Če Roglič ne bi bil zadovoljen, pogodbe ne bi podpisal

Zastopnik slovenskega kolesarskega zvezdnika Mattia Galli pravi, da se je 29-letni Zasavec z zmago na Vuelti in novo pogodbo z ekipo Jumbo Visma preselil v zgornji dom kolesarskih zaslužkarjev.

Objavljeno
23. september 2019 16.00
Posodobljeno
23. september 2019 16.12
Primož Roglič je eno od najbolj vročih imen v kolesarski karavani. FOTO: AFP
Vsi vemo, koliko denarja se obrača v nogometu in koliko zaslužijo zastopniki nogometnih zvezdnikov ob vrtoglavih odškodninah, ki jih klubi plačujejo za prestope. Kolesarstvo zneskov, ki so v »žogobrcu« presegli že 200 milijonov evrov, ne pozna, vendar na najvišji ravni tudi ni šport revežev. Primož Roglič se je po besedah njegovega zastopnika Mattie Gallija z zmago na Vuelti in novo pogodbo z ekipo Jumbo Visma preselil v zgornji dom kolesarskih zaslužkarjev.

»S Primožem sem začel sodelovati leta 2016, potem ko je že podpisal prvo pogodbo z Jumbo Vismo. Izvedel sem, da išče zastopnika, dobil sem namig, da bi se lahko povezala, zato sem ga poklical. Običajno začnem delati z mladimi kolesarji, Primožev primer je kajpak drugačen, saj je bil star že 26 let, ko je prišel v svetovno serijo. Enkrat sva govorila, po kakšnem mesecu se mi je oglasil, še enkrat sva se srečala, predstavil sem mu svoj način dela in odtlej sodelujeva,« je pogovor za Nedelo začel Galli, ki ga je bilo na dirki po Španiji velikokrat videti ob Rogliču, pa tudi ob njegovi srčni izbranki Lori Klinc in njunem sinu Levu.

image
Mattia Galli zastopa okoli 15 kolesarjev, med njimi tudi Primoža Rogliča in Jana Tratnika. FOTO: Miha Hočevar


»Rad sledim svojim kolesarjem, rad sem blizu njim in njihovim družinam. Pomagam jim pri vsem, kar je v moji moči. Okoli Primoža se zdaj dogaja res veliko in rad mu ustrežem, kadar me potrebuje,« je nadaljeval zastopnik iz italijansko govorečega dela Švice, ki je z Rogličem v zadnjih tednih sklenil enega najpomembnejših poslov v karieri slovenskega kolesarskega zvezdnika.


Ponudb je bilo res veliko, pogovorov manj, saj ni veliko moštev, pri katerih bi se lahko Primož boril za zmago na velikih tritedenskih dirkah.

Mattia Galli



Roglič je, kakor so objavili med drugim dnevom premora na Vuelti v Burgosu, z ekipo Jumbo Visma podaljšal pogodbo do konca sezone 2023. Tako bo v nizozemski zasedbi preživel svoja najboljša kolesarska leta, ko bo pogodba potekla, bo star 34 let. Vmes si želi zmagati še na drugih tritedenskih dirkah, Touru in Giru. V lovu za temi cilji bo močna podpora ekipe ključna. Je z novo pogodbo dobil, kar potrebuje in kar si je želel?
 

Dobil bo, kar si zasluži


»Če ne bi bil zadovoljen s pogodbo, je ne bi podpisal. Veliko stvari je treba pretehtati in analizirati, preden podpišeš pogodbo, ne gre le za denar, temveč tudi športna in tehnična področja. Pomembno je tudi splošno počutje v ekipi. Naposled se je odločil, da je podaljšanje sodelovanja z Jumbo Vismo najboljša rešitev. V ekipi zdaj vse dobro pozna, tako kot oni njega. Ve, pri čem je, kaj ima na voljo. Jumbo Visma je zadnjih nekaj let ena najboljših ekip na svetu. S podaljšanjem pogodbe smo se vsi zavezali, da bomo poskušali doseči skupne cilje, ki smo si jih sicer zastavili že pred dvema letoma, ko je prvič podaljšal pogodbo z Nizozemci,« je pot do novega dogovora orisal Galli, ki je imel pri delu z Rogličem zaradi številnih uspehov sladke skrbi. Na mizi je bilo tudi veliko drugih ponudb.

image
Mattia Galli z Loro in Levom v cilju 20. etape Vuelte, kjer si je Primož Roglič zagotovil končno zmago. FOTO: Špela Čerin


»Zanimanja za Primoža je bilo veliko, vendar je zdaj na tako visoki ravni, da sva se posvetila le ponudbam peščice moštev, ki bi mu lahko zagotovila enake ali boljše pogoje kot Jumbo Visma. Ponudb je bilo res veliko, pogovorov manj, saj ni veliko moštev, pri katerih bi se lahko Primož boril za zmago na velikih tritedenskih dirkah. Ogledala sva si nekaj drugih projektov, zadnja beseda pa je bila kajpak njegova,« je dodal zastop­nik, ki pravi, da je tudi finančna plat zadovoljiva.

