Richmond – Na zadnjih kolesarskih SP so se dirke profesionalcev končale natanko tako kot dirke mlajših članov. Če lahko sklepamo po zmagoslavju Francozov in Kevina Ledanoisa, bodo danes v ospredju mojstri belgijskih oziroma flandrijskih klasik. Krog favoritov je zelo širok. Na prvem mestu je Norvežan Alexander Kristoff, med tiste z najmanj možnostmi pa uvrščajo tudi Slovenca Luko Mezgeca in Grego Boleta.
Po videnem v letošnji sezoni bi se morali za zmago udariti Avstralec Michael Matthews, Norvežan Kristoff, Nemec John Degenkolb, Slovak Peter Sagan in Belgijec Tom Bonnen, ki so vsi vzdržljivi, dobri na kratkih klancih, predvsem pa odlični v šprintih. Ker je proga v marsičem podobna tisti pred petimi leti v Geelongu v Avstraliji, mnogi pričakujejo ponovitev dvoboja za zmago med tedaj 23-letnikoma Degenkolbom in Matthewsom. Avstralec, ki je letos v izvrstni formi, ga je takrat dobil. Tako kot Avstralci in Nemci pa imajo zelo kakovostno moštvo Norvežani z Boasson-Hagnom in Bystrømom. Z močnejšim še niso nastopali. »Proga je zahtevna, a manj kot flandrijska klasika, ker so klanci krajši. Upam, da mi bo na zadnjem klancu ob koncu dirke ostalo še dovolj moči,« razmišlja pred današnjim spopadom za mavrično majico prvaka Kristoff. Degenkolb meni, da imajo Nemci ekipo za vse scenarije, tudi za izrazito šprinterskega z Greiplom. Malo manj manverskega prostora je pri Avstralcih, Belgijci pa so, kot vedno, pripravljeni za prav vse scenarije – od šprinterskega do pobegov.
Sagan, v katerem mnogi vidijo vročega favorita, pričakuje kaotičen zaključek, zase pa po padcu na Vuelti in okrevanju ni prepričan, da bo v ospredju. »Zaključek je takšen, da je mogoče vse. Trije kratki, a zelo strmi klanci, zadnji ima naklon osem odstotkov, in vrsta pravokotnih ovinkov bodo pri veliki hitrosti zelo težak zalogaj za vse. Res pa je, da je preostanek proge ravninski, tako da bo pomembno biti skrajno racionalen pri porabi moči,« razmišlja Slovak o 82. dirki za mavrično majico.
Nobenega dvoma seveda ni, da bodo glavno vlogo prevzele najmočnejše reprezentance, vendar pri vseh ni tako izrazitih favoritov. Največ jih imajo Belgijci z Boonenom, Van Avermaetom in Gilbertom v glavnih vlogah. Italijani stavijo na Ulissija in Nibalija, Španci na Valverderja, Francozi pa na Alaphilippa in Bouhannija, vendar zaključek tema dvema reprezentancama ni pisan na kožo. Med tistimi, o katerih se ne govori veliko, so Nizozemci z zmagovalcem Roubaixa Tepstro, Boomom in Doumolinom.
Ker vsi vedo, kdo so najbolj vroči favoriti, bodo Nizozemeci, Španci in še zlasti Italijani poskušali dirko zrežirati zase, se pravi, da bodo naredili vse, da pridejo v ospredje kolesarji kova Nibalija, Purita Rodrigueza, Alaphilippa, Molleme, Kreuzigerja in Majke. Proga je s 1648 metri višinske razlike na papirju sorazmerno lahka, a ni tako. Bolj kot vse druge klasične kolesarske prvine bo na koncu odločal trd boj za mesta v karavani med 200 kolesarji. Tisti, ki bodo v ospredju, lahko privarčujejo tudi 30 in več odstotkov moči v primerjavi s tistimi, ki bodo morali loviti priključek iz ozadja. Prireditelji v Richmondu so zadnjih šest kilometrov še dodatno popoprali, saj so na drugem klancu asfalt zamenjali s tlakovci.
Slovenci danes
Luka Mezgec (27, št. številka 107, tretjič na SP): Če bomo v zadnjih kilometrih zraven, je lahko kolajna – ali pa tudi 30. mesto. Razlike med junaki in poraženci so na takšnih dirkah zelo majhne.
Grega Bole (30, 103, osmič na SP): Tlakovci bodo zagotovo poskrbeli za selekcijo, še zlasti če bo dež. Zaključek dirke je pisan na kožo težkokategornikom.
Borut Božič (35, 104, devetič na SP): To bo psihološki boj za vsak meter prostora. Pomembno bo, kako se bomo odzvali, ko bo karavana med 160. in 180. kilometrom stopnjevala ritem.
Kristjan Koren (28, 105, šestič na SP): Vsa SP so zelo težka, ne glede na konfiguracijo terena. Imamo pravo ekipo za progo, ki je podobna flandrijskim klasikam.
Marko Kump (27, 106, drugič na SP): Imam dovolj izkušenj z zmagami, da vem, kako krmariti v karavani in pomagati Mezgecu, Boletu in Božiču.
Luka Pibernik (21, 108, prvič na SP): Kot novincu mi je bil ekipni kronometer zelo težka, a zanimiva izkušnja. Na cestni dirki bom predano opravil svoje naloge.