Eurobasket: Turizem si obeta 40 milijonov evrov

Pričakujejo 250.000 gledalcev, v hotelih pa 30.000 tujih navijačev.

Objavljeno
30. avgust 2013 20.32
V hotelu Lev že pričakujejo tuje navijače pred tekmami eurobasketa 30.avgusta 2013
Boris Šuligoj, Blaž Račič, Brane Piano, Nina Krajčinović
Boris Šuligoj, Blaž Račič, Brane Piano, Nina Krajčinović

Ljubljana – »Prizadevamo si, da bodo imeli košarkarski reprezentanti, ki bodo bivali v portoroških hotelih LifeClass, zdravo in najboljšo možno hrano in da bodo po prvenstvu lahko rekli, da še na nobenem drugem prvenstvu niso jedli tako dobro,« je pred prihodom prvih reprezentanc dejal Janez Jager, direktor trženja Istrabenz Turizma v Portorožu.

V portoroških Istrabenz Hotelih bodo gostili kakih 200 tekmovalcev in uradnih gostov FIBE (sodnike, tehnično osebje...). Janez Jager je povedal, da so med tekmovalci tudi veliki zvezdniki, igralci lige NBA, torej pravi VIP-gostje, ki ugled kraja presojajo glede na svoje počutje v njem.

»O tem potem govorijo, pišejo na socialna omežja, o tem poročajo novinarji, zvezdnikom sledi na desettisoče njihovih navijačev in privržencev, zato so za naše hotele to zelo pomembni gostje in smo sklenili izkoristiti priložnost. Sam neposredni zaslužek od te skupine gostov za nas ni toliko pomemben. Pričakujemo, da bomo z njimi ustvarili kakih 1000 prenočitev več, kot bi jih sicer v tem času, kajti prvih deset dni septembra so naši hoteli vedno več kot 90- odstotno zasedeni. Zdaj bodo verjetno 100-odstotno,« je dejal Janez Jager.

Košarkarjem so se prilagodili v vseh podrobnostih: zagotovili so jim 50 sob, v katerih imajo po dve podaljšani postelji (za dvometraše). Prali in likali jim bodo drese, zagotavljali dodatne malice, zagotovili so jim zmogljive brezžične elektronske povezave in namestili velike ekrane, na katerih bodo predvajali tekme s prvenstva. Cene v Portorožu določajo po sistemu oblikovanja cen pri letalskih prevozih – večje (in kasnejše) ko je povpraševanje, višje so.

Primer pristopa Life Classa bi lahko bil zgled za vso Slovenijo ob tem prvenstvu. Evropsko prvenstvo je priložnost, zdaj je odvisno od delavcev v turistični industriji, kako jo bodo izkoristili.

Bo kapnilo 40 milijonov?

Aleš Križnar, direktor Eurobasketa, je pred kratkim v Kopru povedal, da med prvenstvom v slovenskih hotelih pričakujejo do 30.000 tujih navijačev. Hkrati organizatorji pričakujejo približno 40 milijonov evrov prihodka od tega turističnega obiska. Križnar je v zvezi s tem omenil, da bo analizo pravih poslovnih učinkov prvenstva izdelala ekonomska fakulteta v Ljubljani. Tudi če pričakovanim 30.000 navijačem dodamo še največ 5000 drugih gostov (vse reprezentance, uradne osebe, tehnično osebje, VIP, varnostniki in predvsem številni predstavniki sponzorjev), je 40 milijonov evrov iz turizma visok cilj. Če so udeleženci takih prvenstev vsaj za petino bolj radodarni (zapravljivi) kot običajni tuji gostje, ali če bo Slovenijo obiskalo več gostov, kot zdaj ocenjujejo, potem je številka blizu resnice.

Slovenija je predvsem bolj razvita turistična država kakor Litva, kjer je bilo prejšnje prvenstvo, in je geografsko bližje nekaterim navijaškim skupinam.

Dobra plat (in za zdaj neznanka pri učinkih) je slovenska majhnost. Po besedah Matije Antoloviča iz organizacijskega odbora Eurobasketa si lahko strasten navijač ogleda po tri tekme na dan na treh prizoriščih po državi. Marko Sikur iz Palme pričakuje, da bo največ tujih gostov v Ljubljani in ob morju. Koper bo obiskalo 1500 skandinavskih gostov za več kot pet dni, nekaj bo Italijanov, Rusov in Turkov, še najmanj bo Grkov, čeprav so v koprski skupini favorit. Palma je za vse navijače pripravila 12 izletov po vsej Sloveniji. Ti niso nič dražji kot običajno. Sikur pravi, da so vsi uradni gostje, ki so že pred prvenstvom delovno obiskali Slovenijo, bili nad pričakovanji navdušeni nad tem, kar ponuja naša država.

Sandi Brataševec, direktor prodaje podjetja Avrigo (avtobusni prevozi), je napovedal, da bo septembra zaradi prvenstva vsak dan vozilo vsaj 15 avtobusov, upoštevaje še izlete in potniške ladje v Kopru pa od 40 do 50 avtobusov na dan. Luka Okorn, vodja blagovnih znamk v DZS, pa je povedal, da bodo imeli na trgu okoli 200.000 uradnih spominkov in navijaških rekvizitov, katerih vrednost je približno milijon evrov. Večino bodo razprodali, saj na vseh tekmah pričakujejo 250.000 gledalcev.

