Ljubljana – Za Dava Brailsforda, stratega treh zmag Skya na zadnjih štirih Tourih, britanski novinarji pravijo, da bi imel v svojem grbu – če bi ga imel – zagotovo vrano, spužvo in velikega belega morskega psa. Vrana bi simbolizirala njegovo nadarjenost za odkrivanje majhnega, a uporabnega znanja, spužva, da ga zna vsrkati in obdržati, najbolj srhljivi plenilec pa predstavlja njegov apetit po vsem, kar je boljše.
Pri Skyu je petdesetletni Britanec vse – največji navijač, prvi govorec oziroma tiskovni predstavnik, vodja inovacij, strateg vsega, kar se v ekipi dogaja, predvsem pa srce najbolj uspešnega kolesarskega projekta zadnjih letih. Zmage Bradleyja Wigginsa in Chrisa Frooma je načrtoval petnajst let, od trenutka, ko je prevzel odgovornost za britansko kolesarstvo. Sprva na dirkališču, s projektom Skya pa tudi v cestnem kolesarstvu. Brailsfordova filozofija, ki se je udejanila v Skyu, je pohod na vrh z majhnimi koraki oziroma inovacijami. Zna pa se učiti na napakah, kar je ena od najpomembnejših prvin v sodobnem kolesarstvu. Ko se jim je lani sfižil Tour (Froome je zaradi padcev odstopil še pred gorskimi etapami), se je, skupaj s trenerjem Timom Kerrisonom in vodjo tekmovalnega programa Rodom Ellingworthom, lotil prevrednotenja programa oziroma prenove, ki je bila letos vidna ne samo na Touru, ampak tudi na klasikah (Wiggins, Thomas, Stannard) in enotedenskih dirkah, na katerih je blestel prvi kolesar spomladanske sezone Richie Porte.
Vsaka malenkost je do konca premišljena. Od tehnologije in opreme do treninga in seveda nastopa na Touru, najbolj prestižni kolesarski predstavi, za katero pravzaprav živijo 365 dni v letu. Gre za prefinjen odnos med tehnologijo in športno znanostjo, v kateri ne smeš zaspati. Prepričan je, da bo spremljanje človeških zmogljivosti in usposabljanje čez pet let bistveno drugačno, kot je danes. Pred leti, ko so Skyevci prvi uporabili valje za ogrevanje, so se jim v karavani mnogi smejali. Danes jih vsi uporabljajo. Z njihovimi inovacijami – od čelad, koles, spremljevalnih vozil do treningov – se je kolesarstvo pomaknilo v drugo, tehnološko smer, kot je denimo računalniško vodenje nastopov ekipe na osnovi obremenitev in delovanja v »rdečem polju« zmogljivosti. Skyu se že dolgo ne smejijo več. Pozorno spremljajo, kaj delajo Britanci. Nihče več ne govori, poglejte zapravljivce, ki kupujejo najboljše možne avtobuse za bivanje in jih po svoji meri preurejajo. Letos so se denimo čudili pretirani pozornosti pri umivanju rok, v zadnjem tednu pa nenavadnim »dotikom« z novinarji in navijači, ko so uporabljali ventilatorje, da ne bi morda prišel kakšen virus do utrujenih in posledično zelo ranljivih kolesarjev. Po lanskih slabih izkušnjah na spustih, še zlasti na Giru, so letos vložili več kot 100.000 evrov v testiranje zračnic na Finskem (v laboratoriju, kjer to počne Mercedes) in nato zamenjali proizvajalca.
Pri Skyu hočejo biti vedno na vseh področjih korak pred konkurenco. Najbolj zanimivo pa je, da tretja zmaga ni bila vrhunec Brailsfordove tekmovalne filozofije, čeprav jo je opisal kot taktično in ekipno največjo, ampak začetek nove petletke. »Pravkar smo končali prvo petletko izjemnih izkušenj. Zdaj gremo v drugo. Želimo biti boljši, močnejši. V športu ni končnih točk,« razmišlja o prihodnosti petdesetletnik. Že dan po zmagoslavju na Touru je začel razmišljati o novi ekipi, novih izzivalcih. Sky zapušča neuničljivi Porte. Tako kot lani bo ob koncu leta in spomladi ostal pri že dolga leta nespremenjeni metodologiji priprav. Skrbno bo proučil traso, izbral najboljše kolesarje, ki se lahko vključijo v njegovo strategijo dirkanja, kot jih je doslej. Ključna moža sta bila Porte (v Pirenejih v zmagoviti etapi na La Pierre-Saint Martin in na Alpe d'Huezu) in Geraint Thomas (na vseh etapah do alpskih). A tudi vsi drugi so odigrali svoje vloge v zmagovitem mozaiku – Pete Kennaugh, Nicolas Roche in Leopold König v Centralnem masivu med Pireneji in Alpami, Wouter Poels na vzponu na La Toussuire, Ian Stannard in Luke Rowe pa v za moralo moštva zagotovo ključnih etapah po cestah klasik. Pri tem kaže omeniti, da so doma ostali Mikel Nieve, Sergio Henao, Danny Pate, Vasil Kirijenka in David Lopez ... Froomu ob takšnih pomočnikih ni bilo treba veliko razmišljati. Stoodstotno se je lahko osredotočil na merilec moči in taktične napotke prek radijskih zvez, brez katerih ne more dirkati.