Flavio Briatore si želi oprati ime

Nekdanji prvi mož Renaulta Flavio Briatore je zaradi izreka dosmrtne prepovedi opravljanja vseh funkcij v formuli 1 zelo prizadet, zato razmišlja celo o tožbi proti Mednarodni avtomobilistični zvezi ter ustanovitvi lastnega dirkaškega prvenstva.

Objavljeno
22. september 2009 13.35
Da. O./Mi. Š.
Da. O./Mi. Š.

Milano – Flavio Briatore zbiral dokazno gradivo o svoji nedolžnosti v aferi Singapur 2008, nato pa se bo odločil za tožbo proti FIa ter tako skušal "oprati svoje ime". Oglasil se je tudi šef španske motošportne zveze in član sveta FIE Carlos Gracia, ki je stopil na stran Briatoreja: "Njegova kazen se mi zdi pretirana, saj ni bilo nobenega pravega dokaza za njegovo krivdo, prav tako pa mu je bilo onemogočena pravica do branjenja.“

"Tožba na civilnem sodišču se mi ne zdi nič nenavadnega, saj so mu odvzeta vsa sredstva za preživetje“, je še pripomnil Gracia. Italijanski mediji še poročajo, da bi Briatore znal ustanoviti lastno dirkaško prvenstvo, ki bi konkuriralo formuli 1. V sporu med FIA in moštvom formule 1 (FOTA) je prav Briatore najbolj "navijal" za ustanovitev vzporednega dirkaškega prvenstva.

Sicer pa so mediji po vsem svetu izrazili nezadovoljstvo s premilo kaznijo Renaultu, ki ga je včeraj svet za motošport pri FIA pogojno suspendiralo za dve leti zaradi nameščanja izida na lanski dirki v Singapurju.

Briatoreja dosmrtno izgnali iz prvenstev FIA

Škandal na lanski nočni premieri formule 1 v Singapurju, na kateri se je Nelson Piquet ml. po ukazu zdaj že nekdanjih Renaultovih vodilnih mož Flavia Briatoreja in Pata Symondsa v 14. krogu namerno zaletel v zaščitno ogrado in tako moštvenemu sotekmovalcu Fernandu Alonsu odprl pot do edine zmage v sezoni 2008, je po včerajšnjem 90-minutnem zaslišanju v Parizu dobil epilog.

Posebna komisija pri Mednarodni avtomobilistični zvezi (FIA) je skrbno načrtovano in izpeljano nesrečo označila za prekršek brez primere ter izrekla različne kazni. Najhujša je doletela Briatoreja, ki so mu za nedoločen čas (beri: dosmrtno) prepovedali dostop do vseh prvenstev FIA, zato pa jo je zgolj z dveletno pogojno kaznijo zelo dobro odnesel Renault.

Francoski ekipi, ki ji je po najhujšem scenariju grozila celo izključitev iz formule 1, so skozi prste pogledali tudi zato, ker je s tem, ko je prejšnji teden brez zadržkov sprejela odstop Briatoreja in Symondsa, že priznala krivdo. »Zelo nam je žal, zavedamo pa se, da za naše nerazumno dejanje ni opravičila,« so poudarili pri Renaultu in brez pripomb sprejeli milo kazen. Zanimivo, da jim odgovorni niti denarne globe niso izrekli, kar je še toliko bolj presenetljivo, če vemo, da je moralo vodstvo McLaren-Mercedesa za vohunsko afero pred dvema letoma plačati rekordnih 100 milijonov ameriških dolarjev.

»Za pogojno kazen smo se odločili, ker so Francozi dokazali, da moštvo in podjetje ne nosita odgovornosti za to, kar se je lani zgodilo v Singapurju,« je pojasnil Max Mosley. Ob tem je predsednik FIA še pristavil, da so razmišljali celo o tem, da bi Renault izključili iz kraljevskega avtomobilističnega razreda. »Francoska ekipa je s prikrojevanjem rezultatov naredila veliko škodo našemu športu, z namerno nesrečo pa je ogrožala življenja gledalcev, varnostnikov in drugih dirkačev, kar je še veliko huje,« je zmajeval z glavo Mosley, ki se mu bo – mimogrede – prihodnji mesec iztekel mandat na čelu FIA, na katerem ga bo zamenjal bodisi Jean Todt bodisi Ari Vatanen.