Velike selitve v iskanju novih dinastij

Mark Cavendish spet z najboljšim pilotom. V Italiji kupujejo nastope v eliti.

Objavljeno
16. november 2015 04.34
Vito Divac, šport
Vito Divac, šport
Pravi pomen najbolj odmevnih selitev kolesarjev v elitnih klubih WorldToura za sezono 2016, v znamenju priprav za Tour de France, je najbolje opredelil Nairo Quintana. »Prišel je čas za spremembo dinastij. Štiriletna prevlada Skya je postala svojevrstna zelo predvidljiva uspavanka,« je Kolumbijec napovedal sezono 2016, v kateri seveda želi, po dveh drugih mestih, osvojiti rumeno majico.

Za ta cilj se je moštvo Movistarja močno okrepilo. Quintani in Alejandru Valverdeju, ki se bo osredotočil na Giro in Vuelto, so se pridružili Daniel Moreno (iz Katjuše), Nelson Oliveira (Lampre) in Carlos Betancur (Ag2R), ekipo pa je zapustil Benat Intxausti. Odšel je v konkurenčni Sky, ki je prav tako doživel veliko sprememb. Chrisa Frooma je zapustil najbolj zvesti pomočnik Richie Porte, prišla pa sta dva zvezdnika letošnjega prestopnega roka – Mikel Landa (Astana) in Michal Kwiatkowski (Etixx).

V britanskem moštvu je vse seveda obrnjeno k Touru in peti zaporedni zmagi. A menedžer Dave Brailsford misli tudi na prihodnost. Landa se je že dokazal kot kolesar za tri največje dirke. Nadomestil bo Porta, Sky bo imel pravega moža za Giro, Froome pa je dobil odličnega pomočnika v hribovskih etapah. Lanski svetovni prvak Kwiatkowski, letos zmagovalec Amstlove zlate dirke, se bo, skupaj z Geraintom Thomasom in Ianom Stannardom, osredotočil na klasike.

Da na Touru ne bomo gledali že močno izpetega in dolgočasnega troboja Sky-Movistar-Astana, so se odločili v avstralskem moštvu Orica-Green Edge, ameriškem BMC. Portu je očitno dovolj kolesarjenja v senci Wigginsa in Frooma. Prvi poskus, da bi se osamosvojil je letos na Giru propadel. V BMC pričakujejo, da bo šel po poti rojaka Cadela Evansa. Prav zanimivo bo videti, kako se bo uskladil s Tejayem Van Garderenom, ki je imel v zadnjih dveh sezonah nedotakljivo mesto vodje. Vsekakor pa so v ameriškem moštvu potegnili odlično potezo – Van Garderen ima vrhunskega izzivalca, Froome pa je ostal brez najbolj predanega pomočnika. V Orici Kolumbijca Estebana Chavesa, zagotovo najbolj nadarjenega kolesarja zadnjih let za tritedenske preizkušnje, ter britanskih bratov Adama in Simona Yatesa ekipo za Tour še sestavljajo. Prva okrepitev v tem projektu je Španec Ruben Plaza (Lampre).

Mark Cavendish, ki že tri leta išče pravo moštvo za šprinte, je po grenkih porazih proti Andreju Greiplu na Touru v Dimension Data (MTN-Qhubeka) le našel druščino za klasične šprinte. Spet je z Markom Renshawom, nepogrešljivim pomočnikom pri večini zmag v dresu moštva HTC, s katerim želi zaokrožiti kariero največjega šprinterja na Touru. S 26 zmagami zaostaja za dve za Bernardom Hinaultom in šest za rekordnimi 32 Eddyja Merckxa. Medtem je razpadel šprinterski trojček Gianta. Letos zelo medli Marcel Kittel je odšel v Etixx, Luka Mezgec pa iskat priložnosti za pomembne vloge na največjih dirkah v Orico. Moštvo je zapustil tudi strateg šprinterskega vlaka Addy Engels. John Degenkolb bo tako ostal sam. Vendar pa njegov cilj niso šprinti, ampak klasike. Tudi Giant se s Tomom Domuolinom preobražuje v ekipo za Tour.

Največ menjav je prišlo v Cannondalu Kristjana Korena. Menedžer Jonathan Vaughters očitno ni našel prave kemije znotraj 30-članskega moštva, zato ga je skorajda prepolovil. Ryder Hesjedal, Dan Martin in Matej Mohorič so odšli, prišli pa so Matti Breschel (Tinkoff), Rigoberto Uran (Etixx), Pierre Rolland (Europcar) in Simon Clarke (Orica). Zelo aktiven na trgu je bil tudi Lampre. Prišli so Louis Meintjes (MTN-Qhubeka), Matej Mohorič (Cannondale) in Marko Kump (Adria Mobil), tako da bo italijansko moštvo – z Janom Polancem in Luko Pibernikom – slovensko obarvano kot še nobeno v zgodovini profesionalnega kolesarstva na ravni Pro- oziroma WorldToura. Z Uranom in Rollandom ima Cannondale odlično moštvo za Tour.

V krog pomembnih menjav sodijo prestopi Jürgna van den Broecka iz Lotta-Soudala v Katjušo, Boruta Božiča (Astana) v Cofidis, Laurensa ten Dama (LottoNL-Jumbo) v Giant, Ryderja Hesjedala (Cannondale) v Trek.

Kolesarstvo seveda ne bi bilo šport afer, če tudi v prestopnih rokih ne bi prišlo do »odkritja«. Novinarju časopisa Corriere della Sera je eden od menedžerjev razkril, da je vsaj 15 italijanskih kolesarjev plačalo od 25 do 50 tisoč evrov, da so lahko dirkali. Toskancu Matteu Mamminiju, enemu izmed obetavnejših mladih kolesarjev (leta 2012 je bil četrti na EP in šesti na SP mlajših članov), so ponujali, da lahko za 50.000 evrov nastopi v konkurenci ProContinental. V moštvih Bardiani-CSF, Southeast in Androni-Sidermec so zanikali kakršnekoli posle s plačevanjem »pokojninskih prispevkov«, v katere naj bi bili vpleteni sponzorji in starši posameznikov. Direktor podjetja RCS Mauro Vegni bo, kot zatrjuje, zaradi tega zelo pozoren pri izbiri ekip za Giro d'Italia.