Številk ni želel razkriti, je pa dejal, da Roglič tako kot na kolesu tudi pri zaslužku ne zaostaja za tekmeci. »Finančno je v ligi zmagovalcev tritedenskih dirk, dobil bo, kar si zasluži,« je zagotovil Galli.
 

V zimskih športih precej manj, v nogometu precej več


Ob priljubljenosti, ki jo zdaj dosega Roglič, se zanj zanimajo tudi drugi pokrovitelji. »Nazadnje je v Sloveniji od Adrie Mobil prejel v uporabo avtodom, od Avtocentra A2S pa avto, postal bo tudi prijatelj blagovne znamke švicarskih ur Bomberg. Primož se bo sicer do konca sezone ukvarjal s športnimi dosežki, čez zimo bova morda še kaj naredila glede novih pokroviteljev,« je povedal Švicar, ki pozna tudi trg zimskih športov.

image
AFP Ekipa Jumbo Visma je ena od redkih, ki Primožu Rogliču lahko zagotovi vse pogoje za boj za zmage na tritedenskih dirkah. FOTO: AFP


»V njih ne delujem, vendar poznam najboljše švicarske smučarje. Tako pri nas kot pri vas in še v Avstriji so zimski športi zelo priljubljeni, vendar ima kolesarstvo globalno precej višjo tržno vrednost,« je o razmerjih med športi povedal Galli. Da Roglič kot kolesar lahko zasluži precej več, kot bi, če bi bil še smučarski skakalec, razkriva dejstvo, da je Peter Prevc v sanjski sezoni 2015/16, ko je slavil 15 zmag v svetovnem pokalu, zaslužil dobrih 250.000 evrov.

Galli, ki zastopa okoli 15 kolesarjev v svetovni seriji (tudi Jana Tratnika), pozna tudi drugo skrajnost. V agenciji, pri kateri sodeluje z Alessandrom Beltramijem, prav tako zastopajo nogometaše. »Najbolj znana med njimi sta Belgijec Radja Nainggolan in Nicolo Barella, ki je letos prestopil k Interju. Bržčas ste tudi že slišali za Emila Hallfredssona, ki je igral blizu vas pri Udineseju.

image
AFP Kolesarstvo se po finančni plati ne more primerjati z nogometom, po drugi strani pa so zaslužki precej večji kot pri smučarskih skokih, v katerih je začel športno kariero. FOTO: AFP


Nogometni trg je izjemno velik. V kolesarstvu imaš na voljo le okoli 25 ekip na najvišji ravni, trg je sorazmerno majhen, nogometni pa je ogromen. V vsaki državi ga najdeš, povsod plačujejo odškodnine. Tu lahko zastopniki zaslužijo največ denarja. Tudi v kolesarstvu sicer ne manjka denarja, najboljši tekmovalci imajo zajetne pogodbe, ekipe so finančno močne, v nogometu pa je vendarle vse še toliko večje,« je omenil denarnega kralja med športi v Evropi.

Kdo pa je bolj muhast, kolesarski ali nogometni zvezdniki? »Težko je na splošno primerjati kolesarje in nogometaše. Nekateri športniki imajo zelo podobno miselnost, ne glede na to, s katerim športom se ukvarjajo. Običajno pa so kolesarji bolj samostojni kot nogometaši, bolj so vajeni sami urejati stvari. Že v mladih letih zelo veliko potujejo po dirkah in morajo za marsikaj poskrbeti sami. Mladi nogometaši so bolj zahtevni, najbrž ne nalašč, sam nogometni svet je bolj zahteven, veliko je zanimanja sponzorjev, veliko zastopnikov, ki bi radi prišli zraven,« je pogovor končal Galli.

Največ zasluži Peter Sagan

V kolesarstvu skrivajo uradne številke o zaslužkih najboljših, po neuradnih podatkih naj bi bil najbolje plačani kolesar na svetu trikratni svetovni prvak Peter Sagan s šestimi milijoni evrov na sezono, sledi štirikratni zmagovalec Toura Chirs Froome s 5,2 milijona evrov. Rogličev letni znesek na pogodbi naj bi znašal okoli tri milijone evrov. Nairo Quintana in Alejandro Valverde, ki sta najbolj ogrožala njegovo zmago na Vuelti, naj bi lani zaslužila po dva milijona evrov.


image
Izbrana družba z Vuelte: drugouvrščeni Alejandro Valverde, zmagovalec Primož Roglič in tretjeuvrščeni Tadej Pogačar. FOTO: Twitter