Kočevje – V Italiji bi mu rekli »preparatore«, drugod po svetu »performance menager«, pri nas pa sodi v razred trenerjev oziroma kolesarskih delavcev. Nazivi nazorno povedo, koliko cenimo visoko strokovnost. V kolesarstvu sicer veliko bolj kot v drugih športih. V slovenskem kolesarstvu je bil še ne tako dolgo nazaj najbolj znan »svetovalec za pripravo« Milan Eržen (zdaj deluje v Emiratih), zdaj pa je to Miran Kavaš.
Strokovnjaki njegovega kova so vezani na posameznike in skrbijo za telesno pripravo, testiranja, sodelovanje z zdravniki, predvsem pa za psihologijo treniranja, s katero tempirajo njihovo formo za največja tekmovanja. Filozofija pred petimi leti umrlega in najboljšega med »preparatoreji« Alda Sassija, moža ki je do uspeha pomagal vsem najboljšim italijanskim kolesarjem, bi lahko strnili v stavek: Nobenih dvomov, dobro spanje. Z drugimi besedami povedano: Če si popolnoma predan svojemu delu in brezpogojno verjameš svojemu trenerju, si dovolj telesno in psihično močan, da lahko dosežeš šampionske rezultate in mirno spiš.
Kavaš dodaja, da je za mentalno moč, ki je motor kolesarskega človeškega stroja, najbolj pomembna želja in z njo povezana motivacija. Za vrhunsko izvedbo pa mora biti pri njem kolesar pripravljen veliko trenirati, imeti dobro regeneracijo in posledično krvno sliko ter idealno telesno težo. Nekoč tekmovalec in trener v kolesarskem klubu Sava skrbi za najboljše slovenske kolesarje v EuroTouru Marka Kumpa, Mateja Mugerlija, Kristjana Fajta in Primoža Rogliča ter člana elitne konkurence Grego Boleta in seveda mlade kolesarje Save. Z izjemo Rogliča so vsi sledilci njegovih zamisli izkušeni kolesarji. Zato mu je nekdanji skakalec tudi največji izziv. Brez razmišljanja ga je sprejel v svoj krog, potem ko je pred dvema letoma prišel k njemu z željo, da bi ga treniral. To je bil za izkušenega trenerja, ki ga je prvič spoznal na vzponu na Jošt (prekolesaril ga je v 16 minutah), prvi in najbolj pomemben znak, da je motiviran.
Roglič je tudi zelo pronicljiv in dober učenec, ki se pozorno uči in nabira izkušnje. Drugače ne bi tako strmo napredoval. Hitro se je naučil in obvladal tudi tisti prvini, ki sta pri trenerjih oziroma strokovnjakih za pripravo najbolj pomembni – kolesarjenje z merilcem moči (power-metrom) in uporabo računalniških programov.
Kavaš meni, da je nekdanji skakalec »dober kolesarski stroj« oziroma tekmovalec, ki ima vse prvine, potrebne, da mu uspe tudi v konkurenci WorldToura. »Če bi bil v Belgiji ali Nizozemski, bi letos lahko kolesaril na Giru. To ne govorim na pamet, ampak na podlagi vpogleda v zmogljivosti kolesarjev, ki so nastopili na Giru.«
Udeležence slovenske pentlje danes čaka kraljevska preizkušnja na Tri kralje, 14 km dolg vzpon z višinsko razliko 880 m ter povprečnim naklonom 6 odstotkov (največji je 9,2 %). Kavaš meni, da je pravšnji za zmogljivosti Rogliča, ki je zelo motiviran za vrhunski nastop, a obenem tudi zelo discipliniran tekmovalec, ki bo znal slediti taktiki Boštjana Mervarja, stratega ekipe Adrie Mobil. Pomembno je tudi, da se tekmecev ne boji. Pravzaprav zaradi visokega cilja nikoli ni živčen. Najbrž zato, ker ima izvrstno športno izkušnjo iz skokov. Kolesarsko je sicer že zelo dobro izobražen, tako da težav s taktiko ne bi smel imeti. Za Kavaša bi bila zmaga kolesarja s triletno izkušnjo nagrada za dveletno delo, za Rogliča pa zagotovo odskočna deska za prestop na višjo tekmovalno raven.