Zamudili priložnost za hotel

Z evropskim prvenstvom na Jesenicah zamujajo priložnost, da bi mesto naposled dobilo hotel in s tem začelo želeni turistični razvoj. V nekaj redkih jeseniških turističnih posteljah bo tako prenočila le peščica navijačev, drugi bodo spali pri sorodnikih ali v bližnjih turističnih središčih. Na Jesenicah ni zanimanja niti za 35 postelj (večinoma v večjih sobah) v domu na Pristavi, kjer za zdaj nimajo nobene potrditve o obisku.

V Bohinju, Kranjski Gori in na Bledu, kjer imajo na začetku septembra že tako dober obisk, zaradi EP ne pričakujejo bistveno več gostov, upajo pa, da se jim bodo promocijski učinki poznali v prihodnjih letih.

Direktorica LTO Kranjska Gora Mirjam Žerjav prvenstvo vidi tudi kot priložnost za dodaten zaslužek, čeprav pravi, da cen nastanitev niso spreminjali. Povsem zaseden je le hotel Kompas, v katerem so postelje nekoliko daljše, prilagojene košarkarjem, in jih bodo zapolnili člani košarkarskih reprezentanc. Polonca Bačnar iz Hit Alpinee pravi, da želijo pokazati, da je Kranjska Gora primeren kraj za športne priprave.

V kranjskogorski agenciji Julijana večjega zanimanja navijačev za njihovo ponudbo (izleti, rafting) ne pričakujejo, saj, kot pravi Darja Hrovat, navijači raje spijejo kakšno pivo več, kot hodijo na izlete. Direktorica prodaje v podjetju Sava Turizem Metka Erjavec Granov je povedala, da je na Bledu nekoliko več povpraševanja iz baltskih držav in Srbije, sicer pa so ta čas tradicionalno 85-odstotno zasedeni.

Z občutno večjim povpraševanjem so se pohvalili le v bohinjskem hotelu Park Eko, saj bo po besedah direktorja Anžeta Čokla obisk septembra petino boljši. Posredne učinke EP čutijo v večjem zanimanju za organizacijo seminarjev na alternativnih lokacijah zaradi večje zasedenosti hotelov v Ljubljani.

Hoteli polni, ogledi mesta za evro

Celjski hoteli
bodo povsem zasedeni, poskrbljeno je tudi za dodatno in poceni turistično ponudbo v mestu, med starim mestnim središčem in športno dvorano na Hudinji pa bo vozil brezplačni cestni vlakec. Polni bodo tudi hotela Faraon in Štorman in seveda hoteli v zdraviliških krajih v okolici, kjer bodo nastanjene košarkarske reprezentance. Hotelirji trdijo, da cen niso dvigovali, največ dohodka pa si od prvenstva obetajo celjski gostinci, ki so dobili občinska dovoljenja za podaljšan obratovalni čas. Do jutranjih ur bo odprtih približno 30 gostinskih lokalov v središču mesta in v bližini dvorane na Hudinji.

Obiskovalcem prvenstva TIC ponuja turistične oglede mesta z lokalnimi vodniki dvakrat na dan za en evro.

Do tretjine dražje nastanitve

Ljubljanski hotelirji napovedujejo od deset do petnajst odstotkov večjo zasedenost. Milan Sajovic iz hotela Lev poleg tradicionalno najštevilčnejših turistov iz Nemčije, Italije, Francija, Avstrija in bivše Jugoslavije pričakuje več gostov predvsem iz držav udeleženk prvenstva, iz območij zunaj Evrope pa iz Združenih držav Amerike, Japonske in države jugovzhodne Azije.

Fantje iz domače reprezentance bodo nastanjeni v hotelu Cubo, ki bo polno zaseden, zato so morali po besedah direktorja Sandija Kovačeviča zavrniti vse druge goste iz skoraj vseh držav udeleženk. Kovačevič upa, da bodo »proslavo ob osvojitvi naslova priredili pri nas«.

Za goste, ki si bodo poleg košarke želeli ogledati še kakšno od ljubljanskih ali slovenskih znamenitosti, so v glavnem mestu poskrbeli predvsem v Turizmu Ljubljana. Njihove pakete, ki v okviru dodatne ponudbe prvenstva vključujejo veslanje Ljubljanici, panoramsko vožnjo po Ljubljani z avtobusom »zgoraj brez« Veselim Janezom, polet s helikopterjem, pustolovščino v krošnjah dreves in pohod skozi hudourniško sotesko, je v svojo ponudbo vključila tudi večina ljubljanskih hotelov.

Manjša presenečenja in dodatne storitve bodo ponudili v hotelih Union in Lev, ki sta od lanskega decembra združena, za košarkaško vzdušje bo poskrbljeno tudi v hotelih Mons in City Hotel in v hostlu Celica.