Katina umazana sestra hitra tudi na suhem?

Se lahko Red Bull po dvojni zmagi na Kitajskem resno poda v boj za naslov svetovnega prvaka, je glavno vprašanje pred nedeljsko dirko v Bahrajnu. Odgovor še najbolj zanima vodilnega Jensona Buttona.

Objavljeno
22. april 2009 14.42
Sebastian Vettel
P. Z.
P. Z.
Ljubljana - Sebastian Vettel je svoj zmagovalni dirkalnik iz Šanghaja poimenoval "Katina umazana sestra" (Katies schmutzige Schwester) in ta se je v dežju izvrstno odrezala. "Tako kot barka tudi avto potrebuje žensko ime. To je bolj seksi," je dejal mladi Nemec in razložil, čemu takšno nenavadno ime za jekleno zverino, ki je zapisano na armaturni plošči: "Moj originalni avto je bil Katie. Toda na prvi tekmi v Avstraliji sem ga razbil. Zato smo novega poimenovali Katina umazana sestra, saj je precej bolj agresiven in hitrejši."

Svoj naziv je umazana sestra upravičila v Šanghaju, kjer sta Vettel in njegov avstralski moštveni kolega Mark Webber dosegla dvojno zmago za Red Bull in premagala vodilnega v skupnem seštevku Jensona Buttona, zmagovalca uvodnih dirk v Melbournu in Sepangu. Kitajska je pomenila prelomnico v dojemanju razmerja sil, ki ga je zaznamovalo ukvarjanje z učinkom spornih dvojnih zračnih difuzorjev. Red Bull je namreč zmagal tudi brez te aerodinamične pogruntavščine.

Potem ko je kazalo, da ima Brawn neulovljivo prednost, se zdaj zdi boj za prvaka povsem odprt. Tudi druga moštva so se mrzlično lotila izboljšav in bodo na prvi evropski dirki 10. maja v Barceloni že skoraj vsa imela nove difuzorje. "Pred nami je še veliko dirk. Prezgodaj je reči, ali imamo realne možnosti za osvojitev prvenstva. Dejstvo pa je, da smo konkurenčni – hitri in ambiciozni," je za autosport.com povedal šef avstrijskega moštva Christian Horner.

Vettel je obe zmagi (lani je slavil v Monzi) desegel v močnem dežju. Razen, če ne bo prišlo do podobnega scenarija kot v Maleziji, se na dirkališču Sakhir v Bahrajnu obeta dirka v vročini in suhem vremenu. To bi utegnilo jeziček na tehtnici znova nagniti v Brawnov prid. Njegova dirkalnika sta v Šanghaju dirko začela s precej več goriva kot konkurenca, vendar so načrtovano taktiko pokvarili neusmiljeni vremenski pogoji.

Renault, ki se je na Kitajskem predstavil z novim podvozjem in difuzorjem, ima za razliko od Brawna in Red Bulla pomoč sistema KERS, ta pa bi lahko igral pomembno vlogo v Bahrajnu. Nevarna bi utegnila biti tudi Toyota, ki je na testiranjih pred sezono tam dosegla dobre rezultate.

Renaultov dvakratni svetovni prvak Fernando Alonso je v Bahrajnu zmagal že dvakrat. Prav tako kot Felipe Massa, katerega Ferrari pa na treh dirkah sploh še ni osvojil točke. Če se bo to ponovilo v nedeljo, bo to najslabši štart v sezono za rdeče nasploh. Kraljevina v Zalivu je bila doslej pogosto srečna za italijansko moštvo. Massa bo želel tam doseči tretjo zaporedno zmago. Lani je bil prvi pred moštvenim kolegom Kimijem Räikkönenom. Brazilec je tudi lani v Bahrajn prišel brez ene same točke.

Tudi Ferrari se je odločil, da bo uporabil KERS (Kinetic Energy Recovery System), zaradi katerega je vozilo za 30 kilogramov težje, vendar lahko na ravninah za šest sekund izkoristi dodatno energijo od zaviranja in dobi pospešek kakih 80 konjskih moči. "V Bahrajnu lahko KERS pride do izraza, zato upam, da bom z njim lahko bolj konkurenčen," se nadeja Massa, ki je lani v zadnjih zavoj dirke v Braziliji ostal brez prvega naslova svetovnega prvaka.

Lani je v Bahrajnu Robert Kubica moštvu BMW-Sauber privozil prvi "pole position", toda Poljak je tako kot Massa in Räikkönen žrtev novega sistema pravila, zaradi katerega še nima točke. Pa tudi zaradi neumnosti na prvi dirki, v kateri je trčil z Vettlom med bojem za tretje mesto.

Svetovni prvak Lewis Hamilton z McLarnom je bil v Bahrajnu leta 2007 drugi. Tudi on bi si želel hitrejšega avtomobila, saj ima po treh dirkah komaj štiri točke. "V Bahrajnu bomo imeli nekaj novih komponent in upam, da nam bo to prineslo nekaj desetink sekunde. Da bomo postali zares konkurenčni, pa bomo potrebovali še nekaj dirk. Suhi Bahrajn bo za nas pomenil pravi preizkus, kje stojimo v primerjavi s tekmeci," je dejal Britanec, ki bo 29. aprila izvedel usodo McLarna zaradi laganja po prvi dirki sezone. V najhujšem primeru lahko Mednarodna avtomobilistična zveza (FIA) srebrne iz Wokinga celo izključi iz prvenstva.