Ponferrada – Fabianu Cancellari v bogati vitrini kolajn in pokalov z največjih kolesarskih dirk manjka le še odličje s SP na cestni dirki. V Ponferradi v španski pokrajini Leon bo imel danes zadnjo priložnost zanj. Zato se je štirikratni prvak v vožnji na kronometer tudi odpovedal nastopu v svoji paradni disciplini.
Kronometrom se je v letošnji sezoni odpovedal, ker je želel priti na špansko prvenstvo stoodstotno pripravljen, kot je bil zadnja leta denimo na dirkah Po Flandriji in Pariz–Roubaix. »Za tako težak izziv sem opravil svojo domačo nalogo, ki sem jo sestavljal od začetka sezone. Lahko rečem, da sem v dobri formi,« je pred današnjo krožno dirko (začela se bo ob 10. uri) povedal 33-letni Bernčan. Tako kot se zaveda svoje moči, se tudi pomanjkljivosti. Imel bo namreč le dva pomočnika, Albasinija in Wyssa. »Treba bo kolesariti pretkano. Skrivali se bomo v glavnini in izkoristili reprezentance s trikrat večjim številom kolesarjev. To pa ne pomeni, da bomo skrajno konzervativni, ampak previdni,« razmišlja o današnji preizkušnji Švicar, ki si želi, da bi se dirka razpletla v zadnjem krogu.
Španski krog v Ponferradi je po eni različici zahteven zaradi prevožene višinske razlike (4280 m), po drugi pa ne srednje težak, ker klanca nista tako strma. Vse pomembne reprezentance, Španija, Italija, Nizozemska, Belgija, Avstralija in Francija, imajo kolesarje za dva najverjetnejša scenarija – šprinterski razplet večje skupine ali pač za specialiste klasičnih dirk. Če pa bo razplet v tretji različici, lahko pomembno vlogo odigrajo tudi šprinterji kova Degenkolba, Kristoffa in navsezadnje tudi Luke Mezgeca in Grege Boleta. Italijani napovedujejo »organizirani kaos«, se pravi dirko narediti nepredvidljivo in težko. Selektor Davide Cassani načrtuje hitro odpiranje »dirke na izpadanje«. Podobno tudi španski in nizozemski, ker imata nekatere močnejše šprinterje, ki zmorejo v najvišjem ritmu prekolesariti klance, kakršna sta v Ponferradi. To so predvsem Avstralci z Matthewsom in prvim favoritom Gerransom, Nemci z Degenkolbom, Francozi z Bouhannijem, najbolj nevtralni so Belgijci s tremi aduti – Boonenom, Gilbertom in Van Avermaetom, ki jim bo najbolj ustrezala »igra čakanja«. Dejstvo je, da se favoriti do zadnjih treh krogov bolj ali manj skrivajo v varnem zavetrju glavnine, na plano pa se izstrelijo v zadnjem krogu.
Taktika čakanja na zadnji krog bi najbolj ustrezala tudi našim »matadorjem«. Slovenski selektor Gorazd Štangelj je opozoril fante, da bo največja skrb, kje prihraniti energijo za zadnje kroge. Vendar pa o Slovencih nihče ne razmišlja, da bodo skrojili dirko. To navsezadnje pove tudi mesto na stavnicah. Mezgec je v širšem krogu kandidatov za vrh – na 35. mestu (1/100), medtem ko sta Bole in Koren v skupini kolesarjev s količnikom 1/250. Na vrhu so Gerrans (1/5), Cancellara (1/8), Španec Valverde (1/9), Van Avermaet (1/10) in Slovak Sagan (1/10), ki so tudi v najboljši formi.
Kapetan bo Koren
Številko 1 bo na cestni dirki profesionalcev (256 km) nosil branilec naslova, Portugalec Rui Costa. Slovenski reprezentanti bodo imeli naslednje: 124 – Grega Bole, 125 – Kristjan Fajt, 126 – Jure Kocjan, 127 – Kristjan Koren, 128 – Luka Mezgec in 129 – Jan Polanc. Podaljšana roka selektorja oziroma kapetan bo na dirki brez radijskih zvez Koren.