»Tukaj sem, prihajam na štart, to je dobra novica. Bomo videli, kako bo šlo,« je še pred novinarsko konferenco Roglič razblinil zadnje dvome, ali bo po padcu v 4. etapi kriterija Dauphiné nastopil na Touru, nad katerim visi druga vrsta negotovosti. Številni se sprašujejo, ali bo karavana 22 ekip in 176 kolesarjev opravila celotno »francosko pentljo«, od sobotne Nice do Pariza 20. septembra.
Negotovost kajpak vlada zaradi koronavirusa, epidemiološka slika je ena najslabših v Franciji ravno na območju, kjer se bo dirka začela. Departma Alpes-Maritimes z 97 okuženih na 100.000 prebivalcev v zadnjem tednu sodi globoko na rdeči seznam. In če bi se izkazalo, da se karavana Toura in njeni spremljevalci ne držijo dovolj strogo ukrepov proti širjenju virusa ter bi pri tem prispevala pri slabšanju zdravstvenega položaja, bi lahko bilo dirke predčasno konec, če bi to zaukazale francoske oblasti.
Osredotoča se le nase
Vendar se Roglič ta čas ne ubada s koronavirusom in možnostjo, da bi njegovo ali katerokoli ekipo izločili z dirke, če bi se v njej pojavila dva primera okužbe v enem tednu (včeraj sta bila pozitivna dva člana spremljevalnega osebja ekipe Lotto Soudal, vendar belgijske zasedbe niso odstranili z dirke, v karanteno so poslali le okužena mehanika in še dva člana osebja, ki sta si z njim delila hotelsko sobo). Ubada se s povsem kolesarskimi vprašanji in predvsem svojo pripravljenostjo, ki je bila pred dvema tednoma še brez dvoma blesteča. Prepričljivo je zmagal na dirki Tour de l’Ain, svoji prvi po osemmesečnem tekmovalnem premoru. Sledila je še prevlada na kriteriju Dauphiné, generalki za Tour, ki pa jo je presekal grb padec. Sledila sta preventivni odstop pred zadnjo etapo, nato pa okrevanje, med katerim je izgubil nekaj dragocenih dni treninga.
»Moji načrti pred dirko so se zaradi tega gotovo spremenili, tako zapletenih zadnjih dni pred štartom nismo imeli v mislih. Po padcu nekaj časa nisem mogel trenirati, kot sem si želel, v zadnjih dneh pa mi je vendarle uspelo opraviti svoje delo, kot sem si to zamislil. Zato se veselim začetka dirke,« je povedal 30-letni Kisovčan, ki je ubral podoben medijski pristop kot pred lanskima Girom in Vuelto, brez omenjanja morebitnih najmočnejših tekmecev.
5
Slovencev bo jutri na štartu Toura z naslednjimi štartnimi številkami: 11 – Primož Roglič, 66 – Matej Mohorič (Bahrain McLaren), 131 – Tadej Pogačar, 138 – Jan Polanc (oba UAE) in 167 – Luka Mezgec (Mitchelton Scott).»Osredotočiti se moramo nase, to je edino, na kar imamo vpliv. Po najboljših močeh se moramo potruditi kot posamezniki in kot ekipa. O drugih sploh ne razmišljam. Vsi se na štart v soboto podajamo iz enakega izhodišča, zato imajo na začetku vsi možnosti za zmago, zmagal pa bo najmočnejši. Tom je zelo napredoval in bo na Touru v vrhunski formi. Lepo je imeti tako močnega ekipnega sotekmovalca, oba bova za zmago storila vse, kar je v najinih močeh,« je še povedal Roglič in dodal, da se je predlani na Touru še učil od Dumoulina, ki je bil tedaj še njegov tekmec iz ekipe Sunweb.
Slovenec je dirko končal na 4. mestu in moral priznati premoč drugouvrščenemu Nizozemcu, s katerim bosta zdaj delala za isti cilj, vendar zmaga lahko le eden.
Po Rogličevi prevladi na prvih dirkah se je sicer zdelo, da je vprašanje ekipne hierarhije v ta čas bržkone najmočnejši zasedbi na svetu (čeprav bo pogrešala Stevena Kruijswijka, ki si je pri padcu na kriteriju Dauphine izpahnil ramo) razrešeno. Težave, ki jih je imel med okrevanjem, ter Dumoulinov napredek med zadnjimi višinskimi pripravami pa so izhodišče postavile na strategijo dveh na papirju enakovrednih kapetanov.
Brez polovične zmage
»Gotovo ni vse enako, kot je bilo. Štartamo brez Stevena, ki bi bil eden od naših najboljših kolesarjev na dirki. Pogrešali ga bomo, zato bomo morali spremeniti taktiko. Primož in jaz se bova potegovala za vrh v skupnem seštevku. Oba se bova do zadnjega tedna poskušala držati mestom blizu odra za zmagovalce, nato pa bova videla, kaj se bo zgodilo,« je dejal Dumoulin, ki je poudaril, da ne njega ne Rogliča ne zanima zmaga na polovičnem Touru.
Nekatere ekipe se bodo morda v prvi polovici dirke bolj zavzeto borile za rumeno majico z računico, da bi dirko predčasno prekinili in da bi razglasili zmagovalca daleč pred Parizom: »Najboljši po tednu in pol ni pravi zmagovalec Toura, to bi bila le desetdnevna dirka. Pripravljeni smo za tritedensko preizkušnjo, želimo si prave zmage na Touru.«
Pri Jumbu Vismi bodo vsekakor morali spretno krmariti med različnimi željami in interesi. Slovenski navijači si želijo, da bi ekipa v prvi vrsti podpirala Rogliča, nizozemski, da bi bil prvi adut Dumoulin.
Lonček so pristavili še belgijski mediji, v katerih ne sprejemajo najbolje odločitve, da bo Wout van Aert po zmagah na klasičnih dirkah Strade Bianche, Milano–Sanremo, 1. etapi kriterija Dauphiné in belgijskem prvenstvu v vožnji na kronometer na Touru le Rogličev in Dumoulinov pomočnik, namesto, da bi z izjemno formo naskakoval etapne zmage in zeleno majico, ki jo je v zadnjih osmih letih sedemkrat osvojil Peter Sagan. »Iz rok ne bomo izpustili nobene priložnosti, če se nam ponudi, vendar vemo, da je naš glavni cilj rumena majica. Med višinskimi pripravami v Tignesu smo opravili veliko treningov, na katerih smo videli, kako doseči ta cilj, in Wout je podprl naše načrte,« direktor Jumba Visme Merjin Zeeman zagotavlja, da bo rumeno-črna zasedba enotna ter da bo cesta dala sodbo, kdo je najmočnejši v njej. V zadnjem letu je bil to praviloma Roglič.