil denimo Marco Pantani. Brajkovič zjutraj ni mogel na ogled proge, ker so jo zaradi zahtevnih ovinkov zaprli že poldrugo uro pred štartom. Pravi, da je bila to še ena grenka lekcija. »Po kronometru je težko govoriti o tem, kaj bi bilo, če bi bilo. Prepričan pa sem, da bi bil za 40 sekund hitrejši, če bi si ogledal progo. Do prvega vmesnega časa sem kolesaril zelo dobro. Na majhnih klančkih med prvim in drugim merjenjem časa sem se preveč zaletaval, tako da sem porabil preveč energije. Tudi na spustih bi bil hitrejši ... Skratka: kronometer je bil po vsem vendarle soliden in mi daje upanje, da se bom prebil v deseterico. Le stalen moram biti v zadnjem tednu,« je povedal po uri resnice Brajkovič, ki je s 15. časom (zaostal je za dve minuti in pol) v skupnem seštevku napredoval na 14. mesto. Za desetouvrščenim Nicolasom Rochom zaostaja za minuto.
Evansu preostane le popolni napad
Po prvi uri resnice je jasno, da je Evans v vožnji na čas toliko slabši od Wigginsa, da si mora pred zaključno preizkušnjo predzadnji dan Toura prikolesariti vsaj dve minuti naskoka. To pa si lahko zagotovi le z napadi v Alpah in Pirenejih. Wiggins in strateg Skyja Sean Yates se tega zelo dobro zavedata, zato sta po blesteči dvojni zmagi v vožnji na kronometer tudi napovedala, da se jutri v Alpah začenja povsem drugačen Tour, kot je bil v prvih desetih dnevih. »To bo povsem nova igra, v kateri se lahko vse zgodi – od slabega dneva do padca,« je napovedal nadaljevanje dirke Wiggins, ki se seveda zelo dobro zaveda, da je – v wimbledonskem žargonu – dobil prvo zaključno žogico... Popolnoma razočarani Evans je ostal brez besed, športni direktor moštva BMC John Lelangue pa je v njegovem imenu dejal, da dirke ni konec oziroma da gre celotna ekipa z Evansom in Van Garderenom v popoln napad ....
Velika uganka »francoske pentlje« je postal Chris Froome. Južnoafričan z britanskim državljanstvom je bil v vožnji na čas zelo blizu svojemu kapetanu. Pokazal je, da je konkurenčen tudi za zmago v Parizu. Ker pa je hierarhija v moštvu Skyja jasna od prvega dne, bo delal za Wigginsa. Po nekaterih slabostih, ki jih je nosilec rumene majice pokazal na uvodnih dveh vzponih in še zlasti spustih, bo bržkone ostal prva rezerva za skupno razvrstitev. Edini v moštvu je namreč sposoben slediti silovitim menjavam ritma. Ni odveč omeniti, da je lani na Vuelto prišel kot Wigginsov prvi in najbolj zvest pomočnik (kar je tudi na letošnjem Touru), nato pa le zaradi utrujenosti ostal na drugem mestu!