Gostinci: Ni pravega zaslužka

»Navijači zapravijo zelo malo,« se pritožujejo lastniki lokalov v jeseniški navijaški coni.

Objavljeno
05. september 2013 21.05
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice

Jesenice – Uradno območje za navijače na Stari Savi na Jesenicah je sicer dobro obiskano, a gostinci, ki so se nadejali dobrega zaslužka, niso zadovoljni s potrošnjo navijačev. Bojijo se, da bodo ostali brez zaslužka ali pa bo zanemarljiv.

Navijači nimajo denarja, je enega od razlogov za slabo prodajo pijač na stojnicah v uradni navijači coni izpostavil Aleksander Török. Ugotovil je, da na Jesenicah nastopajo reprezentance iz držav, ki niso ravno bogate in dodal, da tudi zaradi slabe promocije med tujimi navijači cona ne zaživi.

Gostinci so vložili veliko dela in truda za pripravo na veliki dogodek, vendar učinka za zdaj ni, pričakovanja pa so bila očitno prevelika. »Če v soboto (ko bodo na Stari Savi organizirali koncert s številnimi glasbenimi skupinami, op. Bl.R.) ne bomo delali dobro, bo končni rezultat za nas negativen,« je še dejal Török. Tudi gostinec Iztok Morič je tako kot Török ekipo delavcev za strežbo v navijaški coni v času prvenstva po razočaranju prvega dne že zmanjšal za polovico. Povedal je, da je za najem šanka v navijaški coni za teden dni plačal 2500 evrov najemnine, do včeraj popoldne pa ustvaril le za slabih 900 evrov prometa.

Iztok Morič se je zavzel, da bi prevozniki, ki na tekme iz turističnih središč na Jesenice vozijo navijače, te prevoze organizirali tako, da bi na Jesenice prišli prej, s prizorišča pa bi navijače odpeljali nekaj kasneje, tako da bi se dlje časa zadržali v navijaški coni in bi tudi spili kakšno pijačo. Navijači se po tekmi le sprehodijo skozi navijaško cono in se tam na zadržujejo, je dejal. Kritičen je tudi do promocijskega zemljevida mesta, ki so ga organizatorji pripravili za navijače, saj da je narejen slabo, za navijače pomembne točke pa so na zemljevidu praktično neprepoznavne.

Nina Vrhovnik iz turistične agencije Palma, ki je uradna agencija košarkarskega prvenstva, je sporočila, da se poskušajo »v čim večji meri prilagoditi željam posameznih skupin - tudi ko gre za vračanje avtobusov po končanih tekmah nazaj v hotel oziroma v kraj, kjer so gostje nastanjeni«. Vendar pa je od navijačev samih odvisno, kako se odločijo, je dodala.

Silvo Poljanšek, vodja mestnega organizacijskega odbora je dejal, da so z dnevnim obiskom navijačev v navijaški coni zadovoljni, medtem ko so jih v večernem času pričakovali več. Glede nezadovoljstva gostincev pa je dejal, da so z najemom gostinskega šanka sprejeli tudi poslovno tveganje.

Pozna se, da v mestu ni hotela, zato večina navijačev po tekmi Jesenice takoj zapusti, tako da jih ni v mestu niti v lokalih, je dejala Nataša Rozman iz Max bara. Bistvenega izkupička v času prvenstva ne pričakuje. Dragan Topič iz picerije Domina, ki je tik ob piceriji sredi Jesenic postavil šank in šotor za navijače, je dejal, da se mu vložek in priprava prostora za navijače splača le, če vse naredi sam. Ugotovil je, da je predvsem srbskih navijačev več pred in po tekmi, v preostalem času pa je obisk slabši.

Da je mera gostincev v dneh prvenstva še bolj polna, skrbijo tudi (davčni, tržni, sanitarni) inšpektorji, ki pogosto obiskujejo gostince v navijaški coni. Lastniki lokalov se pritožujejo, češ da jim gledajo pod prste za vsak evro, ne pazijo pa tam, kjer izginjajo milijoni evrov.